Pitkä parisuhde, jokin tökkii
Pitkä liitto takana, taloudellisesti ei voisi paremmin olla. Mutta….tunnen oloni ahdistuneeksi, masentuneeksi. Olen paljon yksin kotona, ei ole ns. omaa elämää, ei henkireikää. Mustasukkaisuutakin on ollut, mieheni puolelta, varsinkin nuorempana, hyvin vaikeaa. Nyt iän myötä luulin sen jo kadonneen, kunnes tässä eräänä päivänä puhelimessani oli vieraan miehen nimi ja mieheni huomasi sen, silloin tuli kova yhteen otto. Yritin kyllä selittää, että tekaistu nimi, jonka takana on pankkikortin salasana, ei menny perille, ei sitte millään, vaati ja tivasi parempaa selitystä, lopultahan siinä minunkin käämit paloi ja tuli hirmu riita, jonka seurauksena kärsin masennuksesta noin kolme viikkoa.
Nyt olen miettinyt, että mitä tekis ja miten tuohon mustasukkaisuuteen pitäis suhtautua.
Olen nyt kuitenkin päättänyt, että en anna sen haitata elämääni, vaan panen sen entistä enemmän koitokseen, eli hommasin itselleni talkoohommia Lauantai-illoiksi, jolloin saan olla ihmisten parissa, sekä myös arki-illoiksi aina silloin tällöin, sekä muuta siihen liityvää. Saanpahan ainakin olla ihmisten kans tekemisissä ja myös testata että pystynkö jatkamaan mieheni kans yhteistä elämää.
Mieheni on ahkera ja huomaavainen, kuin myös voimakastahtoinen, on aina jyrännyt minut ja minusta on tullut arka, pelokas, minä on jossain hukassa.
Myös minun tunteet häntä kohtaan ovat valitettavasti hukassa, avioliitto on paperilla toimiva, ei muuta. Olemme kuitenkin jo likempänä kuuttakymentä, kuin viittä, eipä erokaan kannata, eihän meillä ole edessä muuta kuin vanhuus ja raihnaisuus.
Haluaisin nyt vinkkejä tuohon mustasukkaisuuden käsittelyyn, se on minulle niinkuin punainen vaate härälle, en voi sietää sitä ollenkaan, saattaa johtua siitä että nuorempana mieheni kävi minuun käsiksi, kylläkin kaikki oli aina turhaa, mutta…..eikait ne koskaan ole aihetta tarvinneet, joilla se sairaus on…mene ja tiedä..