Petetyn tie on ahdistavaa!
Olen ollut naimisissa yli 30 vuotta, mikä on mielestäni todella pitkä aika. Meillä on ollut paljon hyviä hetkiä mutta valitettavasti myös huonoja.
Miehelläni on ollut useita suhteita avioliiton aikana. Jotenkin olen aina vaistonnut, että kaikki ei ole kohdallaan. Siitä syystä olen käyttänyt kaikki salapoliisitaitoni ja onnistunut ”narauttamaan”. Koskaan mieheni ei ole myöntänyt, että suhteissa olisi mitään väärää; on vain työasioita tai muuten pari kertaa ollut kuuntelijana.
Viimeisin suhde alkoi reilu vuosi sitten. Tämäkin paljastui, kun aloin epäilemään epämääräisiä menoja, puhelimen piilottelua yms. näitä tyypillisiä oireita. Salapoliisitaitojeni ansiosta onnistuin saamaan tuon naisen nimen ja osoitteen. Muutaman kerran ajoin tuon naisen talon ohi ja hups. muutaman kerran löysin mieheni sieltä. No, niihinkin käynteihin löytyi selitys: työasiaa, lampun vaihtoa yms. Kaikki kanssakäyminen, myöhäiset puhelinsoitot, yölliset tekstailut liittyivät työhön??
Sain tietysti raivareita ja lupasin jättää mieheni. Hän vannoi lopettavansa kanssakäymisen tämän naisen kanssa kokonaan tai jos on jotain pakollista asiaa, niin hän hoitaa sen avoimesti, ilman salailuja. Koska minua hän rakastaa eikä voi tulla toimeen ilman minua.
Viimeinen niitti tuli viikko sitten, kun taas aavistin jotain. Mieheni oli työmatkalla, ja ei yllätyksenä, samainen nainen oli samalla paikkakunnalla ja he ainakin saapuivat kotiin (siis naisen kotiin) samalla autolla.
En tiedä, olenko turhan itsekäs, kun haluan olle ainoa nainen miehelleni, enkä hyväksy suhteita muihin naisiin. Omasta mielestäni suhteessa on salattavaa, kun kaikki tehdään salassa. Työmme puolesta joudumme olemaan paljon eri ihmisten kanssa tekemisissä ja soittelemaan myös kotoa. Mutta ei minun mielestäni työasioita hoideta iltaisin, viikonloppuisin tai varsinkaan yöaikaan.
Jotta itsekunnioitukseni edes jotenkin säilyisi, olen nyt laittanut avioeroprosessin liikkeelle. Tiedän, ette yksinkään ole hyvä olla mutta ei myöskään näin. Edelleen mieheni on siinä ajatuksessa, että muutama päivä ja kaikki taas palautuu ennalleen.
Mitä mieltä muut ovat tilanteestani?