salaiset hautajaiset

salaiset hautajaiset

Käyttäjä siipirikko-enkeli aloittanut aikaan 10.10.2013 klo 01:44 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä siipirikko-enkeli kirjoittanut 10.10.2013 klo 01:44

Kerron pienen alustuksen.
Kirjoituksessani voi ja on virheitä,pilkku ym,mutta toivon että sinä lukijana saat siitä selvän,ja jos sinulla on antaa minulle neuvoja ,ohjeita jotka hiukksenkin auttais minua.
Olen sydämmestäni kiitollinen.🙂

…ja tarina alkaa…

Äitini kuoli elokuun loppupuolella,ja sain tiedon monta päivää myöhemmin toiselta sisareltani,joka oli saanut tiedon veljemme ex-vaimolta.

Tieto vei jalat alta…raivo ,viha ,suru,,,itku.

…ja tarinan sisäpiiri asiaa…

sisko joka oli äitini omaishoitaja,edunvalvoja,järjesti asiat niin ettei muilla ollut jalansijaa käydä äidin luona,vahti,haukkui ,ja pahoitti äidin mielen monet kerrat haukkumisillaan meitä muita sisaruksia.
Soitin äidille ja joskus sattui niin hyvä tuuri ettei sisareni ollu paikalla ja sain äitini kanssa sopia omia juttujamme .
Elikkä minun ja äitini välit olivat hyvät vaikkakin olihan meillä omat saikkinamme,mutta äiti muisti aina sanoa;meillähän ei ole koskaan ollut mitään riitaa,johon aina vastasin naurahtaen no ei tosiaankaan olemme aina tulleet toimeen;)
,ja nuo sanat lämmittivät äidin mieltä.
Tottahan se oli.JOKAISELLA ÄIDILLÄ JA TYTTÄRELLÄ …ON JOTAIN KAHNAUSTA..SITÄHÄN ELÄMÄ ON,MUTTA MYÖS NIITÄ HYVIÄ PÄIVIÄ!

…ja taas alkuperäiseen tarinaan…

Yritin soittaa sisarelleni silloin kun olin saanut äidin kuolemasta tiedon.
Epä toivossa tein virheen,lähetin tekstiviestillä vähän asiaa ja ei asiaa.
Sisarukseni viesti tekevänsä minusta rikos-ilmoituksen ja lähestymiskiellon…täh!!!
kun kysyin muutama päivä sitten kuolleesta äidistäni.

Hautajais ilmoitusta ei tullut.
Soitin seurakuntaan ja sain ”papin puhelimen päähän”,joku päivystävä pappi oli??
Kerroin äitini nimen ja kysyin voinko saada hautajaispäivän ja kello ajan tietoon jollion muistotilaisuus pidetään.
Alkoi papin änkytys;salassa pidettävästä tiedosta,johon sanoin en ole vaarallinen ,enkä etsintäkuulutettu rikollinen,olen vainajan tytär,olenhan äitini lapsi,ja juuri menettäny äitini,itketti niin vietävästi,johon pappi sillain OHI MENNEN NAKKASI päivämäärän ja paikan sekä kellon ajan missä tilaisuus pidetään.
NO EI SIINÄ VIELÄ KAIKKI
”pappi” tuumas;no koita jollakin konstilla pästä,sinne sisään???
HALOOOOO!!! äitini siunaus tilaisuuteen,pitää mennä kun ryöväri yö-keikalle,liikkua näkymättömästi.
Annoin jälkeen en jaksanut lähteä seikkailemaan…

Soittelin toisen sisarukseni kanssa jolta myös evättiin hautajaisiin pääsy.
Kerroin että äitimme hautajaiset olivat ”määritelty salaiseksi”,ihmettelimme.
Pidimme omat muistotilaisuuden äidillemme,kukin omassa kotonaan.

…ja tarinan loppuhuipennus…

Kului aikaa kirkollis-lehdessä oli äitimme kuolin-ilmoitus….
ja arvaattekos?
kuolin-ilmoituksessa EI OLLUT MEIDÄN kahden sisaruksen nimeä,
ainoastaan siskon ja veljen
sekä kahden lapsen lapsen nimi joka tuskin äidin eläessä kävivät koskaan ”mummon luona.

