Psykosomaattiset kivut

Psykosomaattiset kivut

Käyttäjä Monica_79 aloittanut aikaan 15.06.2008 klo 20:12 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Monica_79 kirjoittanut 15.06.2008 klo 20:12

Hei!
Kysyisin ihan yleisesti, että onko kenelläkään muulla ns. psykosomaattisia oireita ja miten niistä pääsisi eroon? Itselläni on ollut taas varmaan 2kk putkeen palan tunnetta tai painon tunnetta rinnassa tai kurkussa, aamulla sitä ei ole, mutta päivän mittaan alan odottaa, että eikö se nyt tulekaan ja kohta se tulee. Syöminen poistaa tuon tunteen hetkeksi, mutta sitten se taas palaa. Eipä ole todellakaan mikää kevyt olo tai helppoa hengittää. Tiedän että tämä ei ole mitään fyysistä vammaa, koska aamulla ei vaivaa tuo. Sitten lisäksi puren hampaita yhteen, tätä ongelmaa on ehkä kerran vuodessa, minusta tuntuu että hampaani eivät sovi yhteen, ja kokeilen niitä jatkuvasti puremalla hampaita yhteen, raivostuttavaa. Sitten joudun nukkumaan korvatulpilla, koska jos nukun vasemmalla kyljellä alkaa korvassani kuulua ”huminaa tai semmoista tykytys ääntä”, sitäkään ei tule normaalisti, mutta jos olen stressaantunut ja muistan ja alan pelätä, että se taas tulee kiusaamaan mua niin se kans tulee. Pelottavaa, ettei jotain edes uskalla ajatella. Lisäksi mulla on päänsärkyä usein ja tuntuu, että sekin voi joskus johtua ihan päänsisällä olevista tunteista tms. Olenko terapian tarpeessa? Olen kyllä käynyt 3,5vuoden terapian läpi joku vuosi sitten, mutta tuntuu, että vieläkin olisi käsittelemättömiä ongelmia. Täällä meidän paikkakunnalla vaan ei ilmaiseen terapiaan pääse, ellei oo yrittänyt tappaa itseään tai muuta vastaavaa… Mutta tämmöstä..