Pettämisen kostaminen
Miehelläni oli parin kuukauden suhde vuosi sitten, yhteiseen tuttuun, harrastuksemme parista. Hän valehteli oppilaitukselle, että oli töissä ja töihin, että oli koulussa ja vietti kaiket päivät tämän naisen luona. (Yh-äiti, sosiaalitapaus/ex-narkkari/alkoholisti, jne, eli aina kotona. Lapsi treenasi meidän ryhmässä. Myös äiti treenasi suhteen aikana. mieheni otti meistä kolmesta ihan yhteiskuvankin suhteen aikana treeneissä)
Mieheni käytös muuttui niin radikaalisti ja mielyttäminen tätä naista kohtaan kasvoi, että hän alkoi muuttua ei pelkästään ajatuksilta vaan myös ulkoisesti, joten hälytyskellot soivat minulla. Sain hänet kiinni, että hän oli viettänyt paljon aikaa tämän naisen luona ihan puhelimen signaaleja ja puhelinlokeja seuraten. Hän lopetti suhteen, mutta hän kielsi suhteen ensimmäisen kuukauden ja meillä oli todella myrskyisiä riitoja asiasta. Jossain vaiheessa uuvuin riitelyyn ja keiltämiseen ja valehteluun ja sanoin, että meidän suhde saa olla loppu. Silloin hän heräsi puhumaan kanssani.
Ympäripyöreitä selityksiä ja valkoisia valheita ja puolitotuuksia. Niitä riitti.
Päätimme mennä terapiaan, olin kuitenkin sen verran traumatisoitunut koko tapahtumasta. Yritimme avata tilannetta terapiassa, mutta minusta se oli aika pintaraapaisua. Päätimme kuitenkin katsoa, josko saisimme suhteen korjattua. Mieheni lupasi muuttua ja muuttuikin.
Siihen loppui ainainen flirttailu muille naisille, hän oli läsnä, auttava ja rakastava puoliso ja isä. Hän huomioi minut ja minun vaikeat hetket (joita oli aluksi paljon) Hän avasi puhelimen minulle täysin laittoi minulle pääsyn seurata hänen liikkeitä. Kun hän poistui vessaan tai toiseen huoneeseen hän jätti minulle aina hänen puhelimen (yleensä aina viestitteli toisen naisen kanssa aiemmin tällaisissa tilaisuuksissa, joskus jopa soitti). Eli kaiken kaikkiaan täysikäännös olemiseen ja elämiseen.
Mutta minä, minä olen jäänyt jumiin ajatukseen, traumaani, enkä osaa päästää irti. Näin vuoden jälkeen luottamus sisälläni on jo selkeästi parantunut, mutta en voi välttyä kiusaukselta seurata hänen tekemisiä ja yrittää nähdä onko hänellä jokin toinen suhde käynnissä. Väsyneenä saatan pikitellä häntä suhteesta ja nostaa toinen nainen esiin keskusteluihimme. Miehenikin alkaa väsyä tähän ja kohta olemme taas eron partaalla, jos en saa tätä katkaistua.
Miten pääsen eroon tästä? Kauanko kestää, että pääsen eteenpäin? Voinko koskaan antaa anteeksi? (tällähetkellä ei onnistu vaikka kuinka yritän) Mitä ihmettä tässä pitäsi tehdä, kun ei uskalla antaa olla ja katsoa eteenpäin?`Miten lopetan syyttelyn, kostamisen ja piikittelyn vai ajaudummeko me lopulta kuitenkin eroon?