En tiedä mihin äitini on haudattu,onko polttohaudattu vai ei?

Sydämmeni itkee verta,ei jäähyväisiä,ei viimeisiä muistosanoja haudalla
MINULTA (meiltä) RIISTETTY liian paljon.
Vain yksi ihminen joka halusi kostaa jotain omia juttujaan,ties mitä?,eihän kukaan voi tehdä noin ,riistää pääsyn äidin hautajaisiin,”kun ei ole ruumista onko ketään kuollutkaan”?

…ja vihon viimeinen loppuhuipennus

Jos teillä oma kohtaisia kokenuksia,tai tiedätte jollekkin vastaavasti tapahtuneen
kirjoita,kerro,voinko nostaa syytteen/kanteen sisartani vastaan??
tuosta hautajais salailusta ym
Perunkirjoituspaperissa lasku hautajaisista,kuolin-ilmoituksesta,,,joihin emme ole voineet osallistua,no nuohan hoitaa tuomari,mutta onko tiedon pimittäminen/salailu,oikein ,voimmeko tehdä mitään asian eteen.??

KIITOS!,jos jaksoit lukea tänne asti
sekava kirjoitus voi olla ,mutta yrittäkää ymmärtää.

Hyvää ja kaunista syksyä !

-siipirikko-enkeli-

😭😭😭😭😭

Käyttäjä siipirikko-enkeli kirjoittanut 23.10.2013 klo 23:54

Hei!
Voi,kuinka iloiseksi mieleni tuli kun huomasin edes jonkun tarinaani lukeneen.
Kiitos,teille!🙂

Elämä jatkuu...

Nyt väännetään kättä jo toisista asioista
...tiedättehän
mikä pitää tehdä 3 kk sisällä kuolemasta
...perunkirjoitus.

En voi kirjoittaa kyseisestä tapahtumasta,
muuta kuin sen
istuessani "kiiras-tuolissa",päässäni liikkui vain ajatus:
tästä on selvittävä hengissä ☹️

Kunhan jokainen KIVI on käännetty,
ja asia oikeudessa käsitelty,voin ja saan kirjoitaa.

Olen youtubesta kuunnellut musiikkia,virsistä Irwiniin.
itkenyt,surrut, yrittänyt ymmärtää
...tätä tapahtunutta
jota en ois ikinä uskonut itselleni tapahtuvan,joutua ulkopuoliseksi OMAN ÄIDIN jäähyväisten jättäjäksi..
Mutta pian valkoinen lumi peittää kaiken lian alleen,
menemme kohti sydän talvea.JA kohti VALOA!!

Toivonkin kaikille tarinani lukijoille

OIKEIN RAUHAISAA ,VALOISAA TALVEN ODOTUSTA!!
(vaikkakin ,vettä sataa kaatamalla)) 🙂

-siipirikko-enkeli-

Käyttäjä pöllöhuuhkaja kirjoittanut 18.12.2013 klo 14:31

Hei siipirikko, ota selvää vaikka googlettamalla, mitkä ovat oikeutesi perillisenä. Niitä ei kukaan voi sinulta riistää, enkä oikein usko että hautapaikkatietoakaan voidaan laillisesti pimittää. Jos oma seurakuntasi tai se, minne äitisi on haudattu, on jotenkin piilotteleva niin soita vaikka suoraan kirkkohallitukseen helsinkiin ja kysy sieltä asioista, jos olet ev.lut. Muista seurakunnista ei välttämättä ole missään tietoa.

Periaatteessa ja käytännössä muistotilaisuudet ovat "jumalanpalveluksia" ja toimituksia, joihin kenen tahansa vainajan tuttavan on mahdollista ja avointa tulla. Muistotilaisuudet kahveineen ja ruokailuineen ovat omaisten järjestämiä ja niiden vieraista saavat päättää tottakai itse.

