Raskas ero meneillään

Raskas ero meneillään

Käyttäjä sipuli51 aloittanut aikaan 08.12.2011 klo 14:50 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä sipuli51 kirjoittanut 08.12.2011 klo 14:50

Lähes 30 v suhteellisen onnellista avioliittoa takana. Miehellä alkoholiongelma, johon olin vuosien mittaan tottunut, ei koskaan ollut paha juovuksissa,päin vastoin. Pikkuhiljaa miehen persoona alkoi muuttua,kun juominen lisääntyi ;muuttui äkkipikaiseksi, mustasukkaiseksi. Aloin voida huonosti, tunsin itseni naisena huonoksi. Miehellä narsismiin taipumusta ja se myös lisääntyi. Arvosteli kaikkia, tosin kehui minua välillä jne.

Tapasin miehen, joka kiinnostui minusta,kuunteli. ”Suhteemme” jatkui noin pari vuotta lähinnä puhelinkeskusteluilla oli siis puhtaasti platoninen suhde. Mieheni vakoili minua ja sai selville teletietoni ja siis tämän puhelinsuhteeni. Siitä alkoi helvetti : viinaa upposi litratolkulla, huorittelua, pari lyöntiä,uhkailuja jne Sain miehen menemään terapiaan(alkoholi), mutta lopetti sen koska hänen mielestään se oli tuhlausta. Alkoholi kun ei hänen mielestään ollut ongelma. Pariterapiaankin sain hänet, mutta sekin lopetettiin,kun mies vain haukkui minua ja terapeutti suositteli miehelle omaa terapeuttia. Minun oli pakko muuttaa pois yhteisestä kodista.

Vähän aikaa voinkin suht hyvin, kun ei tarvinnut pelätä jne. Vaikka mies jatkoikin piinaamista : jatkuvasti loukkaavia soittoja ja tekstareita. Omaisuuden suhteen ei päätetty vielä mitään, kun ajateltiin, et katsotaan miten tästä eteenpäin. Olin naiivi ja uskoin miestäni, että saan kyllä sen mikä minulle kuuluu,jos/kun ero tulee. Ja uskoin hänen vakuuttelujaan ettei halua minulle mitään pahaa.

Kehui jo silloin,kun muutin pois, että menee nettiin etsimään uutta fiksumpaa naista ja niin siis tekikin. Nyt kaksi kuukautta muuttoni jälkeen hänellä on uusi, jota kilvan kehutaan. Omaisuuden jakaminen ei nyt onnistukaan oikeudenmukaisesti vaan mies yrittää kaikenlaisilla keinoilla saada minut lunastettua pois yhteisestä kodista halvalla. Huora kun ei kuulemma paljon tarvitse. Huorittelu siis edelleen jatkuu, samoin olen kuullut ystäviltä ja ”kyliltä” kuinak haukkunut minua niin tyhmäksi, että pääsee minusta helpolla ja halvalla eroon. Kiusaa myös jo aikuisia lapsia ,koska lapset muka liikaa minun puolellani. On tehnyt todella julmia loukkauksia sekä minua kohtaan että myös raskaana olevaa tytärtämme kohtaan.

Olen aivan poikki. Tiedän, että pitäisi alkaa taistelu omaisuudesta eli siitä mikä minulle todella kuuluu, mutta…itsetunto ja varsinkin naiseus ihan pohjalukemissa. Ja voi kuinka se sattuukaan, että mies haukkuu koko ajan minua ja itse on jo vienyt uuden naisen vielä meidän yhteiseen kotiin. Tavaroitani on vielä siellä ja sattui kamalasti, kun hain sieltä vaatteitani ja näin kuinka sängyssäni oli nukuttu ja sen naisen tavaroita oli joka paikassa.

Selviääkö tästä…

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 09.12.2011 klo 20:32

sipuli51, sinä olet yritänyt kaikkesi (ja varmaan enemmänkin), enempäänhän et pysty. Kumma olisi, jos et tuntisi väsymystä. Raskaita aikoja sinulla.

Voin kuitenkin hyvinkin kuvitella, miten tulet voimistumaan, kun saat olla omassa rauhassa jatkossa. Olethan elänyt niin, että miehesi alkoholiriippuvuus on hallinnut elämäääsi. Altistunut vielä väkivallallekin.

Tulee mieleen se laulu; särkynyt saviruukku...voimia sinulle eheytymiseen! 🙂🌻