Petetty… miten jatkaa eteenpäin?

Petetty... miten jatkaa eteenpäin?

Käyttäjä -kaksoset- aloittanut aikaan 18.10.2011 klo 11:32 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä -kaksoset- kirjoittanut 18.10.2011 klo 11:32

Olen saanut tietooni sen, että mieheni on pettänyt minua. Asia alkoi selvitä minulle muutama viikko sitten, kun hänet oli nähty kesken työpäivän vieraan, nuoren, naisen kanssa syömässä… en kysynyt asiaa heti, sillä halusin saada varmuuden asiasta ennen kuin syytän häntä jostain. Samalla ehkä odottelin, että hän kertoisi itse minulle asiasta. Tänä aikana sain selvitettyä tuon naisen nimen ja taustoja…

Turhaan odottelin, mitään ei tapahtunut. Sunnuntaina kysyin asiaa mieheltäni suoraan, ja kuten odotettua vastaus oli kieltävä. Lopulta latasin pöytään sen mitä tiedän, vieläkin nainen oli vaan kuulemma työkaveri. Mutta lopulta hänen oli pakko myöntää. Suhdetta oli jatkunut koko syksyn, baarista tavattu 10 vuotta nuorempi neitokainen.

Tässä muutaman päivän aikana asiat ovat minulle avautuneet, mutta vielä eilen sain tietää, että tämä tyttö on ollut mieheni kanssa myös ulkomaille suuntautuneilla työmatkoilla mukana. Soitin myös tuolle naiselle ja kerroin tietäväni heidän suhteestaan…En pystynyt olla soittamatta 😟

Tämä kaikki sattuu minuun niin, että en tiedä miten tästä jatkaa eteenpäin… Meillä on kaksi aivan ihanaa tytärtä, jotka tarvitsevat meitä molempia. Voiko tästä ikinä selvitä eteenpäin? Kaikki tämä on vielä niin uutta ja tunteet pinnassa, että en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä… Päivä kerrallaan ja nyt toivon todellakin, että uusia paljastuksia ei enää tule.

viestini saattaa ehkä olla hieman sekava, mutta niin ovat tunteenikin tällä hetkellä 😭

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 18.10.2011 klo 20:25

Hei !
En oikein keksi muuta vaihtoehtoa kuin keskustella miehesi kanssa perinpohjaisesti. Jos tarve vaatii hakekaa esim. työterveydestä tai vastaavasta sairauslomaa ja keskustelkaa perinpohjaisesti ilman lasten läsnäoloa. Perheterapiaankaan ei heti pääse ja turhaa asioita on vatvoa itsekseen. Akuutissa hädässä tietysti kriisikeskuskin tulee vastaan jos ette pysty keskustelemaan kahden kesken, sinnehän voi mennä yksin tai kaksin. Muuta en nyt keksi. Voimia päästä kaiken vaikean yli. Vaikeaa on puolestasi mennä päättämään jatkaako vai ei, keskustelua suosittelen ja toivottavasti sitä kautta kaikki menee toivomallasi tavalla ☺️❤️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 20.10.2011 klo 10:56

Heippa
voi harmi kun tuli itsellenikin pahamieli niin voi vain kuvitella miltä sinusta tuntuu.
Mutta kyllä elämä vaikeuksista huolimatta järjestyy.
Onko sinulla ketään ystävää / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Sillä se helpottaa elämää.
Mutta tunne kuohussa ei kannata nyt tehdä mitään hätiköityja päätöksiä.
mutta juttele puolisosi kanssa kaikista asioista suoraan.
Mutta sen voin sanoa että pettämisen jälkeen ei parisuhde palaa ikinä ennalleen
ja on pahempi jos pettäminen on jatkunut pidempään.
kuin myös onhan se aika iso loukkaus toista kohtaan kun toinen pettää.
Mutta laitan tuohon sinulle pari numeroa niin niihin voit ottaa yhteyttä.
Kirkon palveleva puhelin 010190071. voi kertoa kaikista elämän vaikeuksista ja ongelmista
Mene nettiin ja googleen laita hakusanaksi perheasiainneuvottelukeskus niin saat
varmasti upeaa apua.
On tärkeätä että nyt kun elämässä on vaikeata niin yksin et saa jäädä.
Elämä kyllä järjestyy ja voittaa usko minua.
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 20.10.2011 klo 18:58

En sano edes kuvittelevani, miltä sinusta tuntuu, mutta aivan varmasti ei ainakaan hyvälle!

Tuota elämän sokkia ei kenellekään toivoisi. Siinä hätä on suuri.

Voimia!

Käyttäjä Revontuli kirjoittanut 21.10.2011 klo 07:33

Hei Sinulle!

Kyllä sinä selviät, ajan kanssa. Mutta unohdatko ikinä - sitä en voi sinulle luvata.
Niin se nuorempi nainen kiehtoo näitä meneviä miehiä. Heiltähän he vain 'saavat' koko ajan, eikä tarvitse itse olla koko ajan antamassa. Kukaan ei vaadi arjen palveluksia, voi vain iloita toisen seurasta. Jokainenhan meistä haluaisi samaa! Etsiä sen paikan tilanteen mukaan, jossa olisi vaan omat mielihalut numero ykkösenä - kaikki ikävä olisi jossain muualla. Eihän se elämä mene noin.

Mutta ei tuosta nuoresta naikkosesta äidiksi sinun lapsille ole, eikä ole elämänkumppaniksi miehellesi. Hetken hupaa, joka nyt paljastui. Suurin palo ja vieraan suhteen jännitys on nyt poissa. Miehesi tulee häntä koipien välissä anelemaan anteeksiantoa ja paluutta sinun/lastenne luokse. Jaksatko jatkaa, antaa anteeksi ja luottaa? Tekeekö hän sen uudelleen joku päivä? Riitätkö sinä hänelle? Olitko liian vanha, liian lihava, roikkuivatko rintasi lasten imetysten jälkeen, olitko väsynyt arjen pyörityksestä ... - miksi hän lähti etsimään seuraa? Noita kysymyksiä kysyin itseltäni, kunnen tajusin...minä olen arvokas! Minä en ole tehnyt mitään ja riitän tälläisenä kuin olen! Hänen on tehtävä valinta. Hänkin vanhenee, eikä vetovoima naisiin enää päde.
Kova on hinta, jos hän valitsee tuon 'kevyen elämän' oman perheenne sijasta!

Toivon sinulle supervoimia tähän syksyyn - elämäsi tulee olemaan sahalaitaa hetken aikaa. Tunteet tulevat heittelehtimään laidasta laitaan. Mutta yrittäkää vielä keskustella puolisosi kanssa - onko teillä yhteistä halua puhdistaa pöytä ja jatkaa matkaa. Toivon sitä teille. Pää pystyyn - sinä selviät 🙂👍