Pettäjän puoli

Pettäjän puoli

Käyttäjä Petetty111 aloittanut aikaan 25.02.2024 klo 12:22 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Petetty111 kirjoittanut 25.02.2024 klo 12:22

Hei. Minua on petetty, ja yritämme miehen kanssa päästä asiasta yli ja jatkaa suhdetta. Yksi asia kummittelee silti edelleen, ja haluaisin kysyä jos täällä on joku joka on ollut pettäjän roolissa, ja pystyisi avaamaan sen tunteita. Mies väitttää että pettämisen aikana rakasti minua eikä olisi halunnut satuttaa, mutta ei osaa sanoa miksi näin tapahtui. Itse en pysty olla ajattelematta miten ihmistä jota rakastaa pystyy sattuttamaan niin pahasti. Miten pystyy valehdella suoraan päin naamaa ja silti käydä toisen naisen luona. Tämä on musertanut minut ihan täysin. Olisiko täällä siis joku joka osaisi selittää omia tuntemuksia pettämisen kohalla?

Käyttäjä Tollukka2023 kirjoittanut 26.02.2024 klo 08:57

Hei. Olen pettänyt ollessani avioliitossa. Siitä on jokunen vuosi aikaa ja olemme eronneet. Syy pettämiselleni oli huomion hakeminen muualta. Olin erittäin onneton suhteessa ja koin jatkuvaa torjuntaa ja en saanut läheisyyttä. En ymmärtänyt että vaimollani oli omat vastaavat tuntemukset. Olimme siis molemmat samassa tilanteessa muttemme osanneet asiaa avata puhumalla millään tavalla. Kaikki keskustelu yritykset menivät riidaksi. Tämä kaikki on selvinnyt jälkeen päin kun olen uusissa suhteissa toistanut samaa ja olemme ex vaimoni kanssa puhuneet syistä eroon. Syy pettämiseen oli yksin ja vain yksin minussa. Tein väärin. Olisin voinut toiselle antaa mahdolisuuden auttaa. Toinen asia on jännityksen hakeminen ja hyväksytyksi tuleminen. Omalta kohdaltani jatkuva pettäminen ensimmäisen kerran jälkeen oli lopulta vain jännittävää leikkiä, jossa itsellä oli hallinta omasta elämästä kokonaan. Voin sanoa, että pettäminen on osoitus siitä ettei ole tyytyväinen suhteessa. Se on se pehmeä puoli. Kova puoli on se ainakin itsessäni, että kun olin kerran pettänyt niin petin uudestaan. Rakastin vaimoani ja perhettäni ja huolehdin, mutta vaimolleni olin katkera ja se johti pettämiseen toisaalta. Itselleni antaisin neuvon jälkeenpäin, että sen verran pitää olla uskallusta, että nostaa asian esille ennen pettämistä. Se on niin väärin toista kohtaan. Minua on petetty samalla tavalla ja asioista on puhuttu ja pettäjällä on samat syyt olleet. Uuden jännistyksen hakeminen ja hyväksytyksi tulemisen tarve. Nykyisessä suhteessani minua on petetty vuosi sitten. Syyt olivat kun en selkeästi ollut sitoutunut ja loin epämääräisen olotilan. Olemme asiaa puineet ja asiat eli syyt ovat selvillä. Pettämisen voi antaa anteeksi, mutta omalla kohdallani en voi sitä koskaan unohtaa ja on pilannut luottamuksen ja kunnioituksen toista kohtaan. Jos nyt pettäisin toista toisen kanssa niin neuvoni petetylle olisi että lopetaisi suhteen kokonaan minun kanssani. Toivon sinulle jaksamista asian kanssa.

Käyttäjä Bella88 kirjoittanut 20.03.2024 klo 21:22

Minä petin parikymppisenä suhteessa. ( 15 vuotta sitten)

En usko että pystyy aidosti rakastamaan jos kykenee pettämiseen. Itse en rakastanut enää miestä eikä tuskin hänkään minua, olimme muuttunut kämppiksiksi.

