Riitaa seksistÀ

Riitaa seksistÀ

KÀyttÀjÀ mariella aloittanut aikaan 16.02.2014 klo 00:15 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
KÀyttÀjÀ mariella kirjoittanut 16.02.2014 klo 00:15

Hei đŸŒ»đŸ™‚đŸŒ»
Olemme painineet uskottomuuskriisissÀ pidempÀÀn mutta pikkuhiljaa myös pÀÀsset lÀhemmÀksi toisiamme, siten, ettÀ myös seksiÀ on joku kerta harrastettu.
Huomasin alussa jo miehen potenssiongelman mutta kysyessÀni siitÀ, vika ei ole kuulemma minussa ja aika on se, mikÀ parantaa. LisÀksi mies totesi, ettÀ parempi, ettei siitÀ puhuta,koska se lisÀÀ suorituspaineita.
NÀin tÀssÀ ollaan menty parisen kuukautta ilman seksiÀ. Tuolloin nimittÀin toivoin aloitteellisuutta hÀneltÀ, kun on valmis koettamaan.
No; tÀnÀÀn otin kuitenkin puheeksi tÀmÀn aran aiheen ja toivoin, ettÀ puhuminen johtaisi johonkin.
Mutta ei…mies suuttui, kÀÀnsi selĂ€n ja alkoi nukkumaan. Jotenkin tĂ€ssĂ€ tulee epĂ€varma olo. Vaikka tiedĂ€n, ettei hĂ€nellĂ€ ole suhdetta ja hĂ€n arkipĂ€ivĂ€ssĂ€ osoittaa hellyyttĂ€, intiimiin kanssakĂ€ymiseen hĂ€n ei pysty. HĂ€n itse totesi sen johtuvan tĂ€stĂ€ uskottomuuskriisistĂ€ ja toipumisesta siitĂ€.
Vaikeaa, kun hÀn ei puhu asiasta enemmÀn. Esim.miksi ja miten se hÀneen vaikuttaa?
Onkohan muilla vastaavanlaisia kokemuksia tÀstÀ asiasta?

KÀyttÀjÀ lÀmminverinen+ kirjoittanut 17.02.2014 klo 07:26

Mariella, olisiko mahdollista ettÀ miehesi tarvitsee apua?

Minun ja mieheni tilanne on tÀysin toinen. Olen 59 vuotias ja mieheni on 65. Mieheni uskottomuus paljastui 9 viikkoa sitten, hÀnellÀ on ollut toinen nainen 15 v. PÀÀtimme jatkaa ja aloittaa alusta. Aloitimme toisiimme tutustumisen uudestaan ja olemme molemmat löytÀneet ihan uuden ihmisen toisistamme ja myös itsestÀmme, meillÀ seksi on lisÀÀntynyt 95 %.

En luota mieheeni mutta toivon ja uskon ettÀ luottamus kasvaa edes jonkin verran sillÀ kumpikaan meistÀ ei halua luopua toisesta. Olemme olleet kauan naimisissa, 43 vuotta, sitÀ on vaikea pyyhkiÀ pois. Siksi me ainakin nyt yritÀmme.

Olet varmasti paljon minua nuorempi ja olisin kyllÀ huolissani tuosta miehesi "haluttomuudesta". MeillÀ oli ennen pettÀmisen paljastumista tilanne sellainen, ettÀ mieheni ei ollut halukas, tyhmyyksissÀni laitoin sen iÀn piikkiin, nyt tiedÀn ettÀ iÀllÀ ei ole merkitystÀ.
đŸŒ»đŸ™‚đŸŒ»

KÀyttÀjÀ mariella kirjoittanut 17.02.2014 klo 13:33

Hei đŸŒ»đŸ™‚đŸŒ»
Mieheni ei suostu puhumaan ongelmista ja hÀnelle aloitettiin lÀÀkityksiÀ ( korkea verenpaine) hiljattain. YhdessÀ lÀÀkkeessÀ mainitaan sivuvaikutuksena haluttomuus. Myös tupakan polttamisen hÀn lopetti heti kardiologin suosituksesta.
En sitten tiedÀ, mikÀ vaikutus tÀllÀ lienee?
Toista naista hÀnen on vaikea nyt missÀÀn tavata ainakaan, jos ei sitten puhelinsuhdetta pidÀ yllÀ.
Jotenkin on vaikea siihenkÀÀn uskoa, sillÀ kaksi kuukautta oli sairaslomalla silloin, kun pettÀminen paljastui. HÀnellÀ oli voimakkaat syyllisyyden ja itseinhon tunteet.
TÀytynee yrittÀÀ rauhallisesti keskustella vielÀ hÀnen kanssaan, niin vaikeaa kuin se hÀnelle onkin.

