Hei,
Olet siis jaksanut asian käsitellä, ja tehnyt päätöksesi. Tai tulitte kaiketi yhdessä siihen päätökseen. Hyvä niin, ainakin nyt molemmat tiedätte mihin suuntaan olette menossa. Onneksi aloitte miettiä ajoissa mitä kannattaa kertoa ja kenelle, se on vaivan väärtti. Ja hyviä neuvoja olet jo saanutkin.
Kun itsellä on parisuhde eron partaalla ja oman suvun riepottelu meneillään, kerron kuitenkin sinulle varoittavan esimerkin. Kun monien eri syiden takia, ei vain parisuhdeongelmien, väsähdin viime vuonna ja juoksin perheeni syliin... olin niin poikki, etten nähnyt metsää puilta ja unohdin juuri kohtalokkaan hetken verran millainen sukuni on... riittävästi tuhotakseni oman ja mieheni maineen päivässä... kerroin kaiken mieltä painavan äidilleni, sillä kaipasin olkapäätä kun mieheni, joka oli ollut sitä normaalisti, kanssa välit olivat täysin lukossa. Tuskassani ja väsymyksessäni en tullut ajatelleeksi, että olen tarjoamassa hienon lööppistoorin äitini suvulle...
Hetkessä mieheni, joka on aina kantanut huolta perheestäni enemmän kuin minä, ja tehnyt parhaansa lomillaan auttaakseen mm. äitiäni olikin yks kaks täysi mätä. Tai siis tajusin jälkikäteen, että perheeni hieroi tyytyväisyydestä käsiään, että VIHDOINKIN he voivat panetella miestäni, kun annoin siihen purtavaa. He eivät järkytykseksemme olleetkaan koskaan hyväksyneet miestäni monien vuosien yhteiselosta huolimatta... kaikista heidän kanssaan vietetyistä lomistamme huolimatta... joten shokkini oli hirvittävä, kun päätin palata mieheni luo yrittämään vielä kerran... ystävä jolle olin kertonut teki pilkkaa minusta ja perheeni samoin. Mielenosoituksellisesti monet joulukortitkin saapuivat vain minun nimelläni... mieheni oli jo raakattu elämästäni minulta mitään kysymättä...
Eli aivan oikeassa olet, jos kerrot eronne syyn, olet vaarassa mustamaalata teidän molempien maineen, eikä se taas auta ketään. Ja saatat joutua naurunalaiseksi sukusi silmissä jos yhtä huonosti käy kuin minun. Minun onnekseni äitini piti kuitenkin sen verran OMAA mainettaan yllä, ettei kehdannut tietääkseni ainakaan vielä puhua asioistani isäni suvulle...
Kerron vielä lyhyeen mitä vanha työkaverini kertoi minulle kyynelsilmin kun itse erosin edellisen kerran - hänen erostaan oli kulunut kaksikymmentä vuotta ja hän sanoi entisen miehensä yhä vielä haukkuvan häntä kaupungilla... pienissä paikoissa eläminen ei aina ole herkkua...
Rohkeutta uuden elämäsi polulle 🙂🌻