Kerron pienen alustuksen.
Kirjoituksessani voi ja on virheitä,pilkku ym,mutta toivon että sinä lukijana saat siitä selvän,ja jos sinulla on antaa minulle neuvoja ,ohjeita jotka hiukksenkin auttais minua.
Olen sydämmestäni kiitollinen.🙂
…ja tarina alkaa…
Äitini kuoli elokuun loppupuolella,ja sain tiedon monta päivää myöhemmin toiselta sisareltani,joka oli saanut tiedon veljemme ex-vaimolta.
Tieto vei jalat alta…raivo ,viha ,suru,,,itku.
…ja tarinan sisäpiiri asiaa…
sisko joka oli äitini omaishoitaja,edunvalvoja,järjesti asiat niin ettei muilla ollut jalansijaa käydä äidin luona,vahti,haukkui ,ja pahoitti äidin mielen monet kerrat haukkumisillaan meitä muita sisaruksia.
Soitin äidille ja joskus sattui niin hyvä tuuri ettei sisareni ollu paikalla ja sain äitini kanssa sopia omia juttujamme .
Elikkä minun ja äitini välit olivat hyvät vaikkakin olihan meillä omat saikkinamme,mutta äiti muisti aina sanoa;meillähän ei ole koskaan ollut mitään riitaa,johon aina vastasin naurahtaen no ei tosiaankaan olemme aina tulleet toimeen;)
,ja nuo sanat lämmittivät äidin mieltä.
Tottahan se oli.JOKAISELLA ÄIDILLÄ JA TYTTÄRELLÄ …ON JOTAIN KAHNAUSTA..SITÄHÄN ELÄMÄ ON,MUTTA MYÖS NIITÄ HYVIÄ PÄIVIÄ!
…ja taas alkuperäiseen tarinaan…
Yritin soittaa sisarelleni silloin kun olin saanut äidin kuolemasta tiedon.
Epä toivossa tein virheen,lähetin tekstiviestillä vähän asiaa ja ei asiaa.
Sisarukseni viesti tekevänsä minusta rikos-ilmoituksen ja lähestymiskiellon…täh!!!
kun kysyin muutama päivä sitten kuolleesta äidistäni.
Hautajais ilmoitusta ei tullut.
Soitin seurakuntaan ja sain ”papin puhelimen päähän”,joku päivystävä pappi oli??
Kerroin äitini nimen ja kysyin voinko saada hautajaispäivän ja kello ajan tietoon jollion muistotilaisuus pidetään.
Alkoi papin änkytys;salassa pidettävästä tiedosta,johon sanoin en ole vaarallinen ,enkä etsintäkuulutettu rikollinen,olen vainajan tytär,olenhan äitini lapsi,ja juuri menettäny äitini,itketti niin vietävästi,johon pappi sillain OHI MENNEN NAKKASI päivämäärän ja paikan sekä kellon ajan missä tilaisuus pidetään.
NO EI SIINÄ VIELÄ KAIKKI
”pappi” tuumas;no koita jollakin konstilla pästä,sinne sisään???
HALOOOOO!!! äitini siunaus tilaisuuteen,pitää mennä kun ryöväri yö-keikalle,liikkua näkymättömästi.
Annoin jälkeen en jaksanut lähteä seikkailemaan…
Soittelin toisen sisarukseni kanssa jolta myös evättiin hautajaisiin pääsy.
Kerroin että äitimme hautajaiset olivat ”määritelty salaiseksi”,ihmettelimme.
Pidimme omat muistotilaisuuden äidillemme,kukin omassa kotonaan.
…ja tarinan loppuhuipennus…
Kului aikaa kirkollis-lehdessä oli äitimme kuolin-ilmoitus….
ja arvaattekos?
kuolin-ilmoituksessa EI OLLUT MEIDÄN kahden sisaruksen nimeä,
ainoastaan siskon ja veljen
sekä kahden lapsen lapsen nimi joka tuskin äidin eläessä kävivät koskaan ”mummon luona.
En tiedä mihin äitini on haudattu,onko polttohaudattu vai ei?
Sydämmeni itkee verta,ei jäähyväisiä,ei viimeisiä muistosanoja haudalla
MINULTA (meiltä) RIISTETTY liian paljon.
Vain yksi ihminen joka halusi kostaa jotain omia juttujaan,ties mitä?,eihän kukaan voi tehdä noin ,riistää pääsyn äidin hautajaisiin,”kun ei ole ruumista onko ketään kuollutkaan”?
…ja vihon viimeinen loppuhuipennus
Jos teillä oma kohtaisia kokenuksia,tai tiedätte jollekkin vastaavasti tapahtuneen
kirjoita,kerro,voinko nostaa syytteen/kanteen sisartani vastaan??
tuosta hautajais salailusta ym
Perunkirjoituspaperissa lasku hautajaisista,kuolin-ilmoituksesta,,,joihin emme ole voineet osallistua,no nuohan hoitaa tuomari,mutta onko tiedon pimittäminen/salailu,oikein ,voimmeko tehdä mitään asian eteen.??
KIITOS!,jos jaksoit lukea tänne asti
sekava kirjoitus voi olla ,mutta yrittäkää ymmärtää.
Hyvää ja kaunista syksyä !
-siipirikko-enkeli-
😭😭😭😭😭