Pää on taas aivan sekaisin. Toissa iltana kysyin mieheltä, lähdetäänkö kävelylle. Ei, hän on kipeä ja haluaa katsoa yhden ohjelman (tallennetun). Lähdin yksin, koska oli huono olo raittiin ilman puutteesta ja olin ollut koko päivän sisällä. Puhe oli lyhyestä kävelystä, mutta sitten kaveri alkoi viestitellä ja raitis ilma tuntui niin hyvältä, että kävelin tunnin verran. Loppuajasta mieheltä tuli viesti, että se siitä lyhyestä kävelystä ja hän alkaa katsoa sitä ohjelmaa. Vastasin vain, että raitis ilma olisi tehnyt kärttyisellekin hyvää. Kotiin tultuani rupesin ripustamaan pyykkejä, joita mies ei ollut pyynnöstä huolimatta ripustanut. Vein hänelle kaksi paitaa makuuhuoneen sängylle ja sanoin, että saat itse ripustaa pyykkisi. Selvennykseksi, että ripustan kauluspaidat aina makkariin henkarille. Menin olohuoneeseen ripustamaan muut pyykit telineelle, myös hänen. Hän tuli perässä ja vaati minua ripustamaan hänen paitansakin. Sanoin, että ripustin jo kaiken muun ja henkarit ovat makkarissa, joten voit ripustaa ne kaksi paitaa itse. Hän vain intti ja kun kieltäydyin, hän raivostui ja repi kaikki pyykit paitsi joitakin omiaan lattialle, missä ne ovat edelleen kaksi päivää myöhemmin. Hän on pitänyt mykkäkoulua siitä asti ja jättää jälleen likaiset vaatteensa ja astiansa mielenosoituksellisesti minne sattuu. Hän on 30-vuotias eikä mikään teini. Olen yrittänyt keskustella sähköpostilla, mutta minun käytökseni on kuulemma pöyristyttävää ja olen itsekäs paska ja hän ei rupea tällaista sietämään.
Itken silmät päästäni, mutta hän ei mitenkään myönnä toimineensa väärin, ei pyydä anteeksi vaan syyttää minua, koska aloitin riidan.
Olenko tullut aivan hulluksi, vai onko miehen käytös kohtuutonta? Tämä ei ole mikään yksittäistapaus, vaan hän saattaa rähjätä tällä tavalla joka viikko, joskus useamman kerran viikossa. Tuntuu vaikealta elää sellaisen aggressiivisuuden varjossa. Hän kiroaa ja solvaa, joskus aivan hirvein sanankääntein. Aina olen itsekäs kusipää ja pihi paska, kun sanon, etten halua maksaa kaikkia kustannuksiamme yksin, viimeisimpänä autovakuutusta. Auto on minun, mutta hän ajaa sillä joka päivä, kun menee töihin, mutta ei silti kuulemma pysty maksamaan vakuutuksesta osaa ja olen taas pihi itsekäs paska ja vain nöyryytän häntä. Oikeasti tuntuu, että lähtee järki.
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.