On tosi hyvä että sinulla on sisarus samassa tilanteessa - tehkää yhdessä asioita, niin ette kumpikaan jää yksin. Onneksi teillä on toisenne. Puhukaa...ja pitäkää kiinni oikeuksistanne.

Käyttäjä kirjoittanut 18.12.2013 klo 16:56

Tässä sotkee se, että siskosi oli äitisi edunvalvoja ja on kai laittanut hautapaikan salaiseksi tiedoksi. Ja ei sitä mikään seurakunta voi purkaa, jos et vie asiaa oikeuteen.

Käyttäjä siipirikko-enkeli kirjoittanut 26.12.2013 klo 03:48

Hei! vaan!!

Iso kaunis KIITOS,kaikille lukijoille,
ja eritoten:
-PÖLLÖHUUHKAJA sekä
MAANVAIVALLE.
Neuvoista.

Joulu kalenterissa aukesi viimeinen luukku,tapaninpäivä.

Äitini syntymäpäivä.
Voisi luulla että sydämmeni on raskas kaiken koettelemusten jälkeen.
Tiedän että äidilläni on hyvä olla !!!

Mutta ennenkuin kerron tarinani,miten olen varma asiasta.

Tänä loppukesänä-/syksynä,minulle tuli pakottava tunne,monta kertaa kysyä äidiltä neuvoa,tai hakea vahvistus asioilleni,enempi kuin vuosiin.
Ja aina purskahin itkuun ,kun tajusin ei ole mitään ÄITIÄ enään.
Olen itse ÄITI ja joka kerta kun lapseni soittaa ,puhelun päätyttyä tunnen vahvasti,Äitini läsnäolo vahvuuden,tai oikeastaan oman äitinä olemisen vahvuuden,no jopas oli epäselvä tulkinta😐

Ja sen verran perinnönjako edelleen kesken...
JA Äitini hautapaikka on selvinnyt!!
Äitin uurna laskettu hautaan johon hänen toinen miehensä haudattu.
Hauta oli hyljätyn ,unohdetun hauta,ei merkkiäkään että vasta haudattu oli ÄITIMME.
JA siskoni oli vienyt veljemme haudalle kynttilän jouluaattona.
Hän viestitti minulle ettei ole edes valmis kohtaamaan "äitimme hautaa (johtuen kaikista meidän pois jättämisistämme),ihan niin kuin ois ollut enne tuo viesti.
Sanoi kyykistyneen veljeni haudalle ottaakseen ns.roskat pois;sanoi hän: huusi:EI VOI OLLA TOTTA!!,ihmiset ympärillä pysähtyivät katsomaan sisartani,oliha joulu-aatto ja paikka hautausmaa.
Vaikka tieto ÄIDIN -kuolemasta OLI.
mutta tieto hyppäsi silmille aivan kuin meille tuiki tuntemattomat ihmiset kertoivat äidin nukkeneen pois.
Siskoni sanoi nähdessään hautakivessä äitimme nimen,kourasseen niin syvältä,ja vienyt jalat alta.

Mutta niinkuin edellisissä kirjoituksissa,olen kirjoittanut,PILKKU,YM VIRHEITÄ LÖYTYY
😎.ELEKÄÄ VÄLITTÄKÖ!! lukekaa kahteen kertaa jotta saatte selevän.😐

No sitten palaamme loppukesään.

