Tuntuu tosi hyvältä lukea kommenttejanne, tiedän että joku ymmärtää tunteitani. Kiitos!
Joulu on jo ihan tuossa nurkan takana, mutta vielä on niin paljon tehtävää. Luulin, että pojan ollessa pois kotoa saisin jotakin tehtyä, mutta luuloksi jäi. Tämä episodi on kyllä vienyt voimia tehokkaasti. Tai ehkei voimia, mutta mieli on niin maassa, että ei ole kiinnostusta mihinkään. Siitä huolimatta pojan vuoksi haluan kotiin jouluisen tunnelman ja huomenna se tänne loihditaan, kun olen hakenut pojan kotiin. Lahjat on sentään jo pakattu ja melkein kaikki jouluruoat ostettu. Siivous jää kyllä taas melkoisen vähäiseksi, mutta en jaksa välittää. Pääasia on, että saadaan rauhallinen ja mukava joulu. Ennen sitä pojalla (ja minullakin) on huomenna vielä iso koitos. Virallisesti se kai kuuluu "lapsen kuuleminen". Siis piti sekin vielä järjestää ennen joulua! Olen jo nyt aivan hermona, kun tiedän näkeväni ne hirviöt huomenna. Minuahan ei siihen tapaamiseen päästetä, mutta en usko selviäväni heitä näkemättä. Oikeasti en tiedä, miten kykenen hillitsemään itseni, sisälläni on niin paljon vihaa, raivoa, katkeruutta, surua, pelkoa ja epätoivoa. Poika pelkää tapaamista ja sitä, että nappaavat hänet mukaansa saman tien. Lapsi-parka!
Olen aloittanut jo toimet pojan saamiseksi lastenpsykiatrille, oli siitä sitten hyötyä tai ei. Taistelematta en kuitenkaan häntä pois anna. Mitä enemmän tätä asiaa mietin, sitä varmempi olen, että tässä tehdään nyt suuremman luokan virhe. Olen suunnitellut jo vaikka minkälaista kirjallista vastaiskua, mutta sitten aina välillä tulee se tunne, että iskee päänsä seinään. Onko siitä mitään apua? Mulla on jo varmasti kymmeniä perusteita, mikä on päin *** ja miksi poikaa ei pidä huostaanottaa. Mutta vastus on niin valtaisa, että en tiedä onko mulla minkäänlaisia mahdollisuuksia onnistua. Ja se vasta sitten musertaakin, jos mun perusteet heitetään kylmästi romukoppaan.
Tähän asti olen luullut itseäni ihan tavalliseksi ihmiseksi ja äidiksi, joka nyt vaan on epäonnekseen tavannut aikanaan väärän ihmisen ja tehnyt (kirjaimellisesti, lapsettomuushoitojen avulla) tämän kanssa lapsen, joka on sitten joutunut kärsimään vanhempiensa ristiriidoista. Olen uskonut, kun on kehuttu sitä, että olen hakenut meille apua ongelmissa. Ja tässä kiitos!
Tekisi mieli sanoa niille hirviöille suoraan, mitä ajattelen. Että jos vievät lapsen, saavat sitten pahimmassa tapauksessa järjestää tälle perheen loppuiäksi. Olen niin epätoivoinen, että haluan mieluummin kuolla, kuin elää sellaista elämää, jossa joku toinen päättää MINUN lapseni asioista. Mutta tämä tulkittaisiin vain uhkailuksi eikä aiheuttaisi niissä kivisydämissä minkäänlaista liikahdusta. (Enkä tietenkään mitenkään voisi lapselleni sellaista tehdä, että menettäisi äidin.) Voisin myös mennä kaupunginosamme keskustaan (jossa myös sossu sijaitsee) ja huutaa kaikelle kansalle, mitä hirvittävyyksiä voidaan ihmiselle tehdä. Mutta sitten joutuisin poliisin huostaan ja poika kiireelliseen huostaanottoon. Tämä on nyt kaikkea muuta, kuin järkevää tekstiä, mutta mun tuska on niin valtava, etten tiedä miten tästä selviän.
Näiden murheellisten fiilisten keskellä haluan kuitenkin koko sydämestäni toivottaa kaikille oikein mukavaa ja rauhallista joulua! ☺️❤️