Hmm, olenpa ajautunut kauas otsikosta, mutta jatkan nyt vielä tätä ketjua enkä aloita uutta. Mikä sille nimeksikään tulisi: Sydänsuruja? Loppuun kulunut? Viisikymppisen viimeinen vimma ennen lopullista lehtikatoa?
No niin, miehestä ei edelleenkään ole kuulunut mitään. Ymmärtäisin edes, jos olisimme riidelleet, mutta erosimme ystävinä ja pussaillen ja minä annoin hänelle ne lahjani, joista ei ole kiitetty. Lisäksi olen lainannut hänelle aika paljon rahaa... jotka tiedän kyllä saavani takaisin. Mutta kuitenkin.
Hän ei vastaa viesteihini. Ehkä huomenna yritän soittaa. Nyt olen liian väsynyt ja aivan puhki todella kovasta työstä, ja huomenna pitää vielä pystyä huikeaan suoritukseen. En ole tänä iltana jaksanut oikein muuta kuin nukkua.
Minulla on myös sellainen, ehkä hassulta kuulostava ongelma, että vaikka pääsääntöisesti viihdyn työssäni, en ollenkaan tule toimeen esimieheni kanssa. Olen itse vanha koulukiusattu, ja näen koko ajan sieluni silmin esimieheni kiusaajan roolissa. Hänellä on nimittäin tapana heitellä kaikille ivallisia huomautuksia, takertua epäolennaisuuksiin ja etsiä jokaisesta heikkoja kohtia. Minä reagoin hyökkäämällä vastaan. Arvata saattaa, että meillä on huonot välit. Olemme kumpikin korkeasti koulutettuja.
Usein näissä tapauksissa neuvotaan työntekijää vaihtamaan paikkaa. Minä en kuitenkaan siihen hevin ryhdy, syistä, joita en viitsi tässä paljastaa, mutta ne ovat painavia syitä. Täytyy siis vain yrittää kestää. Koko työyksikkö on muuten enemmän tai vähemmän kanssani samoilla linjoilla, hän on ilkeillyt jokaiselle. Käsittämätöntä, että tuollainen ihminen saa jatkaa johtajana, mutta hänellä on ylemmän johdon luottamus ja tuki, joten mitään ei ole tehtävissä.
Olen aika sanavalmis ihminen, joten en helpolla jää hänelle toiseksi. Se varmasti häntä ärsyttääkin, ja hän jatkaa heikkojen kohtieni etsimistä. Minulla on monta muutakin hyvää valttia kuten hyvä ammattitaito, kokemus, rohkeus ja työkaverien tuki. Mutta eihän tuollainen tilanne masennusta sairastaneelle ole koskaan edullinen.
No niin, palatakseni otsikkoon: nyt täytyy siis minunkin miettiä, pärjäänkö ilman miesystävääni, jos hän hiipii takaoven kautta ulos elämästäni. Kyllä se ylivoimaiselta tuntuu. Jokainen tarvitsee rakkautta ja läheisyyttä, eikä niitä mikään korvaa, ei raha (jota ei ole koskaan riittävästi), ei tavara (jota on liikaakin) eikä menestys (joka vaihtelee).
Yritän ajatella, että voin saada rakkautta ja seksiä myös jostain muualta. Kun vielä keksisi, mistä.
Ihmisten ongelmat ovat suunnattomat, jo yksin tällä palstallakin, saati sitten muualla: kaaosta, lakkoja, terrori-iskuja, sairautta, nälkää, tulvia ja sotia... Minulla on sentään pienet surut. Kyllä ihminen kestää yksinkin, kestää monenlaista. Ihminen on luotu kestämään. Ja voihan rakkaudesta aina haaveilla...