Pettäjän tie, elämä sivusuhteen jälkeen
Olen pitkään naimisissä ollut nainen, meillä on pari lasta ja melkein kaksi vuotta minulla on ollut suhde naimisissa olevaan mieheen. Nyt tämä sivusuhde on päättymässä, ilmeisesti lopullisesti, miehen mielenkiinto näyttää lopahtaneen ja itsekin olen ollut jotenkin tympääntynyt koko juttuun viimeisinä kertoina kun olemme tavanneet. Mieheni ei tiedä mitään enkä missään nimessä aio eroa.
Olen ihan rikki, entinen minä ja identiteetti on mennyttä, aiemmin en missään nimessä hyväksynyt pettämistä, olin kunnollinen äiti ja sitoutunut avioliittoon. Nyt olen tehnyt asioita joita en koskaan olisi uskonut tekeväni. Nuorempana en juurikaan nauttinut seksistä eikä mieheni ole koskaan päässyt nahkani alle kuten tämä mies, intohimo oli uskomatonta ja ihanaa vaikkakin harhaa ilman todellista luottamusta ja rakkautta. Tiesin koko ajan että en voi luottaa häneen, ja ilmeisesti sen takia järki pysyi päässä edes sen verran että en tuhonnut avioliittoani hormoni-huumassa. Pari vuotta on pitkä aika; opin tuntemaan hänen elämänsä ja historiansa ja myös perheen vaiheet, rakastuin häneen, tunsin myös myötätuntoa hänen vaimoaan kohtaan, en koskaan mustasukkaisuutta. Ajauduin suhteeseen kun elämässäni oli iso kriisi ja halusin testata viehätysvoimaani ja tuntuihan sitä olevan.
Onko täällä ketään joka on kokenut vastaavaa, miten olette päässeet yli itseinhosta ja sopeutuneet elämään ilman adrenaliinibuustia ja jännitystä? Koen että tämä vertautuu esim. päihteistä toipumiseen, seksikin voi koukuttaa. Hyvääkin on tapahtunut jos olen rehellinen, olen tutustunut omaan ruumiiseeni ja seksuaalisuuteeni aivan uudella tavalla.
Olen aina kärsinyt itsetunto-ongelmista ja ollut masennukseen taipuvainen, murehdin paljon asioita. Ulkonäköni on aina kiinnittänyt ihmisten huomiota ja introverttinä olen kokenut sen monesti kiusallisena, toisaalta toisten huomio ja hyväksyntä on ollut minulle tärkeää epäterveellä tavalla.