Pienten lasten äiti, paljon yksin

Pienten lasten äiti, paljon yksin

Käyttäjä Sonja-Julia aloittanut aikaan 17.01.2008 klo 22:55 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Sonja-Julia kirjoittanut 17.01.2008 klo 22:55

Hei!

Onko muita?

Käyttäjä muffins kirjoittanut 22.01.2008 klo 13:40

HEI!

Täällä olis yks pienen pojan äiti.

Käyttäjä Sonja-Julia kirjoittanut 22.01.2008 klo 23:12

Hei.

Mulla on neljä vuotias poika, kaksi vuotias tyttö ja toinen tyttö on yli 10 kk. Yksin on ollut tosi rankkaa, kun tuntuu että kaikki arki: ruoanlaitto, nukkumaanmeno, mikään ei suju. Hermot menee heti ja lapsiin ei saa mitään yhteyttä, välillä ne vain riehuu ja jokainen menee missä sattuu.

Mummi oli juuri viitisen päivää auttamassa ja nyt kaikki alkaa olla terveitä (korvatulehdusta, kuumeilua kaikissa). Saa nähdä miten arki taas alkaa. Nyt on kyllä paremmat ulkoilukelit, kun kerran sairauksien jälkeen ulos ehkä päästäisiin..

Mitä sinulla, Muffins on mielessä?

Liityin viikko sitten tähän ryhmään, kun kaikki tuntui karkaavan käsistä. Sain heti apua, kun soitin kriisipuhelimeen ja se auttoi ja laittoi erilaisesti miettimään tilannettani.

Hyvää talven jatkoa.

Käyttäjä mamma83 kirjoittanut 21.02.2008 klo 01:42

Minulla on kotona vuoden vanha tyttö, oikea täystuho🙂 Jos kaikki ei mene niin kuin hän haluaa, alkaa huuto ja itku. Vaikka minulla on vain yksi lapsi, on tämä välillä aika rankkaa. Kotona oleminen vie voimia, kun ei muita koskaan näe. Aikuisen seura tekisi hyvää useimmin kuin se olisi mahdollista. Keskiviikot ovat yleensä mukavia, kun me käymme perhekerhossa.

Kertokaa miten teillä sujuu arki ja mitä arkeen mahtuu!

Käyttäjä Kaisla kirjoittanut 21.02.2008 klo 14:53

Meidän arkeen ei juurikaan mitään erikoista mahdu; yksi kerta viikossa perhekerhoa taitaa olla erikoisin juttu.
Oikein olen onnellinen ettei mahdukaan muuta erikoista, koska se yleensä olisi jonkun viemistä lääkäriin teipattavaksi.

Me syömme, ulkoilemme, nukumme, vähän leikimme, taas syömme, taas ulkoilemme ja sitten onkin jo ilta ja mies tulee kotiin. Sitten taas syömme, leikimme ja nukumme.

Olen terapian tarpeessa mutta en tiedä mitä siellä puhuisin, koska olen kai tyytyväinen olooni mutta välillä tuntuu ettei tätä jaksa. Mutta en haluaisi kuitenkaan antaa kuvaa, että olisin väsynyt lapsiini.

Käyttäjä soulmate kirjoittanut 21.02.2008 klo 20:38

Heippa vaan mammat! Mull on kaksi noin 1,5 v poikaa ja mies paiskii tällä hetkellä töitä minkä ehtii. Pojat ovat sairastelleet paljon ja välillä kyllä väsyttää vietävästi, joten tuttu tunne tuo väsymys. Meidän pitää jättää noi perhekerhotkin hetkeksi, kun pojilla oli juuri rankka flunssa (toisella yhä päällä) ja sairaalasta tuli päälle vatsatauti. Todennäköisesti vielä vauvarokko perään, että näin täälläpäin - mutta voiton puolella taas ollaan!! , yritän olla mukana minkä ehdin, olisi kiva vaihtaa kuulumisia. Tsemmppiä vaan kaikille 🙂👍

Käyttäjä mamma83 kirjoittanut 22.02.2008 klo 09:15

Kaisla kirjoitti 21.2.2008 14:53

Meidän arkeen ei juurikaan mitään erikoista mahdu; yksi kerta viikossa perhekerhoa taitaa olla erikoisin juttu.
Oikein olen onnellinen ettei mahdukaan muuta erikoista, koska se yleensä olisi jonkun viemistä lääkäriin teipattavaksi.

Me syömme, ulkoilemme, nukumme, vähän leikimme, taas syömme, taas ulkoilemme ja sitten onkin jo ilta ja mies tulee kotiin. Sitten taas syömme, leikimme ja nukumme.

Olen terapian tarpeessa mutta en tiedä mitä siellä puhuisin, koska olen kai tyytyväinen olooni mutta välillä tuntuu ettei tätä jaksa. Mutta en haluaisi kuitenkaan antaa kuvaa, että olisin väsynyt lapsiini.

minä käyn terapiassa ja onneksi oma psykologini on erittäin ymmärtäväinen, ei syyllistä tai anna minulle huonoa oloa terapian jälkeen. auttaa minua ainakin vähäsen kun käyn siellä. miehelleni olen sanonut jos olen liian väsynyt ja sitten yhdessä mietitään mitä tehdään. anoppikin tietää tilanteen ja on sanonut että aina voi soittaa jos haluan hänet tänne. toivottavasti saat pian jostain apua ja saat levättyä, muuten olosi vaan pahenee ja kohta et jaksa edes käydä suihkussa, minulla on kokemusta tämmösestäkin vaiheesta. Apua kannattaa siis hakea ajoissa🙂🌻

Käyttäjä loulita kirjoittanut 22.02.2008 klo 23:12

mamma83 kirjoitti 21.2.2008 1:42

Minulla on kotona vuoden vanha tyttö, oikea täystuho🙂 Jos kaikki ei mene niin kuin hän haluaa, alkaa huuto ja itku. Vaikka minulla on vain yksi lapsi, on tämä välillä aika rankkaa. Kotona oleminen vie voimia, kun ei muita koskaan näe. Aikuisen seura tekisi hyvää useimmin kuin se olisi mahdollista. Keskiviikot ovat yleensä mukavia, kun me käymme perhekerhossa.

Kertokaa miten teillä sujuu arki ja mitä arkeen mahtuu!

Voi miten kuullostaa tutulta.Minulla kohta 2-vuotias poika ja kotona vielä häntä hoidan (toistaiseksi).Päivisin aina aika yksinäistä ja tuntuu ettei jaksa,juuri niin kuin kirjoitit,että kotona oleminen vie voimia...Olen kyllä iltaisinkin usein poikani kanssa kahden,puolisolla muuta tekemistä/ylitöitä.Mutta kyllä kaikki vielä hyväksi kääntyy ja voima varat palautuvat ennalleen
🙂🌻

Käyttäjä mamma83 kirjoittanut 25.02.2008 klo 21:38

loulitalle

eiköhän tästä piristytä kun kesä tulee😎. meillä mies aina töissä,salilla tai jossain, välillä kyl ärsyttää😠