Kävin viestiketjun selaamalla läpi, minkä vuoksi en huomioi ihan jokaista viestiä, mitä tänne on kirjoitettu.
Mutta aihe koskettaa minua sen verran, että koen sopivani tämän "puutteessa-ryhmän" jäseneksi. 😀
Toisaalta olen vielä niin nuori, ettei minulla ole valittamisen aihetta. On paljon aikaa löytää se niin sanottu oikea ja saada läheisyyttä.
Tällä hetkellä läheisyyttä (meinaan siis seksuaalista sellaista) ei kuitenkaan ole. Yhden yön suhteita on ollut, muttei koskaan seurustelusuhdetta.
Pakko sanoa, että vaikka näin nuori olenkin, niin olen oppinut jo erään tärkeän asian miehistä: kun saa tarpeeksi monta kertaa pakit, siihen tottuu.
Kiinnitin huomioni Lulu2:n viestiin, sillä se oli suoraan sanoen järkyttävä. En ymmärrä, miksi joku haluaa olla miehen kanssa, joka kohtelee naistaan noin huonosti. Huumorintaju ja rakkaus eläimiin ovat aika pieniä plussia, jos tyyppi on muuten noin julma.
Tyttären kapinan ymmärtää vielä jotenkin. Jos oma lapsi käyttäytyy noin törkeästi äitiään kohtaan, sitä ei tietenkään pidä sallia, mutta luulisi, että tuollaiseenkin käytökseen on syy. Ehkä äiti-tytär -suhde on silloin niin tulehtunut, että tytär purkaa pahaa oloaan vanhempaansa.
Oma lapsi on kuitenkin aina se oma lapsi. Hän on ikään kuin alemmalla tasolla suhteessa vanhempaansa. Näin ollen vanhempi voi aina asettaa hänelle rajat ja tehdä selväksi, ettei epäkunnioittava käytös ole sallittua.
Oman miehen kohdalla asia on toinen. Mies ei ole lapsi; hän on aikuinen ihminen, jonka tulisi jo tunnistaa omat rajansa ja ymmärtää, ettei kumppania alistava käytös kuulu normaaliin parisuhteeseen.