Pettäminen netissä
Asiani ei ole suhteessa monien muiden ongelmiin kovin merkittävä, mutta kirjoitanpa kuitenkin.
Vaimoni tunnusti vastikään kirjautuneensa pettämissivustolle ja kirjoittaneensa siellä toisen miehen kanssa. Vaimoni ei ole tavannut miestä ja hän lopetti flirtin muutaman päivän viestittelyn jälkeen. Hän on pahoitellut tapahtunutta moneen kertaan.
Meillä on vuoden ikäinen lapsi ja vaimoni on tunnustanut kokeneensa turhautumista kotona olemisesta. Hän on tuntenut, että puheyhteytemme ei ole ollut yhtä tiivis viimeisten kuukausien aikana. Näin varmaan on.
Sanoin vaimolleni, että en ole hänelle vihainen. Muutama päivä sitten tunsin oloni petetyksi ja nöyryytetyksi. Teko on sinällään pieni, mutta sen takia minua tuskastutti niin paljon: miksi toinen on valmis rikkomaan luottamuksen mitättömän asian takia.
Vaimollani on työstämistä itsetuntonsa kanssa ja hän selittää ajatuksiaan sekä tekoaan sillä, että hän halusi tuntea olevansa haluttu. Olemme kyllä harrastaneet usein seksiä, mutta se ei hänelle riittänyt vaikka olemme molemmat siitä nauttineet.
Kysyin häneltä, miksi hän ei voinut kertoa ajatuksistaan. Tunnen oloni petetyksi, koska minulle rakkain ihminen ei luottanut minuun sen vertaa, että olisi puhunut tunteistaan. Tunteille ihminen ei voi mitään. Teoille kyllä.
Tällä hetkellä tunnen suurta halua parantaa suhdettamme ja auttaa vaimoani hänen pahasta olostaan ulos. Samaan aikaan mietin, jääkö näinkin pieni teko kalvamaan minua. Rehellisyys on minulle kaikki kaikessa. Aamulla hakkasin nyrkkeilysäkkiä,
mutta en tuntenut raivoa. Haluan auttaa häntä ja itseäni.
Tunnen, että joudun pitämään työssä ja ystävien seurassa naamiota päällä. Miten katson vaimoani enää samalla tavalla? Olenko hölmö, koska haluan auttaa häntä, koska minua harmittaa hänen paha olonsa?
Täällä on paljon ihmisiä, jotka ovat kokeneet paljon pahempaa. Voimia teille kaikille. Ajattelin kuitenkin jakaa omankin tarinani, josko joku on ollut samassa tilanteessa tai on päässyt vastaavanlaisesta kokemuksesta eteenpäin.
– Alexander