Minä sain siitä jännitystä elämään kun oma suhde oli kuiva ja tekemässä loppua. Olin humalassa ekoilla kerroilla, en jatkossa. 2 eri miestä, muutaman kk ajan. Jätin miehen enkä kertonut mitä olin tehnyt. Turha satuttaa enää jos eroaa. En enää ikinä pettäisi. Minua on petetty sen jälkeen ja se tunne on kamala. Ei niin tehdä rakkaalle ihmiselle.

Edellinen ex petti 2 vuoden ajan ( suhteen alusta saakka) salasuhde. Yritin 1. 5 vuotta antaa anteeksi.  Olin aivan rikki ja halusin kuolla. Hän rikkoi minut niin pahasti että oikeasti halusin päättää elämäni. Tekeekö rakastava ihminen niin ? Ei tee. Lähde pois, ainut neuvoni.

Luottamus ei palaa. Suhde on rikottu eikä sitä voi korjata. Onneksi tajusin lähteä.

Luulin etten ikinä enää löydä onnea. Nyt muutama vuosi myöhemmin olen menossa naimisiin kesällä ja meillä on vauva yhdessä.  Luin tänään itse kirjoittamia juttuja tänne muutaman vuoden takaa tukisuhteesta. Aloin itkemään. Olin niin rikki kun ihminen voi olla tämän miehen teoista. En ikinä tekisi sitä enää toiselle kun tietää mitä se voi tehdä toiselle ihmiselle.

 

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 1 kuukausi, 1 viikko sitten. Syy: Muutin loppua
Käyttäjä Isän tyttö kirjoittanut 23.03.2024 klo 09:14

40 vuoden avioliiton jälkeen kuulin toissapäivänä mieheltäni, että hän on pettänyt minua avioliiton aikana kaksi kertaa käymällä huorissa, kun muutkin kävivät ja oli painostusta. Toinen kerta oli, kun olimme viivästyneellä häämatkalla. Emme aikanaan käyneet, ja olimme saaneet jo lapsettomuushoitojen jäljiltä neljä lasta ja heidät vähän isommiksi. Nukkuessani tällä pienen kaveriporukan kesken tehdyllä matkalla Latinalaisessa Amerikassa hän kävi huorissa. Asia tuli ilmi, kun minussa ilmeisesti jo pitkään ollut korkean riskin HPV-virus aktivoitui, enkä voinut ymmärtää, mistä sen sain. Näin kävi jo kolme vuotta sitten seurannassa, mutta silloin hän vielä valehteli asiasta. Tiedän jo aiemmasta, että hänellä oli työpaikalla 1-2 vuotta kestänyt romanssi, joka johti pussailuun ja kännykkäviestittelyyn. Se laimeni, mutta ajoittain jatkuu salassa muka ystävien tapaamisena. "Salassa, jotta en loukkaisi tätä ystävää." Valehtelun syyksi mies sanoo häpeän eikä osaa sanoa huorissa käyntiin muuta selitystä kuin humalatilan ja muiden miesten kohkaamisen.  Olen aika lamaantunut ja tunteet jäässä. Tekisi mieli jättää hänet yksin, ja tiedän, etteivät aikuiset lapsemme tai lapsenlapsemme ymmärtäisi häntä mitenkään. Meillä on muilta osin aika tavallista ikääntyvien ihmisten arkea. Tuntuu, ettei ole nyt voimia mihinkään. Sairastin kaksi vuotta sitten syövän. Iso leikkaus, 10 vuoden seuranta. Nyt miehen huorissa käymisen takia taitaa olla edessä loppuelämän seuranta kohdunsuun syöpäriskin takia. Mihin menisin pakoon tätä kauheata asiaa, jota tuskin todeksi uskon, ja totta se on?

 

Käyttäjä Marilyn90 kirjoittanut 26.03.2024 klo 13:03

Minä petin miestäni. Tuolloin meni minulla lujaa (mania?). Mutta mikä ajoi minut siihen oli vahva ihastuminen/rakastuminen. Öin ja päivin haaveilin hänestä. Mieheni antoi anteeksi. Olemme edelleen yhdessä.