Seinän edessä

Seinän edessä

Käyttäjä Maarit7 aloittanut aikaan 28.04.2014 klo 18:15 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Maarit7 kirjoittanut 28.04.2014 klo 18:15

Miesystäväni jäi työttömäksi vuosi sitten ja sen myötä suhteeseen on tullut paljon pahaa. Hän on selvästi masentunut tilanteesta ja kenenpä muun niskaaan kaadetaan oma paha olo kuin minun. Olen yrittänyt tukea ja kannustaa hakemaan keskusteluapua mutta tuloksetta. Usein ahdistukseen on haettu apua alkoholista ja siitä seuraa lisää pahaa. Hän tutkii viestini, sähköpostini jopa vanhat valokuvani. Jos kuvissa sattuu olemaan lasteni isä tai muu miespuolinen henkilö on piru irti. Olen ollut koko suhteen ajan täysin uskollinen mutta alkoholin vaikutuksessa kuvittelee selkänsä takana tapahtivan ties mitä. Varsinaista fyysistä väkivaltaa en ole vielä joutunut kokemaan, tönimistä, läpsimistä ja uhkailua kylläkin. Multa valuu kaikki energia ja ilo tähän ralliin…voi mennä viikko pari rauhassa mutta tämä on toistuvaa. En koe kunnioitusta tai arvostusta suhteessamme mutten olisi vielä ihan valmis luovuttamaan. Kertokaa jos teillä on vastaavia kokemuksia ja saitteko apua jostain. Miesystäväni vihdoinkin tajuaa tarvitsevansa apua. Ehkä vielä pystyn katsomaan sen kortin.

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 30.04.2014 klo 22:29

Se on alku, kun ymmärtää tarvitsevansa apua. Vielä on sitten tehtävä työ...