Petetystä pettäjäksi
Olen syksyllä saanut tietää puolison suhteesta ja halunnut silloin jatkaa tätä liittoa. Paljon on tapahtunut ja yhä elämme saman katon alla. Tunteet ovat itseltäni kuolleet tämän vuoden puolella ja nyt olen löytänyt uuden ihmisen johon haluan tutustua. Puolison tunteista ei ole tietoa, mutta ei niitä ole ainakaan missään vaiheessa ilmaistu tai näytetty. Ei yhtään aloitetta seksiin tai minkäänlaiseen huomioimiseen (silittäminen, halaus, pusu), vaan arkeen kuuluu tiuskiminen ja keljuilu puolison taholta. Itse en siihen lähde mukaan, joka varmaan harmittaa vielä enemmän. Tiuskimisen tulkitsen hänen pahana olonaa tilanteessa, jossa hän ei haluaisi olla, mutta hän ei kuitenkaan saa aikaiseksi lähteä kun on luvannut liitossa vielä yrittää (härkäpäinen asenne kun tuli sanottua on hänelle tyypillistä).
Ristiriita on suuri kun huomaa olevansa valmis suhteeseen vaikka yhä elää täysin kuolleessa avoiliitossa. Kuinka tämä on mahdollista?
En vielä ole jaksanut repiä itseäni vielä irti omaan asuntoon, joskin olen jo muuten aloittanut uutta omaa elämääni henkisellä tasolla. Puoliso elää myöskin omaa elämäänsä joskin on enemmän kotona kuin ennen suhteen paljastumista. Lapset ovat täysi-ikäisiä, mutta asuvat kotona. On vain ajan kysymys koska he muuttavat ja aloittavat itsenäisen elämänsä. Todennäköisesti ero laitetaan viereille kesän aikana, mutta nyt vielä en ole halunnut asiaa kiirehtiä. Mitäpä asiat kiireellä paranisivat.
Onko muille petetyille käynyt näin? Kuika joku toinen on voinut elää itsensä kanssa tai kuinka on tilanne ratkennut. Oikeasti tämä toinen ihminen saa ilon tunnetta aikaan ja nyt mietin onko minulla lupaa olla iloinen ja onnellinen kun vielä olen liitossa toisen kanssa.