Petetyn tunneelämä/kylmä liitto
Vaimoni petti minua vuoden ajan ja jäi lopussa kiinni. Nyt on yritetty elää, jotenkin on mennyt ei koskaan oikein hyvin. Koko ajan on sellainen olo että, onko vaimoni vain turvallisuussyistä lue (taloudellinen) kanssani vai onko hän tosissaan vielä jatkamassa liittoamme. En rupea kertomaan asioistamme enempää mutta meillä on ollut hyviä ja huonoja aikoja mutta aina ollaan pärjätty. Elämänarvomme ovat samanlaisia ja omaisuuttakin on hieman kertynyt. Itse olen antanut hänelle anteeksi koska pettämistilannetta edelsi masennuskausi ja hän etsi elämäänsä iloa väärästä suunnasta. Olemme aiemmin paljon puhuneet tästä asiasta ja käyneet myös seurakunnan perheasian neuvojan luona. Sen olen huomannut itsessäni ja myös vaimossa että, tunteemme ovat kuolleet tai ainakin vähäisiä. Olen alkanut kaipaamaan oikeaa suhdetta ja miettinyt joko minun on tehtävä ratkaisu ja otettava ero. Mielestäni elämää ei kannata hukata. Yli vuoden on yhdessä yritetty pettämisen jälkeen mutta näköalattomuus vaivaa ainakin minua , vaimoni näyttää jotenkin tyytyneen tilanteeseen. Onko muilla vastaavia tilanteita ollut olisi ihan mielenkiintoista kuulla? Olemme olleet kolmekymmentä vuotta yhdessä.