Petetty, kuinka tästä eteenpäin
Pyydän heti alkuun anteeksi, koska tästä saattaa tulla pitkä kirjoitelma.
Sain muutamia viikkoja sitten kuulla, avopuolisoni käyneen vieraissa erittäin kostean baari-illan päätteeksi (hän kertoi asian aivan itse, koska se vaivasi häntä liikaa). Kotona meillä ei silloin mennyt mitenkään erityisen hyvin. Olin juuri jäänyt työttömäksi, turhautunut ja jäkätin joka asiasta. Olin suutuspäissäni sanonut moneen otteeseen jättäväni suhteen ja pakannutkin vaatteeni. Todellisuudessa en ollut minnekkään menossa. En voisi lähteä, rakastan puolisoani aivan liikaa.
Nyt tässä on muutama viikko mennyt aivan sumussa ja itkien 😭 , en osaa tehdä mitään muuta kuin pyörittää asiaa päässäni.Töihin en haluisi mennä, ruoka ei maistu ja nukuttua en saa kuin muutaman tunnin kerrallaan, olen todella väsynyt. Tunteet menevät yhtä vuoristorataa. Hetken haluan jäädä, toisena haluan lähteä. En vain tiedä minne menisin. Miehenikin on epävarma itsestään ja siitä mitä haluaa! Hän toivoisi suhteeseemme taukoa, jotta voisi miettiä omia tunteitaan. Tauon jälkeen voisimme kuulema aloitaa sitten puhtaalta pöydältä, kun olisimme haudanneet vanhat asiat. Minä en taas taukoon olisi suostuvainen vaan haluaisin asiat puhua pois päviäjärjestyksestä, jotta saisimme jotain selkeyttä tilanteeseen. Puolisoni hokee kokoajan minulle ”En voi elää itseni enkä tekojeni kanssa kuinka voisin elää sinun kanssasi. Olen tehnyt sen mitä en koskaan uskonut tekeväni, satuttanut sinua pahimmalla mahdollisella tavalla.” Kyllä, satuttanut on, siitä ei pääse minnekkään. Ja vaikka ongelmia olikin en olisi voinut kuvitella hänen tekevän mitään tuollaista.😞
Jossain syvällä sisimmässäni en oli valmis antamaan ensimmäisen kunnon vastoin käymisen kaataa yli 5 -vuotta kestänyttä suhdettamme. Varsinkin kun mieheni on minulle kertonut ettei pidä tuohon toiseen yhteyttä. Olen kyllä saanut ristiriitaista informaatiota muualta. Haluaisin uskoa mieheni puheita, mutta en tiedä voinko luottaa! En ole halunnut häntä kahlita tunnustuksen jälkeen kotiin, vaan olen antanut mennä niinkuin ennenkin. Pelkään kuitenkin, että hän tekee sen saman aina uudelleen ja uudelleen. Pelkään, että kertomalla minulle hän haluaisi jättää minut, mutta on työntänyt eropäätöksen minulle. Emme ole saaneet asiaa keskusteltua läpi. Minulla on paljon kysymyksiä ja saamattomia vastauksia, jotta voisin tehdä oman päätökseni. Olemme olleet erossa nyt viisi päivää ja minua pelottaa hänen huominen kotiin tulonsa. Tarkoituksena olisi käydä ensimmäinen kunnon keskustelu tapahtuman jälkeen. En vain tiedä onko minusta siihen, voinko keskustella järkevästi kun olen palasina? Sen verran olemme puhuneet ettei puolisoni halua ulkopuolista apua vaikka minä olisin siihen valmis ja haluaisinkin jonkun purkamaan tätä vyyhtiä kanssamme. Haluaisin tehdä suhteestamme paremman ja vahvemman, mutta en tiedä onko meistä siihen ilman apua?!
Onni onnettomuudessa on se ettei meillä ole lapsia, joiden takia olisi pakko yrittää. Halu yrittämiseen tulee ihan minusta itsestäni. Olen sanonut miehelleni suoraan, että jos hän ei enää rakasta minua ja jos hän ei halua olla kanssani niin kertoisi sen suoraan. Saan aina vastauksen ” ei se ihan niin ole!”. En tiedä mitä hän hautoo mielessään, koska vastaus ei ole ihan yksiselitteinen. Olen epätoivoissani katsellut jo asuntoakin itselleni, kun tämä asian purkamattomuus tuntuu niin ylitsepääsemättömältä, mutta yhteisen kodin jakaminen tuntuu myös ennen aikaiselta. Onkohann tässä enää ylipäätään mitään järkeä, saati toivoa??? Mieheni mukaan toivoa on ja minäkin haluaisin niin uskoa. Haluaisin niin kovin saada tämän taas toimimaan. Mutta kuinka saisin taas luottamuksen palaamaan takaisin.
Onko samanlaisia kohtaloita, onko tässä enää mitään toivoia, voiko tuollaisen antaa anteeksi ja unohtaa? Voimmeko saada suhteemme ylipäätään toimimaan? Haluaisin vain rakastaa ja olla rakastettu.