Raskaana ja ero tuli
Olen todella ahdistunut tällä hetkellä. Erosin miehestäni vasta pari päivää sitten, koska meidän juttu ei vain yksinkertaisesti toiminut. Kun tulin raskaaksi, tuntui, kuin meillä ei olisi enää ollut mitään yhteistä, me vain kaikkosimme toisistamme. Miehelleni tuntui muutenkin olevan tärkeämpää istua kapakoissa, kuin viettää minun kanssani iltoja ja vapaata aikaa.
Alussa meillä meni todella hienosti, pääsinhän itsekin juomaan ja jaksoin istua baareissa, vaikka en joka päivä todellakaan.
Nyt kun tulin raskaaksi, ei minua enää kiinnosta baarissa istumiset, edes selvinpäin, vaan kaipaisin jotain aivan muuta.
Yritän järjellä ajatella, että tämä mies olisi kuitenkaan muuttunut lapsen synnyttyä, vaan olisin yksinään ollut silloinkin. Silti tuntuu ahdistavalta ja haluisin vaan käpertyä miehen kainaloon ja uskoa, että kaikki menisi parempaan suuntaan. Pelottaa tulevaisuus.
Olen siis aivan alkutekijöissä raskaudessa ja lapsi oli toivottu, molemmat sitä halusimme. Abortti ei tule mieleenkään ja toivon todella, että kaikki menisi raskauden suhteen hyvin ja että saan nytten voimia jostain, ja että jaksaisin iloita raskaudesta.
Nyt vain kaipaan miehen tukea (vaikka sitäkään en ole saanut suhteen aikana kertaakaan), sekä sitä, että saisin hänen kanssa iloita ensimmäisistä potkuista jne.
Tunnen itseni aivan arvottomaksi ja tyhmäksi. Miten oikeasti jaksan tämän kaiken aivan yksinään! Ja miten muutenkin myöhemmin elämässä, tulenko ikinä löytämään itselleni sitä oikeaa, kenen kanssa jakaa surut ja ilot? Ja ei, tällä hetkellä en miestä kaipaa rinnalleni, mutta mietittyy vain tosissaan tuleva niin paljon.
Anteeksi pitkä ja sekava teksti. Ei ajatus oikein järjellä toimi tällä hetkellä.