Rikki, poikki, väsynyt ja tiedoton, auttakaa?

Rikki, poikki, väsynyt ja tiedoton, auttakaa?

Käyttäjä diane aloittanut aikaan 16.12.2014 klo 13:23 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä diane kirjoittanut 16.12.2014 klo 13:23

Olen 23 vuotias nainen. Olen nyt ollut avomieheni kanssa yhdessä 2vuotta. Suhteemme alkoi todella romanttisesti, kävimme treffeillä, hän oli täydellinen silmissäni (sen kaksi viikkoa). Ihastuin häneen välittömästi ja hän minuun. Olin vasta eronnut edellisestä poikakaveristani ja viestittelin facebookin välityksellä yhdelle miehelle samaan aikaan kun tapailimme vasta nykyisen avomieheni kanssa. Minulla kerran jäi facebook päälle koneelleni ja poikakaverini luki viestit salaa, ei tykännyt tietenkään tästä. Pyysi että poistan hänet kavereistani ja lopetan tuommoiset touhut. Lopetin. Tämän jälkeen huomasin että hän oli samaan aikaan tekstaillut exänsä kanssa ja kaikkien muidenkin naisten. Eli molempien luottamus hävisi jo heti suhteemme alussa. Siitähän se soppa sitten alkoikin. Minä olen jo luonnostaan melko mustasukkainen ja omistushaluinen ihminen eikä mieheni ”sekoilut” netissä naisten kanssa auttaneet asiaan. Olimme olleet noin puoli vuotta yhdessä kun ensimmäisen kerran tapahtui minuun kohdistunutta väkivaltaa jo fyysisesti. Riitelimme humalassa ja hän tönäisi minua, töni ja töni aina uudelleen aina kun yritin nousta ylös. Käskin häntä painumaan ulos asunnostamme. Seuraavana aamuna juttelimme asiat selvinpäin ja annoin anteeksi, mikä tuntui kamalalta.

Hän jatkoi myöskin netissä kirjoittelua naisille eri palstoilla ja sivuilla ja jopa kerran pyysi yhtä tuntematonta tyttöä meille kylään kun itse olin oulussa. Jäi tästä kiinni ja selitti sen sillä että ihan juopotteluseuraa haki, olin jättämässä häntä tämän takia mutta hän sai puhuttua minut yli. Sitten taas riitelimme humalassa ja hän tönäisi minut mukamas vahingossa portaat alas, ja lähti..jätti minut siihen. Onneksi minulle ei sen pahemmin käynyt. Aamulla hän aneli taas anteeksipyyntöä ja annoin taas anteeksi.

Tuosta oli vuosi ja vuoden sisällä hän on edelleen töninyt minua ja heitellyt, olen jo turtunut tämmöiseen enkä oikeastaan ole moksiskaan, mikä on typerää ja tuntuu pahalta.

Olen itse erittäin tempperamenttinen, itsekäs, kärttyinen, määräilevä ja välillä inhottava, varsinkin nyt syksyllä erityisesti nämä piirteet ovat tulleet minussa esille. Olemme ottaneet asiaa puheeksi ja häntä koskee oikeasti se että olen tämmöinen. Olen yrittänyt muuttua mutta välillä se ei vain onnistu.

Viikko sitten kävi pahin, menin tutkimaan hänen puhelinta niin hän oli kirjautunut Tinderiin eli treffipalstalle. Jutellut siellä työaikana eri naisille ja jopa minun nukkuessa hänen vierellään. Ja käynyt kahvilla yhden naisen kanssa. Nähnyt jotain selkäni takana, olen ihan shokissa vieläkin. Hän selitti sen sillä että ei tunne täältä kaupungista mihin muutimme viikko sitten niin ketään ja halusi juttuseuraa, sekä myöskin syytti minua koska olen ollut niin inhottava. Minun itseluottamukseni, itsekunnioitus ja kaikki on viety. Olen ihan rikki, tunnen itseni maailman huonoimmaksi ja säälittävämmäksi ihmiseksi. Kaiken olen antanut anteeksi ja vaikka itsekkään en ole täydellinen edes lähellekkään, en voi ymmärtää tätä.

Mitä teen? Olen kaiken lisäksi töissä hänellä, meillä on isot menot ja tuntuu siltä jos jätän hänet en selviä, en henkisesti enkä fyysisesti. Hän on kaikkeni mutta silti minun epävarmuuteni vain kasvaa ja kasvaa. Minulla käy jo ihan hirveitä ajatuksia päässäni, tuntuu etten jaksa enää. Itken itseni uneen joka yö, eikä mieheni huomaa mitään. Tiedän että ansaitsen parempaa mutta en halua ketään muuta. Rakastan häntä aivan liikaa ja tiedän että hän minua mutta miksi hän tekee aina näin minulle?

Käyttäjä marttinyymi kirjoittanut 16.12.2014 klo 17:36

Luulen, että tiedät mitä sinun on tehtävä, joten kerää rohkeutesi ja tee.

Käyttäjä diane kirjoittanut 17.12.2014 klo 15:18

Tiedän, ja olen tiedostanut sen jo pitemmän aikaa. En vain uskalla, en tiedä miten minun käy. Olen henkisesti niin rikki etten tiedä pärjäänkö yksin.
Hoen vain itselleni koko ajan että kyllä hän muuttuu ja kaikki kääntyy kohta paremmaksi..mutta eivät ole vielä kääntyneet. Jospa hän joskus tajuaisi kuinka paljon hänestä välitän. Hänen selityksensä kaikkiin tekoihinsa on nimittäin aina ollut että ei usko että rakastan häntä oikeasti ja olen vain hänen kanssaan taloudellisista syistä, vaikka tosiasiassa tietää ettei se ole niin.

En halua ketään muuta ja tuntuu jos yksin jään etten selviä....

Käyttäjä marttinyymi kirjoittanut 21.12.2014 klo 19:44

Joskus etäisyys voi tuoda lähemmäksi.