Siskoni tuhoaa avioliittoni

Siskoni tuhoaa avioliittoni

Käyttäjä Enjoy the sorrow aloittanut aikaan 08.02.2010 klo 18:15 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Enjoy the sorrow kirjoittanut 08.02.2010 klo 18:15

Olemme olleet mieheni kanssa kaksi vuotta naimisissa ja sekä minun että mieheni kärsivällisyys alkaa olla lopussa. Siskoni on hyvin vaikea ihminen, joka kaipaa paljon huomiota ja jossei sitä tule hän suuttuu.

Siskoni on naimaton, asuu viereisessä kaupungissa, mutta välimatkaa on vain noin kymmenen kilometriä. Hän soittelee jatkuvasti, kertoo ainoastaan omia asioitaan, joskus tiedän hänen päivänsäkulun aamusta iltaan. Puhelut kestävät useita tunteja, jos haluan lopettaa puhelun, hän suuttuu. Minulla ei ole koskaan aikaa kuunnella häntä hänen mielestään.

Jos haluan viettää iltaa mieheni kanssa, hän sanoo etten ajattele muita kuin itseäni, enkä vietä aikaa hänen kanssaan. Hän on usein pahalla päällä, mikä heijastuu minuun ja parisuhteeseemme. Olen väsynyt kun kuuntelen häntä pitkään, enkä saa koskaan jakaa omia ongelmiani. Minulla ei myöskään voi olla muita läheisiä ihmisiä, koska aikani ei riitä muuhun.

Olen työni vuoksi kiireinen ja mieheni ja minun yhteiset ajat ovat viikonloppuisin. Silloin minun pitäisi lähteä siskoni kanssa syömään tai muuhun vastaavaan.

Olen henkisesti heikko, enkä kestä syyllistämistä, jota minun pitää kohdata päivittäin.

Tässä aiheeseen vasta pieni raapaisu.

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 10.02.2010 klo 13:03

Hei,

Luin viestisi joitakin päiviä sitten ja olen pohtinut mitä ihmettä voisin sinulle rohkaisuksi sanoa... Oman itsesi ja parisuhteesi takia SINUN ON ASETTAVA TIUKAT RAJAT!

Siskosi on tottunut manipuloimaan sinua tuolla syylisttämisellä ja tainnut joka kerta siinä onnistua. Jotenkin sinun olisi nyt se sisäinen kiltti tyttö itsessäsi tainnutettava ja olta terveesti itsekäs. Sisaresihan tässä on todella itsekäs - et sinä ole vastuussa hänen elämänsä sisällöttömyydestä.

Mutta, mutta kun koko ikänsä on tottunut marssimaan toisten tahdissa, ovat uudet askelet vaikeita. Miten olisi askel askeleta opettelu - rajaat esim. puhelinkeskustelujen keston ja määrän tai jos teillä on jotain omaa tekemistä kesken toteat " Anteeksi, mutta minua tarvitaan toisaalla2 etkä jää syyllistettäväksi luuriin.

Vaikeudet, puutteet ja ongelmat sisaresi elämässä eivät ole sinun syytäsi eikä sinulla ole voimaa niitä poistaa - kenelläkään toisella ei ole. Pelasta itsesi ja parisuhteesi ja autat varmasti samalla sisartasikin pitkässä juoksussa.

SINÄ ET ELÄ SISARTASI VARTEN!

Laadi TAISTELUSUUNNITELMA, STRATEGIA, jonka mukaan tulet toimimaan ja pidä siitä kiinni.🌻🙂🌻

Käyttäjä helemi kirjoittanut 12.02.2010 klo 12:04

Yksinkertaista, sulje puhelin kokonaan, esim. iltaisin tai kun et halua jutella siskosi kanssa. Voit ihan pokkana sanoa, jos et kehtaa sanoa suoraan, että sinun puhelimessasi on joku vika tai kenttiä ei ole tarpeeksi, unohtu lataamatta. Mikään pakko ei ole myöskään, joka kerta vastata kun näet siskosi soittavan, jos hänellä on tapana soittaa uudelleen monta kertaa, pane puhelin äänettömälle.
Hänen pitäisi hankkia muita harrastyuksia, kuin puhelimessa puhuminen.

Käyttäjä eikku2 kirjoittanut 15.02.2010 klo 12:30

Hei. Otappa järki käteesi. Vaikka siskosi olisi sinulle kuinka tärkeä ja rakas. Rupea silti jo ajattelemaan omaa elämääsi. Et elä siskoasi varten. Ilmoita kylmästi, että sinä ja sinä päivänä voit soittaa, muuna aikana et keskustele hänen kanssaan. Jos suuttuu, anna suuttua. Jos olet tärkeä ei ole kauan nokkalotkolla. Samoin käyntipäivät. Ilmoitat kylmästi että ei sovi kuin päivänä jona ilmoitat. Homma on raju, muuta sinun ja miehesi kannalta tarpeellinen. Kuvastaa, että hän olisi kade avioliitostasi. Mutta mieti todella tarkkaa, miten annat hänen pompottaa sinua. Joskus elämässä on laitettava rajat läheisille kovalla kädella jollei muu auta. Ja ennen kaikkea kunnioita ITSEÄSI. Hyviä keväitä sinulle.