Petetty monta kertaa ja sekaisin!
Olen 44-vuotias kolmen lapsen isä. Sain toukokuussa 2003 tietää, vaimoni itse kertoi, että hän oli tapaillut toista miestä. Otin asian yllättävän rauhallisesti ja vaimoni lupasi että se loppuu. Kuitenkin seuraavan vuoden aikana hän jäi kiinni neljä kertaa siitä, että oli tavannut tämän kyseisen miehen. Jokaisen kerran jälkeen hän lupasi että se loppuu. Iskut olivat valtavia ja jouduin olemaan jonkin aikaa sairaslomalla sekamuotoisen masennus ja ahdistusreaktion takia.
Toukokuussa 2004 kun tämä neljäs kerta tuli esille tilanne oli todella paha. Olin ilmoittanut aiemmin että seuraavasta kerrasta tulee ero, en kuintekaan pystynyt siihen, koska rakastan vaimoani ja lapsiani niin valtavasti. Tilanne rauhoittui, kunnes tänä syksynä hän jäi vielä kiinni tapaamisista jotka olivat alkaneet kesällä vuoden tauon jälkeen.
Omasta mielestäni olen yllättävän rauhallinen, mutta sisällä myllertää ihan kamalasti. Olen pohtinut asiaa ja tullut siihen tulokseen, että se mitä olen vaimoni kanssa rakentanut 20-vuotta on minun elämääni, eikä kukaan sitä minulta vie. Olen siis vieläkin päättänyt jatkaa ja antaa vaimolleni mahdollisuuden.
Mies jota hän on tapaillut asuu yhdessä entisen vaimonsa kanssa jota hän on pettänyt 4 – 5 kertaa. Miehellä ei ole mitään aikomuksia mennä yhteen vaimoni kanssa, vaan hän jatkaa entisen kanssa.
Välillä on aikoja jolloin olen rauhallinen ja jopa onnellinen, välillä elämä on yhtä helvettiä. Miten tästä eteenpäin sitä en tiedä. Vaimollani ei ole minkäänlaista tulevaisuutta tämän miehen kanssa ja vaimoni tuntien ja kuten hän on ketomut, hän ei selviäisi yksin vaan haluaa olla meidän kanssa.
Pahimpia ovat hetket kun vaimoni on lenkillä tai harratuksissa, joskus tuntuu että hajoan. Joskus pystyn ottamaan nekin tilanteet rauhallisesti. Vuoristorata on melkoinen. Jatkamispäätökseeni eivät vaikuta lapset vaan se, että jostakin ihmeen syystä minä vieläkin rakastan vaimoani, haluan antaa hänelle anteeksi ja jatkaa hänen kansaan niin pitkään kuin se on mahdollista. Tällä hetkellä tuntuu että enää en iskuja kestäisi ja toivon ettei niitä enää tulisi.
Toivon tulevaisuudelta paljon , mutta samalla yritän olla realisti. Onko joku kokenut saman ja voisiki joku kertoa omia kokemuksia.