Yritin touhuta siinä surun ja vihan keskellä (kun olin saanut tietoni ,erikoisesti äitini kuolemasta).
Menin kasvimaalle ja ihmettelin aina kun sellainen "kirkkaus" seurasi,jotenkin ajattelin auringon heijastuksia,varjostuksia,siinä touhusin ja touhusin ja näky oli aina sama.
Ihmettelin?
Kului monta päivää...
Kirkkaus kulki rinnallani....
Menin eräänä päivänä kasvihuoneestani hakemaan tomaatteja,silloin mieleeni tuli äitini sanat,ihan kuin ne olis joku sanonu.
"kuka sinusta raukasta huolen pitää kun ,minusta aika jättää....
näin äitini aina minulle sanoi.
sanoin:"voi äiti"
ja lämmin tunne laskeutui päälleni🙂
Otin tomatit ja lähdin sisälle,laitoin kahvin tippumaan ja siinä touhutessani puhuin äidilleni,koska se valo oli läsnä.(vahva tunne)
Istuin juomaan kahvia ja tuumasin:ÄITI ,minulla kaikki hyvin lapset hyvä mies,ja tälläinen koti jossa touhuilen (puhuin ikäänkuin äitini ei muistaisi kotiamme).sanoin: ÄITI MINÄ PÄRJÄÄN!!
LEPÄÄ SINÄ RAUHASSA.
Ja uskokaa tai älkää ,mutta niin vahvaa lämmintä tunnetta ei ihminen voi kokea ,muuta kuin OMAN ÄIDIN LÄSNÄ OLLESSA,vaikka kuolleenkin.
JA sekirkkaus/valo joka seurasi minua monen päivän ajan oli poissa.
Äitini pääsi lähtemään paikkaan jossa hyvä olla...kun näki tytöllä olevan asiat kutakuinkin kunnossa (periaatteella :TAIVUTAAN VAAN EI TAITUTA).

Ja toinen tarina .
Myöhäinen torstai-ilta joka kallistui kohti yötä.
Uni vain ei tullut silmään.
Nousin yhtä äkkiä vuoteestani kun eteinen täyttyi kirkkaudella.ekana aattelin unohdinko käytävälle valot ,mutta kun huomasin hetkenpäästä ne kadonneen tajusin
äitini seisovan minun makuuhuoneeni ovella,mustissa vaatteissa,menossa hautajaisiin (hänellä päällä jakkupuku joka oli mummuni (äidin äiti) hautajaisissa v.1972,musta huivi päässä,sen sain äidiltäni kauan kauan sitten...äiti katsoi alaspäin ) ja tämä tapahtui kun seuraavana päivänä oli äidin kuolin-ilmoitus lehdessä ilman meitä sisaruksia.(minua ja siskoani)
Kaikki tapahtui nopeasti,kuin ääntä nopeammin ja silti se tuntui että kesti kauan tuo hetki.
EN pelännyt kun kokemani ei ollut ensimmäinen kerta,mutta en ymmärtänyt enkä osannut heti tulkita asiaa oikein.

Kun tajusin kuolin-ilmoitus ei ollut äidin tahto (jättää meidän nimet pois)ja siksi surulline,ja ne hautajais vaatteet.(Vaan ilkeän siskoni "kosto.)

Mutta silti itketti kovasti kun käsittelin asiaa.ja tajusin mikä viestin tarkoitus loppujen lopuksi oli.

Äidilläni on hyvä olla ja meidän taistelu jatkuu....
Kunhan saan päätökseen ,kouraani ,kirjoitan siitä.
lopputarinan.

Kiitän kovasti kaikkia jotka tämänkin tarinan lukevat.

toivotan oikein HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2014 !!!!☺️❤️

pienillä kirjaimilla
mutta suurella sydämmellä ja lämpimillä ajatuksilla....☺️❤️

-siipirikko-enkeli-

Käyttäjä kirjoittanut 26.12.2013 klo 11:18

Hyvin saa selvää kirjoituksestasi mutta kyllä sen vielä toisenkin kerran luen. Sen verran se oli koskettava. Mullakin äiti on kuollut, siitä on jo aikaa 10vuotta mutta haudalla käynti on niin tärkeää etten voi edes kuvitella miltä tuntuisi, jos ei olisi sitä hautapaikkaa.

Hyvää Uutta Vuotta sinullekin.

Käyttäjä siipirikko-enkeli kirjoittanut 14.01.2014 klo 00:13

Hei!!

Kiitos!,kaikille tämän jutun lukijoille.

Taistelu jatkuu....

Pöllöhuuhkaja kirjoitti tuossa taannoin,oikeuksista joita on perillisillä.
Varmaan jossakin perhepiirissä on oikeuksia.
Minulle on suotu vain velvollisuuksia.

