Rikki ja suunta hukassa
Ollaan oltu vaimon kanssa yhdessä melkein 15-vuotta. Siinä ajassa on ehditty rakentamaan oma koti ja saamaan kaksi ihanaa lasta. Ilman murheita ei ole tähän asti selvitty, kuten ei varmaan moni muukaan. Itselle osui useampia vuosia sitten kohdalle pari uskottomuutta. Ensimmäisestä en oppinut, mutta toisen jälkeen kävin niin kovan koulun läpi, että päätin etten halua rakasta ihmistä enää sillä tavalla satuttaa. Niistä selvittiin läpi vuosien työllä, keskusteluilla ja luottamus saatiin rakennettua takaisin.
Nyt meillä on ollu muutaman vuoden vähän huonompi kausi. Periaatteessa kaikki on ollut hyvin, mutta läheisyys on puuttunut. Toisin sanoen arki on pyörinyt hyvin, mutta siihen se on jäänyt. Reilu kuukausi sitten vaimoni muuttui täysin yhdessä yössä. Hän itki, ettei jaksa enää vaan on ihan loppu. Sen jälkeen ruvettiin keskustelemaan paljon suhteessa olevista ongelmista. Todettiin että on ajauduttu toisistamme melko kauas. Kuitenkaan ei haluttu kumpikaan luovuttaa ja päätettiin että sen aika ei ole vielä. Työtä ruvettiin tekemään tosissaa. Kuitenkin pari viikkoa sen jälkeen vaimoni muuttui hyvin etäiseksi ja tunnistin ikävän paljon käytöksessä niitä piirteitä, joita itselläni oli silloin kun petin häntä.
Tein omien periaatteiden vastaisesti ja luin hänen kännykän viestit. Siellä oli paljon viestejä toiselle miehelle. He eivät olleet tavanneet, mutta sekin oli valmiiksi suunniteltu. Ehdin siis viime hetkillä, ennenkuin fyysinen pettäminen ehti tapahtua. Hän oli tavannut miehen jostain facebookin sovelluksen kautta aikalailla heti sen jälkeen tuo henkinen romahtaminen tuli. Kuulemma oli sielunystävä ja hän ihastui heti ihan päätä pahkaa.
Vaimo lupasi lopettaa yhteydenpidon, koska ei kuitenkaan pysty keskittymään meidän suhteen korjaamiseen, jos aloittaa pelin jonkun muun kanssa. Itsestäni tuntui pahalta katsoa silloin puhelimesta nuo viestit, mutta kun tunnustusta ei muuten tullut niin ei kai ollut vaihtoehtoja. Vaimo tarkasteli usein minun puhelinta sen jälkeen, kun minä petin häntä. Soin sen hänelle, kun kuitenkin minä olin häntä loukannut ja luottamus piti jotenkin saada takaisin. Nyt vaimoni oli kovin käärmeissään siitä, että katsoin hänen puhelimensa. Sovittiin, että kunnioitetaan toistemme yksityisyyttä ja jätetään kännykät rauhaan. Sen sijaan istutetaan toinen alas ja puhutaan asiat halki, eikä salata toisiltamme mitään.
Nyt on taas pari viikkoa mennyt ja parempaan suuntaan on menty. Olen saanut kauan kadoksissa olleita tunteita takaisin vaimoani kohtaan ja hänkin on sanonut lähentyneensä minun kanssa. Hän on ollut paljon kavereidensa kanssa, kun sanoi että kaipaa omaa aikaa. Olen antanut sitä, vaikka on ollut vaikeata päästää häntä aina matkaan. Olen saanut hyvin työstettyä mielessäni tuota vaimon sekoilua. Mutta jälleen kerran hän muuttui yhtäkkiä ja tuntuu että jotain salaillaan. Esim. kun tulen kotiin mese keskustelut loppuvat ja ikkunat vain vilkkuvat kun niitä suljetaan. Kysyin, että voisiko hän kertoa keitä nämä mese ystävät ovat. Näin, kun rupesi poistamaan yhteystietoja ennenkuin kävi ne läpi. Yritin tiedustella häneltä, että onko jotain meneillään. Hän sanoi, että ei ole mitään hätää, että tietää kuinka pitää käyttäytyä.
Jotenkin en uskonut noita selityksiä. Jouduin pyörtämään päätökseni ja kävin tarkastamassa hänen puhelimensa. nyt sieltä löytyi viestejä usealle eri miehelle! Ne olivat hyvin seksipainotteisia. En ole varma onko hän tavannut heitä. Viesteistä jäi sellainen kuva, että ainakin yksi on jo tavattuna pari päivää sitten..
En ole vielä kertonut tuosta vaimolleni. Luultavasti hän kiistää kaiken, jos kyselen. Mitä oikein pitäisi tehdä? En jaksa enää tällaista. Kuvittelin, että tässä saataisiin nyt yhdessä selvittää asioita ja ne tuntuivatkin olevan menossa parempaan suuntaan. Miksi hän tekee tuollaista ja on valmis uhraamaan sen kaiken mitä meillä on? Mitä teen ja miten tuon asian nyt ilmi? Olo on niin sekava, etten tiedä tunnenko vihaa, sääliä vai noita molempia… Tuntuu, että vaimoni on tosiaan päättänyt, että tämä liitto oli tässä. Miksi hän kuitenkin käy keskusteluja ja sanoo että on saanut herätettyä tunteita minua kohtaan ja siltä on oikeasti vaikuttanut. Silti hän tekee selän takana noin likaista ja alhaista peliä..
Teksti on varmaan yhtä sekavaa, kuin olokin… Koittakaa ymmärtää jotain kuitenkin sieltä. Takki on ihan tyhjä ja en tiedä mitä tehdä ja miten jatkaa eteenpäin…