Seitsemän vuoden valhe, miten päästä yli?

Seitsemän vuoden valhe, miten päästä yli?

Käyttäjä Jukkapalmu aloittanut aikaan 29.06.2021 klo 14:49 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Jukkapalmu kirjoittanut 29.06.2021 klo 14:49

Tapailin 7 vuotta ihanaa miestä, kuka sanoi monesti rakastavansa, vei minut vanhemmilleen, meillä oli toistemme avaimet ymsyms. Tein hänen takiaan mitä tahansa, mm. suostuin pakotettuna lopulta aborttiin, mikä pilasi terveyteni. Abortti tehtiin yliajalla ja se vaikutti kroppaani niin, että olen joutunut moneen leikkaukseen, ja nyt menetän vielä kohtuni 36-vuotiaana. Lapsi on ollut pienestä asti suurin haaveeni, eli tämä vei tavallaan minulta yhden elämän tarkoituksista. Hän oli tuona aikana läheinen exänsä kanssa, mutta en siitä välittänyt, sillä mies valehteli hänen olevan lesbo. Nyt, seitsemän vuotta myöhemmin, hän on saamassa lapsen tämän exänsä kanssa ja on sanonut halveksien, että miksi kuvittelin meidän seurustelevan…. 

Maailmani on romahtanut. Jos haluan olla kuulematta hänestä, minulla ei ole enää yhtään ystävää. Jos yritän pystyä olemaan sovussa, on oma olo täysin lamaantunut. Mm.paniikkikohtaukset,  joita tulee nyt päivittäin, ovat jo todella fyysisiä ja tulee ihan kouristelun tapaista. 

Vielä jokin aika sitten olisin suunnitellut itsemurhaa, mutta nyt tämä on mennyt niin pitkälle, että olen alkanut tuntemaan väkivaltaisia ajatuksia. En ikimaailmassa haluaisi satuttaa ketään, mutta miten muuten saisin kostettua?! Itsemurhahan olisi hänelle vain helpotus. 

Olen hyväkäytöksinen ja rauhallinen ihminen pinnalta, joten edes terapeutti ei ottanut minua vakavasti. Ja kuinka monta murhaa on sen takia tapahtunut… Pelottaa. Apua ei saa mistään eikä mihinkään pääse turvaan. 

Miten päästä yli tällaisesta asiasta? Tuntuu epäreilulta, että minun pitäisi luopua kaikesta ja muuttaa pois kotikaupungistani hänen takiaan. 

Käyttäjä Karmanavai kirjoittanut 30.06.2021 klo 14:33

Uskomattoman ikävä tarina. Jos helpottaa et ole yksin. Meitä kaltoinkohdeltuja löytyy kuinka ja paljon. Ymmärrän vihan tunteesi ja on oikeutettua tuntea niin. Paras lääke on vaan yrittää selviytyä päivä kerrallaan ja käsitellä tunteen. Jos tahdot kostaa niin ehkä paras on olla nyt missään tekemisissä kyseisen ihmisen kanssa. Tarpeeksi kauan kun on aikaa kulunut. Voit tulla esille ja näyttää ettei kiinnosta pätkääkään. Jos tiedät mistä ex tykkäsi ja mikä ja mitkä asiat olivat tärkeitä. Voit miettiä miten voit antaa takaisin samalla mitalla. Kärsivällisyyttä se vaati ja tervettä järkeä. Jaan ahdistuksesi tiedän mitä tuntea paniikkikohtauksia ja surua kun menettää itselle rakkaan ihmisen. Olen kokenut myös valheellisen elämän kun ihminen on uskotellut suurta rakkautta ja kuitenkin jätti tylysti kertomatta mitään. Kauheaa elää yksin omien ajatuksien kanssa. Tiedän kun tunteet alkavat ensin surusta ja sitten syntyy viha ja katkeruus. Uskon asioilla on tarkoitus ja asiat järjestyvät varmasti. Aikaa vie ja tie on hidas mutta kun on saanut käsiteltyä omat tunteet ja rupeaa järkiintymää rupeaa myös helpottamaan. Toivon sulle suuresti voimia ja jaksamisia. Muista et ole yksin.