pitääkö eron syyt kertoa sukulaisille?

pitääkö eron syyt kertoa sukulaisille?

Käyttäjä myrskypääsky aloittanut aikaan 28.03.2007 klo 03:01 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä myrskypääsky kirjoittanut 28.03.2007 klo 03:01

Minun omakohtainen kokemukseni on, että mitä vähemmän selittelet, sen helpomalla itse pääset.😑❓ On nimittäin niin, että jostakin kumman syystä ihmiset haluavat tietää aina kaiken, kaikesta. Syyllinen on aina haettava ja yksilöitävä. Itse erotessani en suostunut kuuntelemaan esim. sitä kun ex-puolisostani haettiin virheitä ja niin yritettiin selitellä meidän eromme syitä minulle 🙄 Minusta tämä tuntui lievästi sanottuna kummalliselta, jota vielä lisäsi se, että olin itse ns. lähtevä osapuoli. Tiesin kyllä, että asioisani keskusteltiin ja kuulinkin välillä joitan aivan uskomattomia asioita, joilla ei ollut todenperää lainkaan, siis omat sukulaiseni olivat näitä asioita pohtineet vähän liiankin avoimesti.Joku kumma vaisto sai minut kuitenkin vaikenemaan ja ymmärtämään samalla sen, että kohta löytyy joku uusi mielenkiintoisempi aihe, jonka kimppuun voi taas käydä.😋

Käyttäjä patinatar kirjoittanut 28.03.2007 klo 10:57

hei,

Valitettavasti erotessamme unohdamme omassa kriisissämme että ero koskettaa niin monia,sukulaisia sekä ystäviämme. Vieläpä se että tieto erosta tulee useimmin heille yllätyksenä. Osapuolten panettelu on usein lieveilmiö jolla ihmiset käsittelevät eroa,projisointia jolla voidaan vihan,ja negatiiviset tunteet siirtää eron "syntipukkiin".En tiedä yhtään eroa joka olisi sujunut ilman tätä inhimmillstä piirrettä,valitettavasti..

terkuin Patinatar