Psyykkinen sairaus vai mistä johtuu?

Psyykkinen sairaus vai mistä johtuu?

Käyttäjä Mallu74 aloittanut aikaan 26.12.2018 klo 10:14 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Mallu74 kirjoittanut 26.12.2018 klo 10:14

Nyt olisin kipeästi neuvojen ja tuen tarpeessa ja kiinnostaisi myös tietää onko muilla kokemusta vastaavasta. Meillä on mieheni kanssa avioliittoa takana lähes 20 vuotta. Viime vuosina miehelläni on alkanut olla kummallista mielialavaihtelua joka aiheuttaa koko perheelle ahdistusta. Hän saattaa suuttua jostain pikkuasiasta, aina ei ole edes havaittavissa että mitään asiaa olisikaan. Seurauksena kuitenkin on monen päivän, pahimmillaan monen viikon puhumattomuus. Olen alkanut pelkäämään näitä tilanteita ja elämä on mennyt siihen että koko ajan olen varpaillaan ja mietin etten vaan sano tai tee mitään mistä voisi suuttua. Sanomattakin on selvää että tilanne alkaa parisuhteen kannalta olla kestämätön ja pohdin eroa. Asiasta ei hänen kanssaan voi keskustella. Suoraan sanottuna en uskalla ottaa asiaa puheeksi silloin kun asiat on hyvin ja hän on hyvällä tuulella. Nyt joulu on taas vietetty hiljaisuudessa ja olen vakaasti päättänyt että nyt tämä loppuu. Jos mies ei lähde pariterapiaan niin menen yksin. Ajattelin kirjoittaa hänelle kirjeen kun puhuminen ei luonnistu. Koen tilanteen henkisenä väkivaltana. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Mistä voisi olla kyse ja vinkkejä asian hoitamiseen? Olen hyvin ahdistunut asiasta. Tulevaisuutta en osaa suunnitella. Mies välillä ehdottaa esim. matkaa mutta minun on vaikea innostua kun en tiedä millä tuulella sitten taas sattuu olemaan ja meneekö kaikki pilalle.