Sekavin tuntein uusioperheessä...?
Hei vaan,
Olen kamppaillut omien tunteideni ja käyttäytymiseni kanssa jo pari vuotta. Alan epäilemään, että onko minussa vikaa; onko tämä normaalia ja voiko tästä päästä eroon. Kyse on siis käsittämättömän vahvasta inhon (?) tunteesta mieheni 4v. poikaa kohtaan. Inho ei suoraan kerro, mitä tunnen, mutta se on jotakin sinne päin. En halua nähdä, leikkiä tai erityisemminkään jutella hänen kanssaan. Suutun tavallista helpommin hänen kanssaan; aivan siis käsittämättömän typeristä ja pienistä asioista. Välillä mielessäni haluan sulkea hänet jonnekin kaappiin. En tietenkään tee niin. En ole pystynyt hyväksymään tämän pojan (loppujen lopuksi niin viattoman näihin tapahtumiin nähden!) alkuperää… pahoinvoin pelkästä ajatuksesta, että mistä poika on tullut. Tulen periaatteessa ihan hyvin toimeen mieheni exän kanssa, kun näemme n. 4 kertaa vuodessa ehkä 5 minuuttia kerrallaan.
Poika on meillä noin joka toinen päivä. Mieheni exä ja hänen miehensä asuvat noin kilometrin päässä meistä ja vaihto on nopeaa. Tällä hetkellä he odottavat uutta lasta (miehen exä ja hänen miehensä) ja koko raskauden ajan olen kironnut suoraan sanoen sitä, miten me joudumme hoitamaan tätä 4v. poikaa luultavasti paljon useammin ja pitkiä aikoja.
Olen todella ahdistunut, vihainen, kiukkuinen, mustasukkainenkin jopa ja surullinen, että en osaa suhtautua poikaan järkevästi ja aikuismaisesti. Olen menettänyt täysin toivoni omien lapsieni hyvästä äidillisestä hoivasta ja omista kyvyistäni olla hyvä äiti. En voisi miestäni enempää rakastaa, mutta poika särkee tämän hyvän suhteen vielä… mitä voin tehdä?
Olenko itse vain kärttyinen, kylmä, kyyninen ja tunnoton ihminen, eikä mitään ole tehtävissä? Yritän välillä psyykata itseäni, kun tiedän pojan olevan taas tulossa, mutta se joka kerta epäonnistuu. Haluaisin vain, että poikaa ei olisi, mikä taas ennestään voimistuttaa tunteitani. Ja siinä ollaan oravanpyörässä…
Vaakku