Pettämisen jälkeen jaloilleen

Pettämisen jälkeen jaloilleen

Käyttäjä Sade77 aloittanut aikaan 05.12.2006 klo 08:17 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Sade77 kirjoittanut 05.12.2006 klo 08:17

Hei kaikki kanssaihmiset!

Haluaisin apua ja kommentteja tilanteeseeni, olen kamalan ahdistunut ja tuskainen…😭
Menimme naimisiin kesällä -05, olin raskaana ja osaksi sen myötä häät päätettiin pitää melkoisen pikaisella aikataululla. Olimme puhuneet avioliitosta jo paljon aikaisemmin, mutta mitään konkreettia (kihloja) ei ollut kuitenkaan vielä päätetty. Lapsen tulo oli iloinen ja toivottu asia. Kuitenkin mieheni koki jonkinasteista ahdistusta, vaikkei sitä osannutkaan sanoa ääneen. Se purkautui muutama viikko ennen häitä sillä pahimmalla mahdollisella tavalla… Viinahöyryissä herättiinkin housut kintuissa jostain ihan muualta kuin olisi pitänyt. Mieheni kertoi asiasta itse, parkui ja pyysi anteeksi, ei koskaan enää. Koin, ettei ollut muuta vaihtoehtoa kuin pitäytyä alkuperäisessä suunnitelmassa häineen kaikkineen. Ja kaikki meni ihan ok, olin hymyilevä, onnellinenkin morsian.

Kuitenkin se luottamuspula on nyt välillämme ja se liittyy ennen kaikkea alkoholiin ja baari-iltoihin. Tunnen suurta ahdistusta kun hän mainitseekin työpaikan edessäolevat kemut, niitä on melko usein 😠 Hän provosoi mm. niin, että jatkot saattavat venyä aamuun asti, puhelimen muisti tyhjennetään baari-illan jälkeen ja sellaista muuta -hän oikein uhmaa vasten kaikkia toiveitani. Lisäksi lapsen myötä hänen elämänsä ei kovinkaan tunnu muuttuneen, iloinen ja onnellinen hän toki on lapsesta, mutta sellainen selkäranka ja vastuun ottaminen tuntuvat välillä olevan hyvin kaukaisia asioita. Mieheni sanoo, ettei jaksa elää kanssani koska hän joutuu elämään köysi kaulassaan, tekemään asioita vain minun mieleni mukaan. Minä vaan toivoisin ”normaalia” elämää, perheen yhteisiä harrastuksia ja touhuja, ystävien tapaamista jne… Vähemmän siis sitä viinastelua ja salailua ja kieroilua.Olen käynyt puhumassa ”ammattiauttajan” kanssa, mieheni ei halua lähteä, ei koe siitä olevan mitään hyötyä. Tilanne on lukossa, mies ei aio pistää tikkua ristiin parisuhteemme eteen, pallo on kuulemma minulla. Ihan kuin yksin voisin pelastaa kaiken. Pelkään, että mieheni salaaa minulta jotain, ihan uhmatakseen vaan.

Mitä teen? 😯🗯️

Käyttäjä riski kirjoittanut 05.12.2006 klo 09:40

Kuule miehesi sanoja. Hän kokee, että on pallo jalassa ja ei jaksa miellyttää sinua. Siis, onko hän ollenkaan halukas ollut sitoutumaan sinuun, vai onko vain tilanne mennyt liian äkkiä siihen, että hänestä on tullut perheen isä. Kuule noita puheita ja päättele siitä. Älä suutu niinkään, vaan tee johtopäätös. Olette lähteneet tielle, joka on onnellinen, mutta siellä on myös asioita, joihin miehesi ei ole vaikuttanut omasta tahdostaan. Kuule siis sitä ja yritä lähteä siitä ongelmasta liikkeelle. En voi muuta sanoa, koska vaikka lapsi on hänelle rakas ja sinäkin tietty, voi olla, että hän on niitä ihmisiä, jotka haluaa olla mukana ratkaisemassa isoja päätöksiä. Mitään ei ole menetetty, mutta ehkä kannattaa keskustella, miten tästä eteenpäin. Niin jaksatte ja tiedätte myös mitä voi odottaa elämältä. Tieto rauhoittaa, onpa se mikä tieto hyvänsä. Siis puhukaa ja jos ette pysty puhumaan ja mies ei lähde ammattiauttajalle, sinun on siitä pääteltävä elämäsi suunta. Jaksamista sulle