Puoliso ei halua lasta

Puoliso ei halua lasta

Käyttäjä Wave aloittanut aikaan 11.09.2017 klo 14:08 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Wave kirjoittanut 11.09.2017 klo 14:08

Moi, oon apua vailla. Mulla on 8 vuoden parisuhde kihlatun kanssa takana jossa ollaan puhuttu lapsentekemisestä aina silloin tällöin kuitenkin päädytty aina lykkäämään asiaa edespäin hänen toiveestaan. Nyt puoliso on ollut kamalan etäinen viimeisen kuukauden, juonut paljon ja jättänyt pariin kertaan tulematta kotiin yöksi.. Asiasta kun keskusteltiin niin hän laukaisi päin naamaa että ei halua koskaan minun eikä tosin kenenkään muunkaan kanssa lapsia ja tämän vuoksi on ollut ahdistunut ja helpottanut oloaan juomalla yms. Tämä oli itselleni hirveä pommi koska olen aina kuvitellut sekä halunnut lasta juuri hänen kanssaan.. minulla ei ole aikomustakaan lähteä hakemaan enää uutta kumppania jonka kanssa luoda vakaa pohja, rakastua ja sen jälkeen alkaa suunnitella lasta koska en sitä vuoden tai kahden yhdessäolon jälkeen vielä halua tehdä kenenkään kanssa, ja muutenkin rakastan puolisoani aivan liikaa ajatellakseni edes eroa tällähetkellä. Hän tosin koitti ja sanoi että jos vaan erotaan ajatellen tietysti minua ja sitä että en joutuisi luopumaan unelmistani lapsen suhteen mutta kyllä sen päätöksen pitäisi kai sitten tulla minulta eikä häneltä kun omien sanojensa mukaan kuitenkin haluaisi jatkaa suhdetta kanssani. Mitä tässä nyt tekee, onko jollain kokemuksia? vinkkejä? apuja, kaikki käy.. pää lyö täysin tyhjää katsoessani tulevaa lastenhuonetta mitä vielä 2kk sitten puhuttiin että minkälaista tapettia lyödään seinään että sopii molemmille sukupuolille. 😯🗯️ kiitos jo etukäteen.

Käyttäjä Jepaa1 kirjoittanut 18.09.2017 klo 09:28

Valitettavasti tilanne kuulostaa pahalle ☹️ Sinulla on haave lapsesta ja jos miehesi ei oikeasti halua lasta koskaan et voi jäädä suhteeseen, koska se tulee joka tapauksessa teidän suhteelle esteeksi, kun sinusta tulee katkera ettet saavuttanut haavettasi ja silloin saattaa olla jo liian myöhäistä.

Teidän kannattaa mennä ehkä yhdessä terapiaan tms selkiyttämään ajatuksia ja oikeesti ottamaan selvää onko miehesi näkökanta nyt pysyvä vai jokin hetkellinen muutos. Ainut asia mitä neuvon on se että ole rehellinen itsellesi ja jos tulee tilanne vastaan ettei teidän tulevaisuuden ajatukset kohtaa, on aika tehdä vaikea ratkaisu 😭

Asiaa ei siis kannata jättää käsittelemättä, koska se kuitenkin tulee vastaan...

Käyttäjä Wave kirjoittanut 18.09.2017 klo 12:34

Jepaa1 kirjoitti 18.9.2017 9:28

Valitettavasti tilanne kuulostaa pahalle ☹️ Sinulla on haave lapsesta ja jos miehesi ei oikeasti halua lasta koskaan et voi jäädä suhteeseen, koska se tulee joka tapauksessa teidän suhteelle esteeksi, kun sinusta tulee katkera ettet saavuttanut haavettasi ja silloin saattaa olla jo liian myöhäistä.

Teidän kannattaa mennä ehkä yhdessä terapiaan tms selkiyttämään ajatuksia ja oikeesti ottamaan selvää onko miehesi näkökanta nyt pysyvä vai jokin hetkellinen muutos. Ainut asia mitä neuvon on se että ole rehellinen itsellesi ja jos tulee tilanne vastaan ettei teidän tulevaisuuden ajatukset kohtaa, on aika tehdä vaikea ratkaisu 😭

Asiaa ei siis kannata jättää käsittelemättä, koska se kuitenkin tulee vastaan...

Kiitos vastauksesta, mukava kuulla anonyymejä vastauksia eikä vain tuttavien ja ystävien. Kaipaan muutenkin vuorovaikutusta ihmisten kanssa jotka ovat käsitelleet samoja aiheita ja asioita. Niin, minähän olin tässä suhteessa se mies joka sitä lasta haluaa ja naisystäväni totesi yhtäkkiä että ei ikinä vaikka asiasta oltiin kuitenkin jo jonkinverran keskusteltu. Nyt asialla ei tosin enää ole merkitystä, erohan meille tuli 😭 Harmittaa kun ei asiasta olla päästy vieläkään keskustelemaan niin että toiselta puolelta saa pelkkää huutoa aikaiseksi, loputon määrä kysymyksia vaivaa päätä tosissaan. Minun on vaikea ymmärtää mikä on yht äkkiä muuttunut niin radikaalisti exän päässä että näin tapahtui, vai onko sielä taustalla jotain muuta mitä hän ei suostu minulle kertomaan vaikka kovin väittää että ei ole muita miehiä yms. Nyt on edessä muutto, omien tunteiden selvittely ja niistä toipuminen.. harmittaa kun en näe edes koiriamme enää. Nyt on vain todella vaikeaa koittaa suunnata katsetta eteenpäin.. näissä asioissa oma herkkyys on perseestä, suoraan sanottuna!