Ja minun tapauksessa ei voi edes ajatella niitä velvollisuudeksi ne on ihmisarvon alentamista,nöyryyttämistä,ja ihan kaikkea mitä ilkeä ihminen voi toiselle tehdä.
SITÄ SE ON !
Pyysin viisi vaivaista tavaraa!!!
Pyysin niitä tavaroita joihin äitini oli laittanut minun nimen.
Koska äidille olin nuo kyseiset tavarat joskus lahjaksi ostanu.
-tuikkutalo (jossa poltetaan tuikkuja)
-enkeli (sormiparistolla toimiva)
-unikirjaa
-äidinkuppia+lusikkaa (äitienpäivälahja)
-rannekelloa (joululahja)

Voitteko kuvitella ,minkälaisen vastauksen sain ? ?

Minä oisin saanut kaksi tavaraa ja NELJÄ SÄKKIÄ KAATOPAIKKA TAVARAA,kun kuulemma minunkin pitää osallistua kuolinpesän roskien vientiin.

Aivan oikein ,velvollisuutena ois kuulunut viedä kaatopaikalle vaatesäkkejä,siis ne annettiin minulle ,jotka korpit oli jo nokkinu,siis parhaat!

😎
voi luoja auta minua!!l

Ja ei savua ilman tulta 😉
nämä ns.korpit veivä kaiken arvokkaan ,arabiat,iittalat ym ym.....
veivät ja möivät 🤨.

Voi luoja tuota ihmisen ahneutta...mutta mitenkäs se sananlasku menikään niistä ahneista😉

Luovuin oikein virallisesti noista viidestä tavarasta!!
Nyt jo helpottaa☺️ ,ei enää maallisen jäämistön saamatta jääminen ahdista...
Nehän olivat vain muistoja...

PITÄKÖÖN!!

Paljon sisinpänä on muistoja joita ei voi viedä ,edes ahneet korpit😉

Paljon,hyvin paljon ois kirjoitettavaa,,,,,,,,,

Mutta nyt elämme tärkeitä ja kriittisiä aikoja .
Pitäisi alle kirjoittaa JAKOKIRJA!!

sitä päätöstä ootellessa.

Toivota oikein hyvää talvea,tulvista ,ja pakkasista huolimatta!🙂👍
joka iikalle,(äitini ,sanoma)🙂

Sydän talvella opin viimeinkin,
että minussa asuu lyömätön kesä.

-Albert Camus🌻🙂🌻

Käyttäjä pöllöhuuhkaja kirjoittanut 14.01.2014 klo 10:54

Moi
hienoa kuulla että olet edennyt asiassa ja päässyt kokemaan hyviäkin asioita.

Sinulla on laillinen oikeus rintaperillisenä ja sitä ei sulta viedä jollet itse luovu siitä jonkun toisen, esim lapsesi hyväksi, jolloin vältät kaksista perintöveroista toiset, kun se siirtyy suoraan rintaperillisille alenevassa polvessa.

Vältä sitä, että menet kirjoittamaan mihinkään nimeäsi, ennenkuin tiedät mitä allekirjoitat. Vaadi omaa lakisääteistä osuuttasi, jos perintöä on jaettavissa ja vaadi äitisi testamenttia nähtäväksi, jos sellainen on tehty. Ihan vaikka vaan nähdäksesi ne dokumentit ja pyydä kopiot ja mene oikeusaputoimistoon kysymään, mitä oikeuksia sinulla on.

Se on omien oikeuksien ja omien rajojen ja oman itsen puolustamista. Mä näen sussa liian kiltin ihmisen jonka koen omien nahkojeni sisäpuolella ja kyllä harmittaa sun tilanne, mutta onneksi sinulla on perhe tukenasi. 🙂👍

Käyttäjä siipirikko-enkeli kirjoittanut 15.02.2014 klo 04:33

Hei!

