Pettäminen, kiinnijääminen, parisuhteen jatkaminen?
Hei!
Olen 21vuotias nuori nainen ja mieheni jäi muutama päivä sitten pettämisestä kiinni. Olemme seurustelleet ihan teini-ikäisistä asti. Nyt menossa seitsemäs vuosi.
Aiemmin syksyllä mieheni jäi kiinni seksiviestittelystä erään kaverini, harrastusryhmämme jäsenen kanssa. Luin miehen auki jääneet facebook viestit koska miehen käytöksestä huomasi että kaikki ei ole kunnossa. (Mies oli vältteleväinen, kävi paljon leireillä, ei viihtynyt kotona ja seksiä ei ollut lähes lainkaan.) Tuolloin keskustelin mieheni ja kyseisen naisen kanssa ja molemmat vannoivat ettei mitään fyysistä ole tapahtunut. Viestit loukkasivat minua pahasti mutta pääsimme yli siitä ja jatkoimme yhteiseloa ja samassa harrastusryhmässä jota mieheni vetää.
Uudenvuoden aattona kävin kynegologilla ja hän näki punoitusta sekä tulehdusoireita. Otettiin papa + klamydianäyte. Muutama päivä sitten sain tietää että klamydia testin tulos olikin positiivinen. Soitin miehelleni töihin ja kysyin suoraan onko tämä harrastanut seksiä tuolloin syksyllä kyseisen naisen kanssa, samalla kerroin minulla olevan klamydia joten tiesin miehen käyneen vieraissa. Mies myönsi.
Iltavuorosta palatessani kotiin, mies esitti nukkuvaa koska ei halunnut riidellä ja on todella huono keskustelemaan. Hetken keräsin itseäni, itkin yksin. Kunnes raivo valtasi kehoni, herätin ”nukkuvan” mieheni ja purin pahan oloni häneen: itkin, huusin, raivosin, paiskoin tavaroita.
Soitin myös naiselle joka ei uskaltanut vastata puheluuni koska mies viestillä oli kertonut tälle että tiedän seksistä ja yllätyksenä tuli myös tälle naiselle että hän kantaa klamydiaa. Molemmat olivat niin pahoillaan.
Miehen kanssa sain ”sovittua” tarkoittaen että emme ole eronneet vaan katsomme päivä kerrallaan eteenpäin. Naiseen katkaisin välit.
Nyt ongelmana on että kun mieheni vetää tätä harrastusryhmää niin hän ei haluaisi erottaa kyseistä naista ryhmästä vaikka olen kertonut kuinka loukattu ja paha on olla. Lopulta kiristin miestäni erottamaan naisen ryhmästä joko minä tai tuo nainen. Kertoi minulle valinneensa minut ja erottaneensa naisen, keskustelua kyllä käytiin ja mies aneli ettei kyseistä naista tarvitsisi erottaa vaan laittaa vaikka ”tauolle” kunnes pöly laskee. Sanoin että ei käy. Vaadin myös yhteydenpidon lopettamista.
Petettynä en tietenkään näin nopeasti usko mieheni sanomisia. Menin hänen puhelimellaan lukemaan facebook viestejä ja epäilyni osui oikeaan, mies valehteli taas. Hän oli kyseiselle naiselle kehoittanut hetken pitämään taukoa koska minä olen vielä niin vihainen ja mieheni todella uskoo että pystyisin sopimaan tämän naisen kanssa jotta voimme samassa ryhmässä jatkaa harrastusta. Pahimmalta tuntuu että mies valehteli jälleen.
Naiselle olen laittanut viestejä aika ilkeitäkin jotta tajuaisi vetäytyä takavasemmalle. Viesteistä huolimatta haluaa jatkaa ryhmässä ja haluaa mieheltäni ryhmästä erotuspäätöksen. Nainen ei tunnu kovasti katuvan vaikka toisin väittää.
Pettäminen tapahtui kerran, viime syyskuussa, humalassa olivat molemmat. Mutta kuitenkin olivat viestitelleet muutaman kk ajan. Tuolloin pettämishetkellä ja viestittelyaikana meillä oli miehen kanssa mennyt huonommin ja seksiä ei ollut lähes lainkaan.
Kaikki oli juuri suhteessamme todella hyvin, riittävästi seksiä, hellyyttä, läheisyyttä kunnes sain tietää klamydiasta ja humalaisesta seksikerrasta. Nyt väittävät sen tapahtuneen vain silloin kerran mutta miten voin luottaa tähänkään?
Olo on avuton, ahdistunut, en tiedä mihin jatkaa, yksin vai yhdessä. Niin hullumaiselta kuin kuulostaakin niin pelkään miehen valitsevan tämän toisen naisen vaikka vannoo rakkauttaan minulle ja sanoo haluavnsa vain minut.
En tiedä miten jatkaa. Olo on aivan hirveä enkä uskalla kaikkia tunteitani näyttää tai kertoa koska mies myös hermostuu helposti ja on todella huono keskustelemaan selvinpäin parisuhdeasioista.
Palautuuko luotto koskaan, onko muilla vastaavia kokemuksia? Miten tästä pääsee jatkamaan eteenpäin? Haluaisin kommentteja ja vinkkejä koska omat ajatukset ovat aivan sekaisin.
Ruoka ei maistu, yöunet ovat lyhyitä, päivisin olen väsynyt ja nukun päivällä, yöt ovat vaikeita. Voi kuinka paha on olla! ☹️