Suhde ja elämä krisissä chattiriippuvuuden takia

Suhde ja elämä krisissä chattiriippuvuuden takia

Käyttäjä Mr fear aloittanut aikaan 15.06.2007 klo 13:17 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Mr fear kirjoittanut 15.06.2007 klo 13:17

Tarina on melko sekava, mutta koitan laitaa sen tähän jotenkin sanoiksi pukemalla..
Kaikki alkoi jo vuosia sitten tekstitv chatistä on tuohon aikaan sinkku ja halusin kokeilla miltä tuntuu viestittää oudoille ihmisille. No pari tytöä vastasi ilmoitukseen ja mä itse vastailin pariin itse huomaamaani ilmoitukseen, ilman sen kummempaa tarkoitusperää. Vaikka saatoin kirjoitella melko pervoja juttuja kuten sielllä on aika tavallista, ei niissä tuntunut olevan mitään mitä haki itselleen.

No tapasin tytön, jonka kanssa aloin seurustelemaan ja menikin jonkin aikaa ihan hyvin mutta jonki ajan kuluttua kirjoittelin taas chattiin ja meni jonku aikaa kun vastauksia ei tullut, oliko numero käynyt tutuksi? Tapanani oli ehdotela kaikkea ja tartuin itse sellaisiin heikkoihin tyttöihin, joita sai kiusata jonkin aikaa. Tarkoituksena oli yrittä saada treffikutsu jne, mutta tiesin etten koskaan menisi sinne paikalle.

No seurustelu kärsi tästä koska en pystynyt puhumaan pakkomielteestäni, ja jonkin ajan kulutua tulikin ero.
vuosi tästä löysin unelmieni tytön, jonka kanssa minusta tuntui että nyt löysin elämäni ihmisen.

En kuitenkaan uskaltanut kertoa hänelle millaista elämää olin viettänyt. Pahinta vielä on se, että chattailu jatkui tässäkin suhteessa, meni noin vuosi kunnes taas löysin itseni kännykkä kädessä viestittelemästä. Oudointa tässä on se, että mä aina odotin innolla ja malttamatomana, milloin kultani tulisi kotiin, koska ikävä häntä kohtaan oli suuri. Ja kun hän tuli, olin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Aina hänen ollessa vierelläni tuntuu kuin siihen mä kuluisin ja puhumme asioista paljon.

No chattaily jatkui ja ilmoituksiin ei enää vastattu ja siinä kohtaa tunsin että täytyy jotenki herättää mielenkiinto, kun kukaan ei vastannut viesteihini. Kiinnitin huomiota kun joku poika viestitti ja haki poikaseuraa. Jonkin ajan kulutua viestitin hänelle ja ehdottelin kaikkea ja sovin jopa tapaamisen, kaupunkiin jonka lähellä en edes asunut! olin täysin tietoinen, että kyseinen tyyppi vastaa jotain melko agressiivista takaisin huomattuaan ulleeksi huijatuksi. en mä siitä valittäisi, niinkuin en ole aiemmistakaan viestittelyistä. tästä tuli tapa, joka on jatkunut tähän päivä asti eli sitä on jatkunut putkeen jo melko monta vuotta! Ja joka kerta minulle iskee morkkis siitä, että olen taas viesttellyt, vaikka sisimmässäni tiedän tekeväni väärin niin itseäni, tyttökaveriani ja niitä tyyppejä kohtaan.

Nyt neljän vuoden seurustelun jälkeen kun ahdistus on kasvanut jo isoihin mittoihin ja tytökaverini tietäessä tapahtumat, en tiedä miten tästä edetä! Haluan päästä eroon turhasta viestittelystä ja olla normaali ja elää normaalia elämää. Minulla on ollut vaiheita, jolloin viestittely on loppunut pidemmäksikin aikaa, jopa puoli vuotta, mutta se on aina jossain vaiheessa taas alkanut. Mistä se voi johtua, koska se ei tee minua onnelliseksi vaan enemänki ahdistuneeksi. Vaikka on minulla ollut pientä ilkikurista hymyä välillä kun olen sanut taas jonku nalkkiin viesteilläni. Ehkä se on ollut perimmäinen syy minulla, että haluan thdä kiusaa, tuottaa pettyyksiä.

ikinä en ole tehnyt kenenkään kanssa fyysisesti mitään eikä koskaan ole ollut edes mielen päällä. Haluan vain olla rakastamani ihmisen kanssa, mikäli hän voi hyväksyä sen, että olen häntä pettänyt viesteilä, joilla ei ole koskaan ollut tarkoitus hakea seuraa eikä edes virtuaalista sellaista.