Kiitos ,ihan jokaiselle tämän tarinan lukijalle.
Ettepä arvaakkaan 😐 kuinka paljon tunnen iloa kun olen saanut jakaa "suruni/asiani teidän kanssa. Taakkani,on huojentunut paljon 🙂)

ISO KIITOS!🙂

Taasen on kuukausi vierähtänyt,asioiden ns.selvittelyssä,
elikkä eipä olla puuta pitemmälle päästy 🤔

Jakokirja laitettiin "isolle-herralle" hyväksyttäväksi,mutta palautettiin asiamiehelle(siskoni).
Asia virheitä kuulemma ja jako suoritettu väärin,elikkä kirjotettava uusi jakokirja.
...ja selvittely ym aikaa helmikuun loppuun,että silleen;))

Mutta tuota helmikuun loppua ootellessa,
aattelinpa käydä MAISTRAATISSA kysymässä niitä äitini omaishoitajan/edunvalvojan
tekemiä tilinpäätöksiä (elikkä mihinkäs äitini eläkkeet on käytetty?)

Mutta maistraatista sanottiin ;heidän palauttaneen vuostilinpäätökset +liitteet ,pesänhoitajalle/omaishoitajalle/edunvalvojalle .

No otinpa yhteyttä omaan asiamieheeni;))
Hän kirjeitse lähestyi pesän/omais/edunvalvojan asiamiestä,ja nyt kuulkaa tulee hauskaa tarinaa ihan "asianajan kirjoittamasta tekstistä,suorat lainaukset,nimet ovat XXXXXXX merkittynä:

Pyysin siis saada vuositilinpäätökset liitteineen,koska minulla perillisenä on oikeus nähdä ne!

Ja tähän väliin tämmönen "viisaus" .
Katsoin telkkarista erästä ohjelmaa jossa toimittaja haastatteli asianajajaa;ja kysyi jotain sellaista joka aukaisi silmäni ISOKSI!!

...JOTAIN TÄHÄN TYYLIIN...
kun puolustat esim.murhasta epäiltyä,kuinka pystyt? menemään epäilyn puolelle tai puolustamaan(,minun nyt on hankala löytää ihan oikeita sanoja, sanoo nyt siipirikko-enkeli)
...sanoi asianajaja;en päästä asiaa iholle niin syvälle,tarkoittaen että kun kertoo jotain päämiehen sanoneen se todellakin on hänen päämiehensä mielipide ,siis ei asianajajan

NO OLIPA HANKALA ULOSANTI nyt minulla,vaikka tiedän katsoneeni ja ymmärtäneeni asian tv:stä,mutta sen kirjoittaminen tuotti vaikeuden.

Toivottavasti ymmärsitte (ja oisitte kattonu sen kyseisen tv ohjelman🙂

😯🗯️

ja nyt siihen saamaani pyyntöön ,saada nähdä niitä asiapaperita (vuositilinpäätökset+tiliotteet)

...ja tarina alkaa....

XXXXX pyyntö hieman ongelmallinen....

Edunvalvoja on tilivelvollinen maistraattille mutta ei KÄSITTÄÄKSENI muille asian osasille

KATSON ETTÄ ON KYSE yksityisestä asiasta eikä edunvalvoja tai muu asianhoitaja saa olettaa päämiehensä suostuvan siihen,että hänen tilikäyttönsä aukaistaan
KAIKILLE HALUKKAILLE.
NÄILLÄ PERUSTEILLA EN ITSE AIO ESITTÄÄ XXXXX TILIOTTEIDEN TAI VUOSITILIEN ESITTÄMISTÄ XXXXX.

...MUTTA XXXX VOI TOKI KÄYDÄ MAISTRAATISSA KYSELEMÄSSÄ MITÄ TIETOJA HEILLÄ ON SELLAISIA JOTKA OVAT JULKISIA JA XXXX NÄHTÄVISSÄ.

tälläisen kirjeen sain siskoni asiamieheltä,joka kirjoitti omia mieltymyksiään ,,jakäsityksiään sekä olettamuksia ym......

kyllä luin naama punasena,mutta naurusta😳

siis niinkuin olen kirjoittanut monessa kirjeessäni.virheitä on kielioppillisia ym,
mutta ei ollu hääppönen tuo tuomarin kirje! kielioppilisesti ja tietojen oikeudellisuuden mukainen.

