Kyllähän se sattuu, kun tulee ero ja etenkin, jos kokee tulleensa hylätyksi. Olen kokenut tämän saman tänä keväänä ja kirjoittanut siitä omaan ketjuuni (Vihasta vapautuminen).
Minulla ahdistus ja viha vuorottelivat, olin jo ajatuksissani asetta hankkimassa. Ymmärrän täydellisesti näitä mustasukkaisuusmurhia... nyt kun aikaa on jo kulunut muutama kuukausi, olo on helpottanut todella paljon. Pystyn jopa nauttimaan elämästä, kunhan siihen ei vaan kuulu mitään Hänestä liikaa muistuttavaa.
Täydellinen irtiriuhtaisu on ainakin minulla toivonut paremmin kuin tipoittainen ero, johon liittyy aina sitä unelmointia yhteenpaluusta. Tosin joudun exääni näkemään vielä määrätyissä ympyröissä, mikä saattaa käynnistää uudelleen tuskarumban. Suutuksissani yritin jopa heti hankkia uutta heilaa, mutta ainakaan vielä se ei ole ottanut tulta. Voi mennä aikaa, ennen kuin niin suureen muutokseen kykenee.
Tällä hetkellä jopa nautin sinkkuudesta. On vapaa menemään ja tulemaan. Samaa neuvon Sinullekin: älä eristäydy, mutta älä myöskään juokse toisen perässä, jos hän ei Sinua halua. Siitä seuraa vain lisää murhetta kummallekin. Yritä löytää muuta sisältöä elämääsi ja muita ihmisiä. Eiväthän he toki rakastettua korvaa, (kukapa voisi Hänet korvata? ei kukaan, ei ainakaan heti), mutta heistä on paljon apua ja lohtua.
Lopulta vain aika parantaa haavat. Ensimmäiset viikot ovat pahimmat, niin erossa kuin surussakin. Pikku hiljaa tuska alkaa hellittää. Ja juttua kannattaa puida omassa päässään kaikkine kipeine tuntemuksineen niin kauan kuin se mietityttää, kirjoittaa ja puhua siitä ja vasta kaiken tämän myllerryksen jälkeen siitä voi toipua. Hitaasti, hankalasti aivan kuten flunssasta toivutaan. Vihan ja koston ajatukset ovat niitä vaarallisia jälkitauteja. Koe ne, mutta älä päästä niitä hallitsemaan elämääsi. Äläkä lääkitse itseäsi alkoholilla, se on tyhmintä, mitä voit tehdä!
Onni ei sittenkään ole kiinni yhdestä ihmisestä tai on, mutta se ihminen ei ole Hän. Se ihminen olet sinä itse. Sinä päätät ajatuksistasi, ja ajatuksesi muovaavat tekosi. Teot puolestaan muovaavat karmasi/kohtalosi/kaiken sen, mitä sinulle tapahtuu nyt ja tulevaisuudessa.