KÀyttÀjÀ Beren kirjoittanut 17.02.2014 klo 16:03

Hei,

Mariella, kirjoitin joskus aikaisemmin, ettÀ potenssia ei kannata pitÀÀ suhteen toimivuuden mittarina ja olen edelleen samaa mieltÀ. Suhteen toimivuus ja mahdolliset vieraat suhteet voivat vaikuttaa tai sitten eivÀt vaikuta potenssiin. Ja vielÀ potenssi on eri asia kuin halukkuus. Potenssiin vaikuttavat niin monet asiat, sekÀ fyysiseltÀ ettÀ henkiseltÀ puolelta. Stressi, masennus ja lÀÀkitys ovat hyvin tavallisia potenssin tappajia. IkÀ vaikuttaa kuten edellÀ mainitut, ei on/off, vaan lisÀÀ potenssiongelmien todennÀköisyyttÀ. YleensÀ miehille heidÀn oman potenssinsa kÀsittely on vaikeaa, ja jos muutenkin on vaikea puhua tunnepuolen asioista, on oma potenssi erityisen vaikea aihe. Voin hyvin ajatella, ettÀ miehesi pelkÀÀ, ettÀ kun potenssi otetaan esille, tulee aiheesta vain enemmÀn stressiÀ ja sitÀ kautta noidankehÀ pahenee. Potenssin kohdalla syntyy erityisen helposti noidankehÀ. Kun on pieniÀ vaikeuksia joita alkaa miettiÀ, ongelma pahenee, miettiminen muuttuu peloksi ja potenssi on tipotiessÀÀn.

Minulla ei ole antaa mitÀÀn patenttiratkaisua. Et oikein voi muuta kuin yrittÀÀ saada miestÀsi puhumaan aiheesta kysymÀllÀ ymmÀrtÀvÀisesti, ettÀ haluaako hÀn puhua siitÀ. Joka tapauksessa ei kannata kertoa potenssiongelmiin liittyvistÀ epÀilyistÀ liittyen vaikkapa pettÀmiseen, rakkauden puutteeseen, vÀlittÀmiseen tai omaan haluttavuuteen. EpÀilyt tÀytyy kytkeÀ johonkin muuhun. Voisit vaikka kertoa, ettÀ tunnet kaiken kokemanne jÀlkeen edelleen seksuaalista vetoa mieheesi ja kysyÀ mitÀ hÀn tuntee. Voit myös kertoa, ettÀ et pidÀ potenssilÀÀkkeitÀ epÀilyttÀvinÀ tai loukkaavina, ettÀ ymmÀrrÀt hyvin, ettÀ teidÀn nykyisessÀ mieltÀ myllertÀvÀssÀ tilanteessa potenssilÀÀkkeistÀ voi olla molemmille iloa. Siis vain esimerkkinÀ.

Onko miehellÀsi luotettua lÀÀkÀriÀ jolle hÀn voi puhua? TÀmÀ voisi olla miehesi kohdalla paras apu potenssiongelmaan.

KÀyttÀjÀ mariella kirjoittanut 17.02.2014 klo 19:15

Hei đŸŒ»đŸ™‚đŸŒ»
Beren: lueskelinkin ketjusta aikaisempaa kommenttiasi asiaa koskien.
Jotenkin, kuitenkin tÀssÀ tilanteessa koen tÀmÀn asian naiseuttani loukkaavana, vaikka mies on sanonutkin, ettei tÀmÀ johdu minusta.
HÀn ilmaisi asian nÀin, ettÀ joku jÀlki kai hÀneen on uskottomuudestaan jÀÀnyt, mitÀ se nyt sitten tarkoittaneekin?
En ole ottanut uskottomuus asiaa enÀÀ puheeksi pitkÀÀn aikaan, vaikka sitÀ itse vielÀ ajattelenkin toisinaan.
SitÀ vaan jotenkin heti sÀikÀhtÀÀ, kun huomaa nÀitÀ muutoksia seksuaalisella puolella.

KÀyttÀjÀ pöllöhuuhkaja kirjoittanut 17.02.2014 klo 21:18

juu ja voihan siinÀ myös pudottaa toiselta toimintapaineita esim ihan suorapuheisesti sillÀ ajatuksella, ettÀ sanoo haluavansa olla vain lÀhellÀ tai kun rupeaa halututtamaan enemmÀn, niin sanoo, ettei toisen tartte pystyÀ tekemÀÀn mitÀÀn muuta kuin vaikka katsomaan jos itse voi itselleen tehdÀ jotain. Usein me miehet sytytÀÀn katselemisesta.

Toinen juttu on sitten se jos se vipinÀ on kokonaan kuollut sisÀltÀ, mihin toisaalta en usko.

Kolmas ajatus on kenties tarve hormoonihoidoista miehelle. Onko se polku selvitetty lÀÀkÀrin kanssa?

TsemppiĂ€ ja mielikuvitusta toivottelen tÀÀltĂ€ miehenĂ€ 🙂👍

KÀyttÀjÀ Beren kirjoittanut 18.02.2014 klo 11:05

Hei,

Mariella, se pettÀmisestÀ jÀÀnyt jÀlki on todennÀköisesti joku hÀiritsevÀ ajatus liittyen esimerkiksi suorituspaineisiin, ettÀ pitÀÀ osoittaa kuinka rakastaa sinua tai hÀnellÀ tulee mieleen pettÀminen ja hÀn tuntee itsensÀ huonoksi tai hÀn alkaa miettiÀ mitÀ sinÀ ajattelet ja miten koet tilanteen. Tai vain yleinen alavireisyys jonka pettÀminen ja sen seuraukset ovat aiheuttaneet. EikÀ vÀlttÀmÀttÀ ole yhtÀ syytÀ vaan useampi syy yhdessÀ vaikuttaa potenssiin. Olen ymmÀrtÀnyt, ettÀ joskus potenssin henkisiin syihin mÀÀrÀtÀÀn esim. kaksi viikkoa lÀheisyyttÀ kuitenkin niin, ettÀ yhdyntÀ on kielletty, jotta pÀÀstÀÀn mahdollisista suorituspaineista ja jotta keskitytÀÀn muuhun kuin siihen onnnistuuko yhdyntÀ.