Sairaalloinen mustasukkaisuus
Olemme olleet avioliitossa kohta 38 v. Miehelläni on päihde-ja mielenterveysongelmia, mutta olen halunnut jatkaa yhteistä elämäämme, koska rakastan häntä edelleen. Olemme n. 60-kymppinen pari, mieheni pitkällä sairauslomalla vaikean masennuksen vuoksi, minä itse ansiotyössä. Oma äitini on huonossa kunnossa, osallistun hänen hoitoonsa kotihoidon rinnalla. Työni on vuorotyötä ja näistä seikoista johtuen olen siksi jonkin verran pois kotoa. Lisäksi autan tarvittaessa lasten perheissä (viisi lastenlasta 1-12 v). Noin viikko sitten tullessani iltavuorosta kotiin oli mieheni humalassa, aggressiivisen oloinen ja syytti minua uskottomuudesta. Hän oli käynyt tutkimassa pyykkikorissa alushousujani ja ne olivat hänestä ”tahraiset” (normaalia valkovuotoa). Eikö tämä ole sairasta??? Kauhea kuulustelu missä olin ollut edellisenä päivänä (äitiäni katsomassa sairaalassa) ja sinä iltana (töissä). Hän huusi minulle niin, että tärykalvoni olivat haljeta eikä antanut minun nukkua. Olin peloissani ja olisin kohta soittanut hätäkeskukseen, koin tilanteen niin varalliseksi istelleni aj hänelle. En tiedä mistä ”liskoaivojen” kerroksista asiat tulivat, mutta pahasti hän minua loukkasi epäilyillään ja sanoillaan. Anteeksi hän ei ole pyytänyt. Olen vuosikaudet tukenut häntä ja pitänyt häntä ”pystyssä”, tämäkö kiitos? Onko kenelläkään muulla vastaavaa kokemusta?