Pettämisen jälkivaikeudet

Pettämisen jälkivaikeudet

Käyttäjä junnu2 aloittanut aikaan 02.02.2013 klo 17:08 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä junnu2 kirjoittanut 02.02.2013 klo 17:08

Elokuussa sain tietää että mieheni oli pettänyt mua melkein vuoden toisen naisen kanssa. Silloin hänelle sanoin että se on joko minä ja meidän avioliitto tai saa lähtee sen toisen naisen matkaan. Hän valitsi minut ja halusi yrittää pelastaa meidän 19v. kestäneen avioliiton.
Aikaa on kulunut ja ollaan käyty sekä yksilö että parisuhdeterapiassa reilun kuukauden verran.
Nyt me oikeasti keskustellaan ja yritetään nauttia elämästä ja päästä eteenpäin…meillä menee aika hyvin tällä hetkellä.
Ainoa ongelma on että hän sanoi minulle että hän kokee että osa sydäntä on muualla, eikä tiedä pystyykö hän elää syyllisyyden tunteen kanssa, mitä on tehnyt minulle kun on aiheuttanut minulle niin paljon tuskaa ja kärsimystä.
Hän ei pysty antamaan itselleen anteeksi, hänestä tuntuu että hänellä ei ole mitään annettavaa eikä tiedä voiko olla yhdessä minun kanssa kun ei pääse siitä yli. Minä en ymmärrä ollenkaan tätä tilannetta ja olen ihan hukassa…mutta jos hän haluaa erota tämän takia, eikö tämä sama ongelma tulisi eteen seuraavassa suhteessa joskus myöhemmin…jos ei ole mitään annettavaa minulle niin mitä annettavaa hänellä olisi kenellekään muullekaan?
Olen yrittänyt hänelle sanoa että jokainen tekee virheitä, ei kukaan ole täydellinen ja pitää antaa anteeksi itselleen että on tehnyt jotain näin kauheeta toiselle. Hän teki virheen mutta ei ole paha ihminen sen takia…hän ei tule koskaan unohtamaan sitä toista naista jota kohtaan hänellä oli tunteita…ei kuitenkaan kuulemma rakastanut häntä eikä koskaan suunnitellut mitään yhteistä elämää hänen kanssa. Olivat lähinnä pano kavereita…
Hän rakastaa mua ja minä häntä enkä halua että meidän avioliitto loppuu tämän takia. Jos minä olen päässyt tästä kaikesta yli, antanut anteeksi ja rakastan edelleen, miksei hän pysty?
Voisiko joku minulle antaa jotain neuvoa tai ajatuksia tästä. Olenko vaan tyhmä ja liian kiltti…mitä mun pitäisi tehdä?

Käyttäjä Eksynyt Nainen kirjoittanut 20.02.2013 klo 21:57

Aluksi täytyy ihmetellä kuinka nopeasti olet päässyt asiasta yli! Oletko aivan varma sisimmistä tunteistasi? Tai sitten itseluottamuksesi on terveellä tavalla todella hyvä.

Kuukauden terapia on lyhyt aika tuollaiselle asialle, mielestäni sinun kannattaisi antaa miehellesi aikaa selvitellä tunteitaan. Joko hän häpeää tekoaan liian paljon ja/tai ei ole täysin varma tunteistaan sinua kohtaan. Älä ainakaan ole "tyrkyllä" - hän se teki väärin, ja saisi olla kiitollinen, että olet valmis antamaan anteeksi. Älä anna hänen pitää sinua itsestäänselvyytenä!

Ilmiselvästi rakastat häntä hyvin paljon ja haluaisit jatkaa liittoanne. Rakasta myös itseäsi, olet hänelle mielipiteesi sanonut ja nyt on hänen vuoronsa pohtia tilannetta. Anna siis aikaa ja jatkakaa terapiaa!

Käyttäjä FogBabble kirjoittanut 02.04.2013 klo 19:04

Hei,

Miehesi höpöttää (babble).
Tämä on tyypillistä pettäjän hopinää, jossa ei ole useinkaan päätä
eikä häntää.

Miehesi haluaa selvästi jatkaa suhdetta toisen naisen kanssa.
Hänellä on kovat vieroitusoireet suhteeseen (vertaa alkoholisti).

Nyt sinun täytyy toimia ripeästi ja päättäväisesti, muuten miehesi lähtee
jatkamaan addiktiotaan.

Ensimmäiseksi sinun täytyy tappaa suhde paljastamalla se jokaiselle
henkilölle, joka voi vaikuttaa negatiivisesti suhteeseen.
Ainakin: vanhemmillesi ja lähiomaisillesi, miehesi vanhemmille ja sisaruksille,
lu¤&an vanhemmille ja lähiomaisille. Tämän lisäksi kaikkien teidän kolmen
parhaimmille ystäville. Mikäli nainen on naimisissa, niin hänen miehelleen HETI.
Lapsillenne tietysti, iästä riippuvalla tavalla.

Sen jälkeen rauhoitut, ja jäät katsomaan kun suhde kokee iskun toisensa jälkeen.

Miehesi raivostuu sinulle suunnattomasti, kun viet häneltä cracpiipun suusta.
Mutta tiedätkö mitä? Liittonne kestää miehesi suuttumisen, mutta ei suhdetta toiseen naiseen.

Käyttäjä troubles kirjoittanut 03.04.2013 klo 10:20

"Sydän on jossain muualla". Mitä se tarkoittaa ? Miehenkö sydän ei ole enää teidän liitossanne mukana. Ristiriitaista viestiä miehesi puolelta. Tuntuu kuin hän taistelisi sen asian kanssa, että hän ei kuitenkaan olisi ollut valmis lopettamaan suhdettaan toiseen naiseen, mutta ei uskaltanut ottaa riskiä. Pidän jonkinlaisena hätävalheena tuota "En osaa antaa itselleni anteeksi"-sepustusta.
Olet itse kaikesta päätellen ymmärtäväinen ja empaattinen ihminen. Mutta oletko valmis pitämään miehen myös silloin, vaikka hän ei pysyisi luonasi oikeista syistä ? Tekeekö hän sen rakkaudesta vai sen tähden, että se on tuttua, turvallista.
Pettäjät ovat monesti onnellisia sen aikaa, kun saavat jännitystä ja uutuudenviehätystä kodin ulkopuolelta, mutta päivän päätteeksi palaavat kotilieden lämpöön, mikä edustaa tietynlaista turvariepua. Kiinni jäädessä joutuu sitten kohtaamaan nopeasti sen, että saatat menettää toisen tai molemmat. Kumpi siinä paineen alla voittaa. Se tuttu ja turvallinen, selvittelyjen jälkeen elämä jatkuu. Mutta jos pettäjän ajatus jää viipyilemään siinä toisessa, mitä olisi voinut olla, hän ei ole jättänyt asiaa taakseen.