Hei urheapossu!
Oletko koskaan puhunut sisaruksillesi noista tunteistasi? Mä itse olen kans isosta perheestä ja roolini sisarusteni kanssa on ollut vähän samanlainen kuin sinulla. Se on todella raskasta olla selvittämässä muiden ongelmia ja kuunnella kun toinen haukkuu toista itselle tärkeää ihmistä. Mulla oli niin paha olla, et ajattelin, et nyt saa riittää. Otin asian hienovaraisesti puheeksi. Mietin etukäteen miten esitän asian suoraan, mutta ystävällisesti, loukkaamatta ketään. Kerroin sit, et minusta tuntuu pahalta, kun he eivät osaa selvittää asioita keskustelemalla kuin aikuiset, vaan huutavat toisilleen ja puhuvat p...a selän takana. Kerroin, et välitän heistä, mut en jaksa olla koko ajan heidän "välikappaleensa".
No... yksi siskoistani alkoi itkeä ja pyysi anteeksi. Hän sanoi, ettei vain tajunnut eikä osannut ajatellakaan miten raskasta tollanen voi mulle olla. Muut sisarukset eivät sanoneet paljon mitään, mut luulen, et hekin ymmärsivät. Tuon jälkeen olen joskus joutunut selvittämään heidän riitojaan, mut paljon harvemmin kuin ennen. Luulen, et he ovat kuitenkin oppineet keskustelemaan asioista fiksummin keskenään. Eli suosittelisin sinullekin avointa keskustelua sisarustesi kanssa. Silloin he ainakin tietäisivät miltä sinusta tuntuu ja ehkä osaisivat jatkossa ajatella sinunkin tunteitasi! Voimia sinulle🙂🌻