Puoliso on alkoholistin lapsi
Kaipaisin muita joilla kokemusta puolisosta jolla alkoholisti-perhetausta. Ongelmia meillä riittää kaksinkäsin kannateltavaksi, omiani käyn purkamassa terapeutin kanssa ja se on auttanut paljon, mutta samalla myös nostanut pinnalle miehen oireillut. Mies ei vain halua tiedostaa niitä (sehän tarkoittaisi että myöntäisi että hänestäkin on ”vikaa” ) vaikka on itsekin ääneen puhunut vanhempiensa alkoholinkäytöstä. Kun yritän keskustella, kaikki käännetään minua vastaan, syyttelen kuulemma vain jotta minun ongelmani eivät nousisi pinnalle. Meissä paljon samaa, samanlainen tarve saada toiselta tukea, mutta samalla myös vaikeus myöntää kun on itsellä vaikeaa. Tunnumme kumpikin pelkäävän eroa, sitä että toinen ”ehtii” jättää. Minulla läheisriippuvuus, miehellä tarve kontrolloida kaikkea. Mitä tehdä? Miten saisin miehenkin näkemään että tästä voisi tulla jotain hyvää, jos hänkin tiedostaisi omat taustansa aiheuttamat ” ongelmat” ja sitä kautta ymmärtäisi että aina kaikki ei ole minun vikani, eikä syyllistä tarvitse etsiä joka tilanteessa, vaan asioita voisi yrittää ratkoa yhdessä? Vai onko tämä meidän yhdessäolo tuomittu jo ennen kuin se alkoikaan?