Raskaana ja täysin neuvoton
Olen aiemmin kirjoittanutkin tänne ongelmallisesta ”parisuhteestani”, jossa mies ei halua seurustella, mutta kuitenkin tahtoo jatkaa kanssani, mutten vain osaa irtautua suhteesta mitenkään, vaikka monesti olenkin yrittänyt. ☹️
Heitetään siis nyt lisää vettä myllyyn, kolme viikkoa sitten kummastelin viivästyneitä kuukautisiani ja päätin tehdä raskaustestin ja kaksi viivaahan sieltä tuli, pillerit oli siis pettänyt..
Nyt ainoana ongelmana on se, etten todellakaan tiedä mitä tehdä! 😞
Olen yrittänyt puhua miehen kanssa useammankin kerran siitä, tahtooko hän olla isä tai ylipäänsä osallistua lapsen elämään, mutta saisi kyllä olla joku fakiiri, että ottaisi jotain selkoa. Joko hermostutaan tai vastaukset on ympäripyöreitä ja epäselviä, ensin yhtä ja sitten toista. Hyvänä esimerkkinä viime viikkoinen keskustelu, johon vastaukseksi sain lohduttomia huokauksia ja surullisia ”en oikein tiiä”-kategoriaan kuuluvia lauseita ja sen jälkeen ätinää siitä, että tulee vain ylimääräistä rahanmenoa, eikä lapsessa minun kanssa ole mitään järkeä, kun on niin paljon riitaa. Eikä tietenkään herra huomaa, että ehkä noin 99% riidoista lähtee vain ja ainoastaan hänen käytöksestään ja haluttomuudesta keskustella asioista… 😞
En todellakaan tiedä, mikä ratkaisu olisi kaikin puolin oikea. Olen jutellut ystävälleni, jolla on lapsi. He ovat eronneet isän kanssa, mutta isä on lähes aina saatavilla, jos kaverillani on jotain menoa, tai tarvitsee apua lapsen kanssa, lisäksi apuna on molemmat isovanhemmat. Hän sanoi, että olisi niin vaikeaa eikä hän varmaankaan pärjäisi, jos isä ja vanhemmat eivät olisi auttamassa.
Pelkään, että jos pidän lapsen en pärjää yksin ja pieni joutuu vain kärsimään, enkä olisi hyvä äiti. Olen nähnyt painajaisia, jossa lapsi itkien kysyy isän perään, eikä nekään yhtään helpota asiaa. Toisaalta, olisiko miehestäkään isäksi, jos haluaa vain ”sinkkuilla” eikä voi suhteessa vakavoitua yhtään ja yrittää muuttaa käytöstään? Mutta jos keskeytän raskauden, olen murhaaja? 😭
😯🗯️