Pettämisen jälkeen

Pettämisen jälkeen

Käyttäjä Minnie3 aloittanut aikaan 10.12.2013 klo 20:36 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Minnie3 kirjoittanut 10.12.2013 klo 20:36

Kirjoitin aikaisemmin tarinaani ja olen tässä nyt kuukausien lipuessa eteenpäin päässyt taas takaisin arkeen ja tajunnut vihdoin mitä oikein tapahtui ja missä tilanteessa nyt ollaan. Mieleeni tulee vaan joka päivä, että ansaitseeko toinen toisen mahdollisuuden ja olenko minä onnellinen tässä suhteessa. En pysty kuitenkaan ajattelemaan elämää ilman miestäni vaikka samalla hetkellä koen suunnatonta vihaa siitä kuinka hän saattoi pettää vaikka sanoo rakastavansa. En vain käsitä!
Aikaisemmissa suhteissaan hän on ollut uskoton jokaisessa suhteessa ja meidän seurustelun alku aikoina olin todella epäilevä ja mustasukkainen. Kuitenkin välillemme syntyi täysi luottamus ja olin aivan varma siitä, ettei hän minua koskaan satuttaisi. Mutta kuinkas kävikään😭
Itse olen aikaisemmassa suhteessa kokenut jo tämän saman ja sen jälkeen kun anteeksi antoni jälkeen tapahtui pettämistä uudestaan päätin etten enää ikinä anna anteeksi kenellekkään ja toista mahdollisuutta ei tule.. Mutta sepä ei ollutkaan niin helppoa nyt kun olen taas samassa tilanteessa.
On päiviä kun olen aivan varma siitä että pakkaan laukkuni ja lähden ja toisena taas tunnen niin syvää rakkautta etten voisi kuvitella eläväni ilman häntä. Haluisin kuulla kokemuksia luottamuksen palautumisesta ja siitä kuinka tästä pääsisi eteen päin yhdessä vahvempana.
Omalla kohdallani tuntuu ettei luottamus ole kokonaan mennyt ja tavallaan pystyn aika helpostikkin luottamaan vielä mikä tuntuu vähän ahdistavalta että välitänkö oikeesti niin paljon että ”unohdan” tapahtuneen vai rakastanko ollenkaan sittenkään ja olenko vain niin riippuvainen? Olemme kuitenkin kaikki erilaisia, mutta silti minua hirvittää että olenko kuitenkaan rehellinen itselleni…

Käyttäjä mariella kirjoittanut 11.12.2013 klo 13:27

Hei🌻🙂🌻
Vaikeaa on tehdä päätös, lähteäkö vai ei. Meillä tämä viimeksi sattunut oli toinen kerta ( aikaisempi 10 vuotta sitten) Toki enhän tiedä, jos on muitakin. Tästä kerrasta mies itse järkyttyi niin, että joutui sairaslomalle. Ei itsekkään uskonut voivansa tehdä näin.
Elämä on aina epävarmaa. Ajatuksissani olen miettinyt, että jos vielä tulisi eteen vastaava, en järkyttyisi siitä enää.
Jäämisestä ja lähtemisestä on aina vaikeaa tehdä päätöksiä. Kuuntele itseäsi on ainoa neuvo, minkä voin vain antaa 🌻🙂🌻

Käyttäjä Beren kirjoittanut 11.12.2013 klo 14:08

Hei Minnie,

Löydätkö vanhaa ketjua johon olet kirjoittanut? Sen kautta olisi helpompi päästä kiinni tilanteeseesi.

Jos miehesi on pettänyt toistuvasti, vaikuttaa siltä, että pettämisen syy on lähinnä hänessä eikä suhteessa. Silloin sinun on vaikea tehdä mitään mahdolliselle uudelle pettämiselle esim. panostamalla teidän suhteeseen. Miehesi pitäisi päästä kiinni siihen miksi hän toistuvasti pettää. Haluaako hän ja pystyykö hän muuttamaan tilannetta. Onko houkutus vain liian suuri? Saako hän rinnakkaissuhteesta pönkitystä miehisyydelleen jota ilman hän ei pysty olemaan? Voiko hän jättää tilaisuuden käyttämättä niin kuin alkoholistin on jätettävä tarjottu ryyppy ottamatta? Se, että aidosti ja kovasti rakastaa puolisoaan, puolin ja toisin, ei välttämättä suojele pettämiseltä.

Varmuutta on vaikea saada, joka tapauksessa miehesi on tultava kunnolla vastaan toiminnassaan ja avoimuudessaan jotta saatte vähitellen palautettua luottamuksen. Toivottavasti löydätte uutta pohjaa jolle rakentaa suhdetta ja luottamusta.