Poikaystävän menneisyys ahdistaa

Poikaystävän menneisyys ahdistaa

Käyttäjä Drifter aloittanut aikaan 23.10.2013 klo 00:27 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Drifter kirjoittanut 23.10.2013 klo 00:27

Mulla on ongelma joka häiritsee mua älyttömän paljon. Olen tullut katkeraksi poikaystäväni menneisyydestä.. Tututsuin poikaystävääni muutama vuosi sitten, silloin hän vielä seurusteli. Oltiin silloin kavereita, mutta meillä kummallakin oli kuitenkin ihastusta puolin ja toisin, mutta asiat eivät koskaan edenneet mihinkään. Poikaystävä seurusteli eksänsä kanssa varmaan viisi vuotta, jonka jälkeen he erosivat. Noin pari vuotta sen jälkeen siis alkoi meidän seurustelu. Noiden parin vuoden aikana pidettiin silloin tällöin yhteyttä, mutta kaikki oli edelleen vaikeaa, eikä mistään tullut mitään. Poika oli rikki erosta eikä halunnut uutta suhdetta ja mä kärsin ja yritin päästä eteenpäin, koska ajattelin ettei meistä kuitenkaan tule mitään. Mulla oli sitten parin kuukauden tapailusuhde, jossa menetin neitsyytenikin. Tää poika ei kuitenkaan merkinnyt mulle mitään, se oli vaan pakoa yksinäisyydestä.

Kun aloimme seurustelemaan, kysyin poikaystävältäni oliko hänellä ketään tuon eronsa jälkeen. Hänellä oli lyhyt ”seksisuhde” vähän ennen kuin meidän seurustelu alkoi. Poikaystäväni mukaan he näkivät pari kertaa ja se oli kuulemma vain pelkkää seksiä, kun hän ei ollut saanut pitkään aikaan. Ja tää asia on vaivannut mua koko tän seurustelun ajan, ollaan nyt siis seurusteltu vasta puoli vuotta. Välillä asia on pysynyt poissa mielestä ja välillä se putkahtaa esiin aiheuttaen mulle suurta ahdistusta. Tiedän kuka tää tyttö on kun poikaystäväni kertoi, en siis tunne ihmistä, mutta olen nähnyt hänen kuviaan ja stalkannut tyttöä enemmän kuin laki sallii. Asiaa ei auta yhtään kun poikaystäväni möläytti naurahtaen, että he harrastivat joskus kaksi tuntia seksiä putkeen. Ja heti sen perään hän sanoi että ”enää ei kyllä pystyis”. Tää tieto sitten syöpyi mun mieleen ja tulin kateelliseksi, koska ei meillä yhtä kauaa ole kestänyt. En kestä kuinka tää asia piinaa mua tasaisin väliajoin. Kerroinkin poikaystävälle kuinka mua ahdistaa toi asia ja hän yritti parhaansa mukaan lohduttaa ja sanoi, että ei se tyttö merkinnyt mitään, eikä hän ollut ihastunut tähän tyttöön, eikä tytön ajatteleminen aiheuta mitään tunnetta. Lisäksi sanoi, että tää tyttö oli ärsyttävä ja itseään täynnä oleva, ja sanoi kuinka mä olen paljon ihanampi ja hauskempi jne. Eikä heillä kuulemma ollut erityisen kivaa, mutta mietin että varmaan on ollut, jos on kerta noin kauan seksiäkin harrastettu. Tuntuu että tää ei silti riitä mulle. Nään välillä päässäni kuvia poikaystävästäni ja tästä tytöstä sängyssä, samassa sängyssä missä mekin ollaan oltu ja se oksettaa mua, nää kuvat vaan ilmestyy välähdyksinä päähäni ja mua alkaa itkettämään ja ahdistamaan. Mietin, että mitä jos poikaystäväni oli kuitenkin ihastunut tähän tyttöön, mutta huomattuaan tämän olevan ärsyttävä, hän otti sitten minuun yhteyttä. Muistan joskus nähneeni facebookissa poikaystäväni ja tämän tytön keskusteluja ja silloin epäilykseni heräsivät. Mitä jos olenkin vaan vara vaihtoehto johon hän tyytyy.

Poikaystäväni on kuitenkin kultaisin mua kohtaan ja kohtelee paremmin kuin hyvin ja hänestä näkee, että hän oikeasti välittää. Hän on ennen seurusteluammekin sanonut, kuinka on aina ajatellut, että mä olisin se oikea hänelle ja puhuu kuitenkin tulevaisuudesta siten, että ollaan aina yhdessä. Eli poikaystäväni ei oikeastaan anna aihetta olla epävarma, mutta olen sitä silti. Mulla on aina ollut huono itsetunto ja sekin varmasti vaikuttaa asiaan. Mietin usein, että mitä poikaystäväni tällaisessa rumiluksessa näkee. Enkä tajua miksi juuri tämä yksi tyttö on jäänyt kummittelemaan, vaikka poikaystäväni ei edes seurustellut tämän kanssa. En koe edes kovin suurta ahdistusta poikaystäväni eksästä, joka oli hänen ainut ja pitkä kunnon suhde. Sen sijaan murehdin jotain ”random panoa”.

