Seksiaddiktioko?

Seksiaddiktioko?

Käyttäjä Jencera aloittanut aikaan 02.11.2023 klo 14:19 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Jencera kirjoittanut 02.11.2023 klo 14:19

Hei,
löytyykö täältä ketään, jonka puolisolla olisi seksiaddiktio? Olen aivan piipussa puolisoni salailuun, ”seikkailuihin” ja kaiken kieltämiseen. Miten asia selvisi, ilmeni ja miten saada puoliso avun piiriin? Haluaisin vielä nähdä toivoa suhteessamme, varsinkin kun meillä on pieni lapsi.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 6 kuukautta sitten. Syy: Kirjoitusvirheen korjaus
Käyttäjä Vielä_täällä kirjoittanut 09.11.2023 klo 12:28

Moi,

En ole itse vastaavassa tilanteessa eikä ole kokemusta, mutta sen tiedän, että halu muutokseen täytyy lähteä ihmisestä itsestään. Eli puolisosi pitäisi tajuta/tunnustaa, että hänellä on ongelma. Onko hän koskaan sulle avoimesti myöntänyt/sanonut, että hänellä saattaa olla tällainen? Pettääkö hän siis sinua toistuvasti? Vai miten tämä addiktio ilmenee?

Sinun täytyy itse vetää rajat asiassa. Sanoa, että hänen täytyy hakea apua asioihinsa tai kohdata ongelmansa tai et voi jatkaa yhteistä elämää hänen kanssaan. Eihän tuollainen pitkällä aikavälillä toimi, jos on vaikka jatkuvaa pettämistä. Syö teidän suhteenne. Lapsen kannalta tilanne tulisi saada tasapainoon.

Käyttäjä Jencera kirjoittanut 19.11.2023 klo 12:40

Moi, kiitos sinulle. Hän ei ole myöntänyt mitään, vaan tämä on oma tulkintani. Enkä voi tätä puolestaan ongelmaksi määritellä, mutta hän tuntuu eri ihmiseltä kuin ennen. Hän on toisinaan omassa maailmassaan, viihtyy enemmän yksinään ja pettää minua toistuvasti (päätellen epäloogisuuksista sanomisissaan ja kehonsa jäljistä). Olet oikeassa rajojen vetämisestä

Käyttäjä Kerranrakas kirjoittanut 28.11.2023 klo 14:56

Luulen että meillä voisi olla jotain yhteistä, haluaisitko kirjoitella. Luulen että miehelläni on myös kyseinen riippuvuus.

Käyttäjä Jencera kirjoittanut 01.12.2023 klo 13:23

Kerranrakas kirjoitti:
Luulen että meillä voisi olla jotain yhteistä, haluaisitko kirjoitella. Luulen että miehelläni on myös kyseinen riippuvuus.

Mielellään vaihdan ajatuksia kanssasi!