pettämisen rajoista ja kertomisesta
Pettämisestä on jo monta keskustelua, mutta omassa hämmennyksessäni piehtaroivan itsekkyydellä kannan korteni soppaan omalla avauksella.😟
Elän nykyisin liki seksittömässä parisuhteessa jossa on kovin vähän myös läheisyyttä, tai ainakaan fyysistä koskettamista. Toisenlaista läheisyyttä, kaikenlaista toisesta huolehtimista meillä kyllä on paljonkin. Toisen näkeminen ja kuuleminen ilahduttaa yhä. Suhde seksuaalisuuteen on ollut varmaan molemmilla kompleksinen ja traumaattinenkin, mutta ehkä nyt etenkin vaimollani. Kyseessä on oikeasti vaikea aihe, jonka kanssa olemme kuitenkin tulleet aiemmin toimeen jotenkin. Onpa se osaltaan jopa rakentanutkin parisuhdetta, niin oudolta kuin se voi kuulostaakin. On myös ollut tunne, että tästä voi jotain muutakin vielä joskus tulla.
Tämä nykyinen laskusuhdanne on johtanut kytevään tyytymättömyyteen ja sitten siihen että sopivassa tilanteessa ”yllätin itseni” ja painelin ns. privaattiesityksiin (ja tietenkin kovassa humalassa). Jälkeen päin ko. temppu tuntuu paitsi surkealta myös oikeasti pahalta. Kai humalaisessa päässäni ajattelin, että tämä nyt olisi kuitenkin vähemmän ikävä tempaus kuin vieraan iskeminen ja sänkyyn meno… No, meno oli intiimimpää kuin olin odottanut (muttei sentään seksiä). Sanat naurettava, banaali ja häpeällinen tulevat myös mieleen kun itseäni tuolla hellyyttä kerjäämässä ajattelen.
Nyt tuntuu että oma suhteellisuudentaju on hukassa tapahtuneen vakavuuden suhteen. Erinäisiä parissuhdekeskusteluja lukeneena olen saanut sen vaikutelman, että kaikenmoiset terapeutit kannustavat avoimuuteen. Sillä tavoin alkaa ”aito rehellisyys” jne. No, hyvä jos niin. Eli siitä sitten raportoimaan ja siten hoitamaan tilannetta?(Käsitän kyllä nyt varsin hyvin, että meidän on todellakin aika tehdä jotain parisuhteemme hyväksi. )
Mutta olenko minä nyt pettäjä? Mihin kategoriaan oikein sijoitun? Omaa syyllisyyteen taipuvaiseen mieleeni en ihan pelkästään luottaisi. Mutta jos en siihen, niin mihin sitten?