En tiedä millä tästä pääsee eroon ja alan olemaan aika epätoivoinen.. Mitä tässä voi edes tehdä, vai pitääkö vaan luottaa, että ajan kanssa tää asia unohtuu? Onko muilla ollut samankaltaisia ajatuksia? Poikaystävälleni en enää kehtaa aiheesta puhua, koska ei hän voi sille mitään. Tuntuu siltä, että mun mieli on myrkytetty, enkä osaa nauttia suhteestani, vaikka olen poikaystäväni kanssa onnellisempi kuin olen koskaan elämässäni ollut.

Käyttäjä topcat kirjoittanut 25.10.2013 klo 11:46

Hei,

Kuulostaa siltä, että sinulla on ihana, rakastava poikaystävä. Tee kaikkesi päästäksesi mustasukkaisuudestasi eroon, se voi helposti tuhota suhteenne.

Meillä kaikilla on menneisyytemme, olemme olleet ihastuneita eri ihmisiin seksuaalisesti ja/tai henkisesti. Näitä exiä on kuitenkin turha miettiä - onhan poikaystäväsi nyt sinun kanssasi! Jostain syystähän nämä exät ovat exiä - heidän suhteensa ei toiminut.

Tsemppiä!

Käyttäjä konttri kirjoittanut 30.10.2013 klo 15:11

Hei,

minulla on vastaavia tuntemuksia. Minä ja puolisoni olemme molemmat olleet tahoillamme naimisissa aikaisemmin. Minulle on iskostunut päähän suoraan sanottuna kuvottavia mielikuvia miehestäni ja hänen entisestä vaimostaan. Samoin kuin sinun poikaystäväsi, mieheni on minun puolellani ja haluaa olla minun kanssani, ja on sanonut alusta pitäen että seksinkin suhteen tuntuu että hän on nyt herännyt eloon. Uskon todella häntä, koska minulla on samanlainen olo hänen suhteensa.

Mutta ne pirun mielikuvat..en tiedä itsekään että kuinka sen ärsytyksen saisi laantumaan. Olen yrittänyt vain yksinkertaisesti ajatella että menneille en voi mitään, ja nykyiseen kummatkin osapuolet ovat enemmän kuin tyytyväisiä. Miksi siis takertua vanhaan asiaan ja kuluttaa siihen energiaa. Välillä tällainen ajattelu jopa toimii 🙂

Haluaisitko vastata sellaiseen kysymykseen että mietitkö että onko se nainen ollut "parempi" kuin sinä? Vertaatko itseäsi häneen? Tunnustan että itse olen sortunut moiseen, ja se on osin ruokkinut sitä pahaa mieltä ja ahdistusta.

Käyttäjä Drifter kirjoittanut 05.11.2013 klo 19:25

konttri,

Kiva kuulla, että en ole yksin tämän ogelman kanssa, vaikka eihän tollanen tilanne oo kiva kellekkään. Voin uskoa, että sinua ahdistaa miehesi ex, varsinkin kun hän on ollut naimisissa tämä kanssa.

Ja jep, juurikin ne mielikuvat... En vaa ymmärrä, että millä niistä oikein pääsee eroon. Auttaako siihen vaan aika, tai se että kyllästyy kärsimään niistä ajatuksista? Vaikka eihän se oo tahdosta kiinni, ne kuvat tuntuu ilmestyvän päähän väkisin. Ja ne ovat nimenomaan kuvottavia ja saavat puistatuksen aikaan. Olen itsekin yrittänyt ajatella, että menneet ovat menneitä ja mennyttä ei voi muuttaa. Ajattelu auttaa ehkä hetken, kunnes mielikuvat taas palaavat päähän.

Ja vastaus kysymykseesi, en ole oikeastaan ajatellut että tää tyttö olis ollut mua parempi. Vaikka välillä tulee epäilys, että poikaystävä on nauttinut tämän kanssa (puistattaa edes kirjoittaa) ja kaunistelee mulle totuutta. Poikaystäväni sanoi tästä naisesta, että oli aika huono ja "lahna" sanaakin taisi käyttää. Mutta välillä on vaikea uskoa tuota, sen takia mitä olen kuullut heidän 2h kestävästä sessiostaan. Munkin poikaystävä on kehunut mua ja sanonut parhaaksi jne. ja se kyllä kohottaa itsetuntoa. Tuntuu vaan, että välillä toi asia häiritsee meidän seksielämää, kun ne kuvat saattaa kesken aktin välähtää päähän, ja kuvittelen hänet tekemässä samaa sille tytölle, kuin hän tekee mulle.