En tosiaankaan jätä tähän tätä asiaa.

ja toisaalta vastaus kirjeessä oli sottkettu kaksi eri asiaa:

"ennen tämän kuolemaa"
kun minun mielestä tässä on kysymys "jälkeen hänen kuoleman"

...mutta uskokaa tai älkää tuosta kirjeestä kuuluu vielä...

Edunvalvoja voidaan sakon uhalla velvoittaa näyttämään tositteet siten kuin lain 57 pykälässä säädetään uhkasakkomenettelystä....

En voi olla ajattelematta :mitä äitimme tähän sotkuun sanois????😞

tämä kirjoitus on varmaan taas sekava,mutta lukekaapa toiseenkertaan jospa sitten selviäis ...tämä juoni:
😝

Mutta jatkan tarinaani myöhemmin kun oikiaa asiaa ilmenee....🙂👍

kiitän ja kumarran!

oikein lupsakkaa kevään odotusta ,kaikille!!

-siipirikko-enkeli-

Hyvin usein voittajia ovat häviäjät,
jotka päättivät yrittää VIELÄ kerran.

(12.2 positiivareiden aamun-avaus) ;))

Käyttäjä siipirikko-enkeli kirjoittanut 04.03.2014 klo 02:01

Heipä hei!!

ja ISO KIITOS ,kun olette lukeneet "tarinani".

Kevät tekee tuloaan ,ehkäpä liiankin aikaisin lunta ei ole ollut kuin reilut 25 cm koko talvena.

Meidän show jatkuuuuuuuu....

joka ilta kun menen nukkumaan ajattelen jospa huomenna saisimme yhden historiankirjan suljettua,lopullisesti.
Tilasin maistraatista vuositilinpäätöksistä kopiot,niiltä vuosilta jolloin sisareni oli omaishoitaja/edunvalvoja,hintaa paketille tuli 37,50.

Minusta se on paljon kun minulla ois oikeus ilmaiseksi lukea vuositilinpäätökset+tiliotteet+liitteet.

Asiamieheni oli sitä mieltä ?,että uhkasakolla pyytäminen tulee kalliiksi MINULLE!!!,
minulle jolle lain mukaan kuuluis nähdä asiapaperit ,kun olen perikuntaan kuuluva!!??

OLEN VAHVASTI SITÄ MIELTÄ
ETTÄ LAKI: on niin kuin se luetaan JA kelle se luetaan☹️

Vaikka kuinka yrittäisin olla positiivinen,ajatella,HYVÄÄ
Kalvaa sisuksissa;auttakaa ,tätä ei "erkkikään enää kestä"

Enpä tiedä,haluaisin takas sen elämän ennen hänen kuolemaa (äitini).

Kuulkaas en ole sokerilla kuorutettua tyyppiä,olen loassa,ja syntipukin liemessä keitetty ja sahanpuruissa pyöritelty.

Nyt se perintöpaperi on "isolta-herralta " palautettu🙂 (jakokirja)

ja meidän "penikoitten "se allekirjoitettava ja sen jälkeen lähtee vielä isolle -herralle joka lähettää lausuntakierrokselle.

mutta siinäpä se MUTTAonkin ,allekirjoitanko minä sen....

😐😐😐😐

kaiken sen jälkeen mitä siskoni on minulle tehny!!!

...vai unohanko kaiken minkä olen saanut kestää? ja

nöyrin mielin nielen kaiken.

niin jos en alle kirjoita ...vaan pitkitäN
eivät eurot ropise niile KORPEILLE;))😑❓

nyt taitaa tarinani olla jo sekopään puhetta😉

...joka tapauksessa kirjoitan vielä yhden tarinan...

päätösjakson...jos tähän koskaan päätöstä tuleekaan.....

Oikein ihanaa aurinkoista kevään odotusta,pitääkää huolta itsestänne !🙂👍

🙂 Ellei ongelmaa pysty ratkaisemaan,
paras vaihtoehto on löytää siitä
huvittavia puolia.

-siipirikko-enkeli-