Rakastunut pitkäaikaiseen ystävään
Olen herkkä mies, joka on rakastunut pitkäaikaiseen hyvään ystävänaiseen, jonka kanssa pitäisi osata olla vain läheinen ystävä 😯🗯️ Haluaisin tietää, miten mies voi olla naisen kanssa läheinen ystävä ilman, että tunteet karkaavat omille teilleen. Miten siirrytään takaisin ystävyyteen, jos tunteet ovat jo riehaantuneet? Haluaisin jakaa kokemuksia ystäväänsä ”vahingossa rakastuneiden” kanssa. Miten olet selvinnyt tunteista: ovatko tunteet laimentuneet ajan kanssa, onko tilanne saatu puhumalla selväksi vai ovatko ”asiattomat tunteet” rikkoneet ystävyyden?
Kyseessä ei ole kolmiodraama eikä kuviossa ole pieniä lapsia. Olemme kumpikin tahoillamme aikoinaan eronneita ja olleet vailla syvää ihmissuhdetta. Tästä ihmissuhteesta on tullut minulle henkisesti läheisin koskaan, fyysisesti olemme sopineet pysyvämme irti toisistamme. Parisuhde tuskin onnistuisi ainakaan näissä elämäntilanteissa. Olemme usein yhteydessä toisiimme mailitse ja puhelimitse ja koen yhä voimakkaampaa kaipausta yhä läheisempään kontaktiin tämän naisen kanssa. Tapaamatta koen hukkaavani yhteyden häneen. Mutta tapaamisten jälkeen tunteeni riehuvat usein etenkin pitkien avoimien katseiden takia 😍 Eivätkä ne tunteet tapaamattakaan häviä ainakaan muutamien kuukausien aikana kokeiltu on.
Kertokaa ihmissuhteissa kokeneemmat ja etenkin naiset, miten mies voi olla naisen kanssa läheinen ystävä! Selvisin jotenkin pitkän liittoni hajoamisesta. Olen alkanut elää kalvavassa pelossa, että menetän tämän läheisimmän ystäväni. En tiedä, miten selviäisin tämän ihmissuhteen katkeamisesta 😟 Yritän kerätä ajatuksia keskustellakseni tämän ystävänaisen kanssa ihmissuhteestamme jollakin sopivalla hetkellä.