Sarjapettyminen romanttisissa suhteissa käy raskaaksi/eilen päättyi jälleen yksi
Olen käynyt viime vuosien aikana läpi monta eroa, ja yritän pohtia, miten ensinnäkin pääsen viimeisemmästä erosta (tapahtui eilen illalla) eteenpäin ja voinko itse tehdä vielä jotakin sen eteen, ettei tätä tapahtuisi jatkuvasti.
Yritän olla itselleni mahdollisimman rehellinen. Uskon, että vain niin pystyn pääsemään eteenpäin ilman katkeruutta ja kaunaa muita ihmisiä kohtaan.
Olen 51-vuotias. Tunnen huonommuutta mm. siitä, että romanttiset suhteet toisensa jälkeen kariutuvat, vaikka olen jo tämän ikäinen. Enkö osaa, enkö opi?
Erosin yli 10 vuoden avioliitosta n. kuusi vuotta sitten. Meillä on kolme lasta, he teini-ikäisiä jo. Eron jälkeen minulla ollut noin 5 suhdetta. Yksi kesti kolme vuotta. Sen jälkeen ollut suhteita n. 5 kk, 10 kk, 3 viikkoa.
Olin juuri puoli vuotta nykyisen miehen kanssa, mutta eilen suhteemme katkesi siihen paikkaan, kun sattumalta näin hänen viestittelyä erään naisen kanssa. Hän antoi minun katsoa puhelimensa ja näin, että hän oli viestitellyt useammankin naisn kanssa viime kuukausina. yksi oli ex-heila menneisyydestä, yksi joku deittisovellustuttu (”olemme vain kavereita”) ja yksi selvästi joku aivan rändömi seksi- ja aivoton viestittelykumppani. Mies keksi hätäpäissään hätävalheita, että mitä ja miksi kenenkin kanssa oli viestitellyt. En usko, etät hän on vielä minua pettänyt fyysisesti,m utta tuo viestittely nyt on jo aivan tarpeeksi. Sanoin, että tämä ei ole ok ja että suhteemme on ohi. Hän pakkasi kamansa hiljaisena ja lähti.
Vuoden aikana olen eronnut neljästä miehestä. Pisin suhde 10 kk ja lyhin muutaman viikon. Joko eron syynä on ollut se, ettei mies ole halunnut niin tiivistä ja ”oikeaa” suhdetta kuin minä olisin halunnut tai sitten toinen nainen ollut jollakin lailla kuvioissa.
Tuntuu sietämättömältä, että näin käy jatkuvasti ja epäreilulta, että minulle käy suht tiuhaan tahtiin näin. Haluaisin oikean, sitoutuneen, rehellisen ja avoimen suhteen. Minulla on omat hang uppini ja ahdistukseni, mutta olen aina rehellinen ja uskollinen, kun alan suhteeseen. Nykyisen eli eilen exäksi tulleen miehen kanssa tuntui, että asiat loksahtavat. Hän puhui hiukan epärealistiselta kuulostavia juttuja kylläkin, mutta ajttelin, että ehkä hän ihastuksen höyrypäissään puhuu kaikenlaista tyyliin ”en ole koskaan rakastunut keneenkään tällä tavalla”, ”Sinä olet se ainoa oikea nainen minulle, haluan olla loppuelämäni sinun kanssasi”. Surullista on myös se, että kävimme tällä viikolla ostamassa kihlasormukset valmiiksi, että menemme kihloihin, kun tulee tasan 6 kk täyteen. Toki se tuntui aika lyhyeltä ajalta, mutta ajattelin, että heittäydyn nyt, kun kerran kaikki tuntuu hänen kanssaan hyvältä.
Sitten tämä pettymys ja ”äkkikuolema”.
Olen turhautunut, väsynyt, pettynyt. Käyn terapiassa ja syön mielialalääkkeitä. Tällaiset tapahtumat eivät paranna mielialaani, mutta koska haluaisin löytää kunnon parisuhteen, lähden aina uudestaan ja uudestaan kokeilemaan.
En tiedä, mitä tehdä. Tai en oikeastaan aio tehdä juuri nyt yhtään mitään, mutta tuntuu sietämättömältä käydä tätä taas läpi.
Kirjoitan tälle palstalle, koska kuulisin mielelläni kokemuksia vastaavasta ja siitä, miten olette päässeet asioista eteenpäin ja onko teillä kenties jotakin ajatuksia tai vinkkejä, jotka saattaisivat auttaa minua prosessissa.
Kiitos! T Villaina.