Hei. En olisi koskaan uskonut että luen tällaisia keskusteluja netistä, ja vielä vähemmän sitä että kirjoittaisin tänne itse. Taustatietona se että olemme olleet yhdessä reilut 12 vuotta, 3 lasta, punainen tupa ja perunamaa. Suhde vakaalla pohjalla ja ei mitään suuria ongelmia. Kuitenkin pari päivää sitten maailmani romahti kun sain tietää vaimoni pettämisestä joka oli tapahtunut paria päivää aiemmin. Vaimo oli työreissulla jossa pettäminen oli tapahtunut. Tätä ennen hän oli tapaillut/soitellut ihastukselleen parin kuukauden aikana jonkin verran, kyseessä ilmeisesti jokin vanha tuttu. En voinut koskaan uskoa että vaimoni pettäisi minua varsinkin kun hän on puhunut yleensä pettämisestä todella pahaan sävyyn ja ei ole sitä voinut mitenkään ymmärtää kun sitä lähipiirissä on ollut. Nyt hän kuitenkin menee ja tekee itse sellaista jota inhoaa, miten niin voi käydä😭
En itseasiassa tiedä kumpi on pahempaa, se että hän on pettänyt vai se että hän on ihastunut tai jopa rakastunut kyseiseen henkilöön. Lupasi kyllä katkaista yhteydenpidon tähän henkilöön, mutta en voi mitenkään olla varma että näin käy. Täytyy kai vain luottaa?
Asiassa ihmetyttää myös suuresti oma reaktioni asiaan. En ole vaimolleni varsinaisesti vihainen, vaan lähinnä vain pettynyt. Missään vaiheessa en ole ajatellut että haluaisin erota ja läheisyyttäkin olen kaivannut ja saanut. Harrastimme jopa seksiä samana iltana kun asia paljastui, ja se ei tuntunut mitenkään vastenmieliseltä. Sama juttu on tapahtunut myös uudelleen. Miten voi olla niin että henkilö joka on pettänyt luottamuksesi täysin voi kuitenkin lohduttaa tässä asiassa😐 Kai rakkaus on vain jotain sellaista mitä ei voi käsittää? Itselläni on tilanteeseen nähden ihmeellisen hyvä olla, ja pelkäänkin kokoajan että onko tämä jokin alkushokin aikaansaama juttu ja jossain vaiheessa hajoan täysin. Välillä mielessä käy myös ajatus että tämä kaikki on vain pahaa unta eikä mitään pettämistä ole edes tapahtunut. Kaipaan lähes kokoajan vaimoni läheisyyttä ja heti kun olen erossa hänestä niin olo on huonompi. Onko muilla kokemusta tällaisista tunteista?
Olemme puhuneet tapahtuneesta avoimesti ja uskon että sekin vaikuttaa positiivisesti. Toki asiassa on vielä paljon puitavaa, mutta alku on ollut ainakin lupaava tulevaisuutta ajatellen. Uskon myös että vaimoni aidosti katuu tapahtunuttta. Jotain siitä kertoo ehkä sekin että heti kun hän tuli reissusta niin tiesin että kaikki ei ole kunnossa ja että häntä vaivaa jokin asia. Tokikaan en silloin ajatellut että mitään tällaista olisi voinut sattunut. Hän ei myöskään missään vaiheessa kieltänyt pettämistä kun sitä jossain vaiheessa kysyin.
Emme ole kertoneet tapahtuneesta kellekkään ainakaan vielä. Mahdollisesta pariterapiasta on ollut puhetta että sinne mennään jos jossain vaiheessa jommasta kummasta tuntuu siltä. Tällaisilla ajatuksilla kohti huomista ja toivottavasti parempaa tulevaa.