Rakastamani mies saa lapsen toisen kanssa

Rakastamani mies saa lapsen toisen kanssa

Käyttäjä HopeaHulda aloittanut aikaan 09.09.2014 klo 18:40 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä HopeaHulda kirjoittanut 09.09.2014 klo 18:40

Viestini on pikaisesti kirjoitettu, vastaan mielelläni aukkokohtiin, mikäli vain osaan. Tuntuu, että nyt en pysty muotoilemaan asioita selkeämmin, vaan kaipaan vertaistukea mahdollisimman pian selvitäkseni pahimmasta shokista.

Olimme tämän samaisen miehen kanssa n. puolitoista vuotta suhteessa, ja erosimme viime kesänä miehen aloitteesta. Eron käsittely jäi kesken, kun mies ei ollut halukas puhumaan, enkä koskaan saanut tietää miksi oikein erosimme. Emme olleet moneen kuukauteen missään tekemisissä, kunnes maaliskuussa sain häneltä viestin. Käsittelimme eroa, ja välimme lämpenivät pikku hiljaa. Mies oli perustanut yrityksen, ja ruvennut seurustelemaan uudelleen. Nainen toimii samalla alalla yrittäjänä, ja he yhdistivät voimansa. Mies sanoi, ettei rakasta naista, ja haluaisi erota, mutta yrityksen vuoksi on parempi pitää kulissia yllä ainakin toistaiseksi. Aloimme taas tapailla, ja rakkaus roihahti jälleen. Olin kesän ulkomailla töissä, ja sovimme jatkavamme salailulinjalla ainakin siihen asti, kunnes palaan Suomeen.

Nyt, kun mies sai kerrottua naiselle haluavansa eron, nainen kertoi olevansa raskaana, todennäköisesti tälle ”minun” miehelleni. Raskaus on niin pitkällä, ettei sitä voi enää keskeyttää. Miehellä on ennestään kolmevuotias tytär, jolle hän on ollut aina viikonloppuisä. Huoltajuuskiistoja on käyty siitä asti, kun ex-nainen oli kolmannella kuulla raskaana. Mies sanoi pelkäävänsä, että menettäisi tämän tulevankin lapsen samalla tavalla, ja hän joutuisi jälleen taistelemaan oikeudestaan isyyteen. Tällä perusteella hän päätti jatkaa suhdetta lapsen äidin kanssa, ja hylätä minut facebookviestillä.

Tiedän selviäväni tästäkin, mutta kaipasin tsemppiä tämän pahimman ajan yli.

Käyttäjä lillis kirjoittanut 10.09.2014 klo 08:18

moi!
erot on aina raskaita☹️ en nyt ihan tajunnut oletteko vielä salasuhteessa vaikka miehesi on päättäny jäädä tämän toisen naisen kanssa perhettä perustamaan?? kuulostaa hyvin rakaalta kuitenkin ja monimutkaiselta. jos et halua elää tuollaista elämää niin irrottaudu siitä. jos haluat viettä tuollasita elämää, salasuhteessa jne niin sitten sinä elät sitä. muista että itse valistset omasta tiestäsi. en ole ollut samanlaisessa tilanteessa mutta oikeudessa huoltajuudesta ja tapaamisissa kylläkin ja se on erittäin raskasta ja kestää pitkään. ymmärrän miestäsi että haluaa jäädä lapsen elämään. olen itsekkin tehnyt valitoja lasten edun mukaan enkä oman parisuhteeni. vaikutat kuitenkin vahvalta ihmiseltä kun olet ollut mieshestä erossa koko kesän työnperässä toisessa maassa. varmasti selviät erostakin jos siis olette eronneet tai päätät erota. aikaa se vaan vie. siinä voin kyllä samaistua siihen että minut jätettiin jouluna miehen valinta, ei minun. ja toukokuun viimeinen päivä hän halusi minut takaisin. ja jotain on ehdottomasti parantuntu suhteessa sen jälkeen mutta jotain hyvinn tärkeää on kuollut minussa sen takia. enkä koskaan palaa ennalleen. olimme yhdessä 2,5v . en vieläkään 3,5kk jälkeen tiedä onko tämä oikea ratkaisu palata yhteen vai olenko vaan niin pahasti traumatioitunut erosta. rakastin häntä todella paljon. erilailla kun ketään enne. ja tiedän että hän on minulle se oikea, en vaan tiedä voiko asiat korjaantua tarpeeksi että pääsen kaikesta yli. mutta aika näyttää ja aijon kyllä kokeilla vielä pitkään.
voimia sinulle !!!

Käyttäjä purppuraenkeli kirjoittanut 10.09.2014 klo 12:51

Kukaan ihminen ei ole korvaamaton. Eräs mummo sanoin "rakkauden nimeen tehdään paljon vääryyttä".
Mielestäni tunteita kannattaa kuunnella, mutta kaikkien - etenkään toisen henkilön mielihalujen ei kannata antaa ohjailla elämää. Joskus on hyvä luopua, jättää taakse ja antaa tilaa uudelle mahdollisuudelle vaikka kipuillen, se vahvistaa.

Käyttäjä HopeaHulda kirjoittanut 11.09.2014 klo 07:30

Emme ole enää suhteessa. Emme ole myöskään pitäneet yhteyttä uutisen saamisen jälkeen. Kirjoitin ajatuksistani, ja peloistani hänelle, mutta keskustelu ei lähtenyt etenemään. Miehellä on varmasti huon omatunto koko sotkusta; siitä, että hän on sortunut pettämään, ja siitä, että hän jätti minut. Olen antanut pölyn laskeutua, ja koittanut pitää itsestäni huolta. Haluaisin toki tavata hänet myöhemmin, ja puhua, mutten tiedä suostuuko toinen osapuoli syytetyksi tulemisen pelossa (?) siihen :/

En tietenkään tiedä totuutta, mutta minulle kertomansa mukaan nainen on syönyt e-pillereitä, ja suhde on ollut tämän vuoden puolella vain kahdesti fyysinen. Puhuimme miehen kanssa yhteisten lasten hankkimisesta, ja tulimme siihen lopputulokseen, että haluamme niitä toistemme kanssa, mutta aika ei ole vielä kypsä. Mies sanoi suoraan, ettei halua vielä toista lasta, ja olin samaa mieltä. Tässä kontekstissä raskausuutinen (ja sen salaaminen) saavat minut epäilemään huijausta. Kenties nainen on aavistanut, että hänen miehensä sydän onkin luvattu toisaalle, ja hän on turvautunut rakkauden sodankäynnissä biologiseen aseeseen...

Miten teillä muilla suhde on toiminut, mikäli olette olleet yhdessä vain lasten takia? Onko muilla kokemuksia siitä, että nainen olisi hankkiutunut salaa raskaaksi pitääkseen kiinni saavuttamastaan miehestä ja elämäntyylistä?