Hän on kuitenkin se, jonka seuraa minä aina eniten himoitsen.
Sitä herääkin kysymys, miksi teen ja olen tehnyt sitä, vaikka tunnen sisimmässäni yhteyden omaan tyttökaveriini ja tunnen sen rakkauden joka meillä on?

Käyttäjä pajukukka kirjoittanut 20.06.2007 klo 14:12

🙂🌻 Niinpä, miksi, varmaankin ajanvietettä, viihdettä.
Olen kuullut toiselta taholta vastaavanlaista tarinaa. Jotain jännitystä kai siinä ihminen kaipaa jollei oma suhde riitä. Tietynlaista kiusantekoakin vai? No, toivotaan että pikkuhiljaa osaat luovuttaa ja näät siinä vierellä kulkijassa kaiken sen mitä olet etsinyt ja kaivannut ja opit "viestittämään" hänelle.😉

Käyttäjä Kotkatar kirjoittanut 20.06.2007 klo 16:31

Äkkinäistä kotipsykologiaa.
Alkajaisiksi voisit heittää sen television hevonkuuseen pariksi vuodeksi. Voiko noihin numeroon laittaa soittokiellon?
Älä katso chattiohjelmia.
Vie kännykkäsi aina toiseen huoneeseen tai pistä se korkean hyllyn päälle kun olet kotona.
Taistele oman tulevaisuutesi puolesta.

Käyttäjä matkalainen kirjoittanut 21.06.2007 klo 13:28

Näihin chatteihinkin voi jäädä kiinni. Koukkuun. Kuulostaa siltä, kuin asiasta olisi tullut sulle pakkomielle ja uskot olevasi voimaton sen edessä.

Ainakin olisi hyvä, kun et syyllistäsi itseäsi siitä. Kun tunnes syyllisyyttä, niin se pakko vaan voimistuu.

Ehkä se lieventäisi, jos nyt vaan ensin hyväksyisit sen asian, että näin se nyt tällä hetkellä vaan on. En voi mitään. Mutta se ei silti merkitse sitä, ettetkö voisi sitä unohtaa vielä ajan kanssa. .

Jos keksit itsellesi vielä jonkun kivan tekemisen, jota voit aina tehdä kun tulee chattihimo.

Mullakin on ollut kaikenlaisia pakkoja elämäni varrella. (ei nyt chattia, mutta muita) Kun mulle on tullut joku sellainen hinku, olen ottanut aina jongleerauspallot, jotka olin itselleni sitä varten hommannut ja alan ensin jongleerata niitten pallojen kanssa tietyn ajan, niin se himo voi unohtua.

Sanon itselleni, että juu, ennenkuin toimin sen vanhan pakon mukaisesti- sitä ennen jongleeraan kymmenen minuuttia. Ja jos sitten vielä tekee mieli, niin sitten vasta toimin sen "pakkomielteen" mukaan. Sillä tavoin voitan aikaa ja asia ajan kanssa menettää voimansa ja unohtuu.

Suoraan sellaista vastaan taisteleminen ei yleensä auta. Kun siihen nimittäin keskittää ajatuksiaan, niin pakko vaan voimistuu entisestään. Voi sanoa itselleen, että ei nyt, myöhemmin sitten, niin, että ikäänkuin petkuttaa sitä himoa ja sitä tehden edetä hitaasti.

tässä mun ajatukseni asiasta.
Pidän sulle peukkua. Muista, ettet ole ainoa, joka on jäänyt johonkin koukkuun. Se on aivan inhimillistä. Kyllä sä siitä vielä pääset!🙂🌻