Petetty ja vaikka tahto selvitä on kova mahdollisuudet epäilyttävät
Hei
en oikein keksi itselleni enää kanavaa näiden tunteiden ja ajatusten purkamiseksi joten kokeilen sitten täällä.
Reilut kaksi kuukautta sitten avopuolisoni kertoi hairahtuneensa ja pettäneensä. Hän jonka kanssa olemme seurustelleet vakavammin 3 vuotta, jonka kanssa olemme puhuneet perheestä, avioliitosta, vanhuudesta ja ylipäänsä kaikesta mikä tulevaisuudessamme on mietityttänyt.
Yhden yön juttu, humala, ei edes kokonaista seksikertaa, vaan kesken oli jäänyt, kun paniikki siitä mitä oli tekemässä iski – tai näin minulle siis hän kertoo. Ei kuulemma muitsa miten tilanteeseen päädyttiin, piti tarjota tytölle kuulemma yöpaikka, itse olin poissa ko. viikonloppuna. Sinä iltana maailmani jotenkin romahti, en pystynyt menemään töihin seuraavana päivänä, en pystynyt tekemään muuta kuin itkemään ja kysymään miksi. Hän ei tiedä, ei vieläkään vaikka pohdittu on yksin ja erikseen.
Puhuttu on, jotenkin sen aloittaminen oli helppoa sillä minä tiesin, että rakastan häntä. Kertomisen jälkeen itkin, huusin ja raivosin, mutta jäin. Hän itki, vannoi ettei niin koskaan enää käy ja että hän rakastaa minua, vain minua. En tiedä uskoako vai ei, tai uskohan minä, että hän minua rakastaa, mutta riittääkö rakkaus siihen, että hän ei petä uudelleen, kun ei se riittänyt nytkään. Kipu kalvaa, ajattelen tätä toista naista usein (tunnen hänet pintapuolisesti muiden ystäväpiirimme kautta). Hän, tämä nainen, on hoikka ja kaunis, minä no en nyt rumakaan, mutta tavallinen enkä nyt lihava mutta en kyllä mikään mallivartaloinenkaan. Tunnen itseni riitämättömäksi, ei haluttavaksi. Hän halusi toisen, minua ei ajateltu ei minun tunteitani ei mitään… Pelkään, että hajoan, jos en pääse eroon tunteesta olevani huonompi, pakkohan minun on olla, miksi muuten näin kävisi. Ei kukaan itselleen tärkeintä ja täydellisintä pois heittäisi.
Unohtuuko kipu koskaan vai onko toivo sen kaiken ennen olleen hyvän palautumisesta menetetty? Mietin onko meillä tulevaisuutta. Hyvinä päivinä, kun asia ei ole joka hetki päällimmäisenä, kaikki on hyvin, seksi sujuu, tunnen itseni varmaksi ja tulevaisuuden suunnitelmistakin puhutaan jo uudelleen. Huonoina päivinä en tiedä miten päin olla, näen vain mielikuvan miehestäni ja toisesta naisesta. En halua, että minua kosketetaan, tunnen itseni rumaksi enkä jaksa enää uskoa meihin tai meidän tulevaisuuteemme. Mutta rakastan ja tahdon rakastaa, en minä halua luovuttaa, koska tämä parisuhde ja tämä mies oli ja on sitä mitä haluan ja missä olen onnellinen, mutta luottamus toisen tahtoon ja tahdon vahvuuteen puuttuu.